Bekijk volle/desktop versie : wat zijn de gouden tips om een lekkere harira te maken?



Pagina's : [1] 2

18-08-2010, 17:09
Ik ga vandaag harira maken insa allah! en ik wil graag weten wat voor gouden tips daarbij horen...?!! anyone?!


ALvast bedankt!

18-08-2010, 17:21


Smen, je weet wel die oude boter. heel veel mensen gebruiken gewone boter of iets anders maar dit hoort gewoon in lekker hrira.

18-08-2010, 17:22

Citaat door Mra-d-razel:
Smen, je weet wel die oude boter. heel veel mensen gebruiken gewone boter of iets anders maar dit hoort gewoon in lekker hrira.



ah top! Danku

18-08-2010, 17:22

Citaat door Mra-d-razel:
Smen, je weet wel die oude boter. heel veel mensen gebruiken gewone boter of iets anders maar dit hoort gewoon in lekker hrira.


Ik maak het altijd zonder Smen...

18-08-2010, 17:22


nog meer andere gouden tips of handige feitjes!?

18-08-2010, 17:24

Citaat door Islamiya--:
Ik maak het altijd zonder Smen...
Ja dat doen veel mensen, maar voor echte traditionele harira moet je gewon smen in doen. dat heeft een heerlijke smaak.

harira is echt een marokkaanse soep. en daar hoort gewoon smen bij.

18-08-2010, 17:32

Citaat door Mra-d-razel:
Ja dat doen veel mensen, maar voor echte traditionele harira moet je gewon smen in doen. dat heeft een heerlijke smaak.

harira is echt een marokkaanse soep. en daar hoort gewoon smen bij.


Ik lust het niet met smen, iedereen bij ons ( en in omg ) maken het zonder smen.

Iedereen heeft drm ook zijn / haar eigen recept..

18-08-2010, 17:36

Citaat door Islamiya--:
Ik lust het niet met smen, iedereen bij ons ( en in omg ) maken het zonder smen.

Iedereen heeft drm ook zijn / haar eigen recept..


Tja als je het niet lust dan is het een ander verhaal. Je proeft er overigens niet veel meer van als de soep klaar is.

Maar ik raad het iedereen in ieder geval zeer aan. het maakt de soep af. anders is het een standaar groenten/tomatensoep.

25-08-2010, 18:22
Kan iemand misschien het recept in zijn geheel hier zetten aub als het niet al te veel moeite is.

Alvast bedankt

Salaam ou Alaikoem

25-08-2010, 18:53

Citaat door Mra-d-razel:
Tja als je het niet lust dan is het een ander verhaal. Je proeft er overigens niet veel meer van als de soep klaar is.

Maar ik raad het iedereen in ieder geval zeer aan. het maakt de soep af. anders is het een standaar groenten/tomatensoep.



Neehoor, ook zonder smen is het een marokkaanse soep die gewoon naar harira smaakt (en dus niet naar een standaard tomatensoep...)
anders klopt je recept niet...

27-08-2010, 09:35
Smen LEKKKER doe ik er ook altijd bij, mijn lust het niet maar die proeft er niets van in de harira

27-08-2010, 09:40
Me moeder die vertelde altijd, hoe langer je de soep laat koken hoe lekkerder de soep

27-08-2010, 10:21



Citaat door Snieuwla:
Me moeder die vertelde altijd, hoe langer je de soep laat koken hoe lekkerder de soep

dit is helemaal waar.
Mijn soep staat 3 uur op het vuur!

27-08-2010, 11:22
de mijne ook, maar ik heb een vraag: hoe maak je smen? want ik kreeg t van een vriendin maar hij is bijna op..en wie weet waar je in den haag die zakjes saffraan kan kopen? Kan dat op de haagse markt?

27-08-2010, 11:31
@ 2friends; hoe je smen maakt weet ik zelf ook niet. Maar de zakjes saffraan is volgens mij wel bij elke marokkaanse slager te vinden.
Op de haagse markt heb je toch een marokkaan die zitoun enzo verkoopt, waarschijnlijk heeft hij het ook wel.

Pagina's : [1] 2