Bekijk volle/desktop versie : Hadith.



Pagina's : [1] 2 3

18-08-2010, 04:05
21. De waarde van 1 dag vasten Overgeleverd door Abu Sa'id welke de profeet hoorde zeggen: 'Voorzeker een ieder die 1 dag vast voor Allah's welbehagen, Allah zal zijn gezicht van het hellevuur weghouden voor 70 lentes. (Buchari)

18-08-2010, 04:07


Een gemiste dag zonder reden is niet te compenseren
Abu Huraira heeft overgeleverd dat Allah's boodschapper heeft gezegd: 'Degene die ook maar 1 dag van de Ramadan niet vast, zonder een geldig excuus of door ziekte, al zou diegene een volledig jaar vasten, zal het niet kunnen compenseren voor die dag'. (Buchari, ibn Masud)

18-08-2010, 04:07

Hadith Qudsi

Op gezag van Aboe Hurairah (radiya Allahu 'anhu), die zei dat de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa sallem) zei:

''Onze Heer (de Verheerlijkte en Verhevene) daalt iedere nacht af tot de hemel van de aarde, als het laatste derde deel van de nacht aanbreekt en Hij zegt:
'Wie zegt er een gebed voor Mij dat Ik mag beantwoorden? Wie vraagt Mij iets wat Ik hem kan geven? Wie vraagt er om vergiffenis zo dat Ik hem kan vergeven?'''


18-08-2010, 04:08
Subhann'Allah 1 dag en zoveel voor terug mooi hoor bedankt voor het delen.

18-08-2010, 04:13


Abu Hurairah (radiya Allaahu 'anhu) verhaalt dat de Profeet (salla Allaahu 'aleyhi wa sallem) heeft gezegd:

"Een ieder is verplicht tot het geven van een aalmoes. Elke dag dat de zon opgaat en je treft een rechtvaardig oordeel tussen twee mensen dan is dat een aalmoes. Het helpen van een man bij het bestijgen van zijn beest of zijn goederen helpen daarop neer te leggen, een vriendelijk woord uiten, elke stap die wordt gezet in de richting van de moskee om het gebed te verrichten en het vuil opruimen van de weg, al deze daden zijn een aalmoes."



(Sahih Al-Bukhari, Boek 52, Hadith 141)

18-08-2010, 04:18
Naar een overlevering van Mu'ath Ibn Jabal (radiya Allahu 'anhu) heeft de Profeet (salla Allaahu 'alayhi wa sallem) gezegd:



'Op de dag van de opstanding zal er geen dienaar een stap verder zetten voordat die gevraagd wordt over vier dingen; waar hij zijn leven heeft doorgebracht, wat hij in zijn jeugd uitvoerde, hoe hij zijn geld heeft verdiend en uitgegeven en wat hij met zijn kennis heeft gedaan'

.

(overgeleverd door Tabarani)

18-08-2010, 04:18

Citaat door Fatiine:
Subhann'Allah 1 dag en zoveel voor terug mooi hoor bedankt voor het delen.


Juist ja!

maschallah.

18-08-2010, 04:19
De profeet Mohammed salla Allaahu 'alayhi wa sallem heeft gezegd:


"Is iemand van jullie niet capabel om duizend h'asanaat iedere dag te verdienen?"
Een persoon die de zitting bijwoonde vroeg: 'Hoe kan iemand duizend h'asanaat verdienen?'
Hij salla Allaahu 'alayhi wa sallem zei: 'Prijs Allaah honderd keer (door het zeggen van Soubhana Allaah) en er zullen h'asanaat voor u geschreven worden of duizend zonden zullen worden verwijderd!' "

(Muslim 4/2073)

18-08-2010, 04:20
Masha Allah.

18-08-2010, 04:20

Anas ibn Malik heeft overgeleverd dat de Profeet Mohammad (Salla Allaahu 'Alayhi Wassalaam) heeft gezegd:

"Allah is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan een van jullie zou zijn, als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken, en hem dan plotseling zou terug vinden."

(Sahih Bukhari, Boek 75, Hadith 321).


18-08-2010, 04:21
Op gezag van Aboe Hurairah(moge Allah tevreden met hem zijn), die zei dat de Boodschapper van Allah(moge hij de zegeningen en vrede van Allah krijgen) zei: "Allah (Almachtige, de Verhevene) heeft gezegd:

'Wie zich vijandig toont jegens iemand die aan Mij is toegewijd, daar zal Ik mee in oorlog zijn. Mijn dienaar komt nader tot Mij met iets waar Ik meer van houd dan de religieuze verplichtingen, die Ik hem heb opgelegd, en Mijn dienaar komt steeds dichterbij door extra vrijwillige goede daden waardoor Ik meer van hem ga houden. Als Ik van hem houd, dan ben ik zijn gehoor, waarmee hij hoort, en ben zijn gezicht waarmee hij ziet, zijn hand waarmee hij aanraakt en zijn voet, waarmee hij loopt. Als hij (iets) van Mij vraagt, dan geef Ik het hem beslist, en als hij bij Mij toevlucht zoekt, dan sta Ik het hem beslist toe. Ik aarzel over niets meer dan over (het opeisen van) de ziel van Mijn toegewijde dienaar; hij haat de dood en Ik haat het om hem te kwetsen."'

(Dit is overgeleverd door Al-Boechari)

18-08-2010, 04:22
Liefdadigheid is dagelijks nodig (of vereist) voor elk deel van je lichaam. Elke ’Soebhânna Allah’ is een liefdadigheid. Elke ’Al-Hamdoelillah’ is een liefdadigheid. Elke ’Lâ illâha ill-Allah’ is een liefdadigheid. Elke ’Allahoe Akbar’ is een liefdadigheid. Het slechte verdelgen is een liefdadigheid. Wat voldoende is voor dat (als een liefdadigheid) zijn de twee rak’ât voor Doh’a.” (Ahmad, Muslim & Aboe-Dawoed)

18-08-2010, 04:23



Citaat door Monaya:
Liefdadigheid is dagelijks nodig (of vereist) voor elk deel van je lichaam. Elke ’Soebhânna Allah’ is een liefdadigheid. Elke ’Al-Hamdoelillah’ is een liefdadigheid. Elke ’Lâ illâha ill-Allah’ is een liefdadigheid. Elke ’Allahoe Akbar’ is een liefdadigheid. Het slechte verdelgen is een liefdadigheid. Wat voldoende is voor dat (als een liefdadigheid) zijn de twee rak’ât voor Doh’a.” (Ahmad, Muslim & Aboe-Dawoed)



18-08-2010, 04:24
Aboe Hoerayrah overlevert dat de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: “Wie (de maand) Ramadan vast, uit geloof en rekenende (op de beloning van Allah), al zijn voorgaande zonden zullen hem vergeven worden.” (al-Boechari en Moeslim)

18-08-2010, 04:25
Abu Mousa (radiya Allaahu 'anhu) verhaalt dat de profeet (Salla Allaahu 'Alayhi Wassalaam) heeft gezegd:

"De gelovige vormt samen met een andere gelovige een soort bouwwerk. Het ene deel steunt op het andere."
Hij maakte een gebaar door zijn vingers in elkaar te schuiven. "


(al-Bukhari en Muslim)

Pagina's : [1] 2 3