Bekijk volle/desktop versie : Het is je vergeven..



Pagina's : [1] 2

17-08-2010, 00:58
[Ramadaan een kans voor een nieuw begin. Verschoon je telefoon, je facebook(fotoalbum), je mp3/4, je msn lijst ....En laat het hart schoongespoten worden door de quraan en lezingen, dua en gebeden, en vragen om vergiffenis voor de bergen zonden van het afgelope jaar.

Zeg tegen een ieder vanuit een oprecht hart in de maand van vergeving: Het is je vergeven omwille van Degene die de hemelen heeft geheven en ik wens jou 'n gelukkig en godsvruchtig leven....

Vergiffenis schenken..!

Hoe ga jij dermee om? Tis niet zomaar iets dat je in 123 afhandelt, het vraagt veel moed om op een persoon af te stappen en deze om vergiffenis te geven/vragen.. Wat zou jij doen in geval van iemand die herhaaldelijk hetzelfde gedrag vertoont, ben jij bereid deze persoon te vergeven en je te laten leiden naar Allah swt?]




Uploaded with ImageShack.us

17-08-2010, 00:59


Hmm ik vergeef mensen snel en hoop dat mensen mij ook vergeven.
Maar snel op iemand afstappen en om vergiffenis vragen durf ik niet echt.
Trouwens interessante topic

17-08-2010, 01:00
Ik vergeef heel snel.. of iig, ik zeg dat ik ze vergeef. Of ik het echt doe weet ik niet.

17-08-2010, 01:01
Weet je wat shit is aan facebook? Je moet foto per foto verwijderen, comment per comment wil je er helemaal vanaf..pff..

ben tricky met vergeven, ik wil het vaak graag maar het lukt niet altijd..

17-08-2010, 01:02


ik kan niet meer zo snel vergeven als vroeger!

omdat ik merk dat mensen mij vaak pijn doen en dat zij verder wel gelukkig leven en ik niet!

dus ik vergeef het ze niet zodat ik ze terug kan pakken in het hiernamaals!

17-08-2010, 01:03

Citaat door basilicum:
ik kan niet meer zo snel vergeven als vroeger!

omdat ik merk dat mensen mij vaak pijn doen en dat zij verder wel gelukkig leven en ik niet!

dus ik vergeef het ze niet zodat ik ze terug kan pakken in het hiernamaals!
Als jij je medemensen niet vergeeft, zal Allah jouw ook niet vergeven meid.
Ik begrijp wat je bedoeld, mensen maken misbruik van sommige mensen en situaties maar kom op.

17-08-2010, 01:06

Citaat door YYY.:
Als jij je medemensen niet vergeeft, zal Allah jouw ook niet vergeven meid.
Ik begrijp wat je bedoeld, mensen maken misbruik van sommige mensen en situaties maar kom op.


ja dat had ik al eens gelezen!

maar ik ben verbitterd door 1 nicht en sindsdien toon ik geen genade meer!

ik was zo lief en naief. nu kan ik niet meer vergeven!

ik doe mensen nooit opzettelijk veel pijn!

17-08-2010, 01:12

Citaat door YYY.:
Hmm ik vergeef mensen snel en hoop dat mensen mij ook vergeven.
Maar snel op iemand afstappen en om vergiffenis vragen durf ik niet echt.
Trouwens interessante topic


Ik heb het nu over vergeven, dat is sowieso een breed begrip, maar indien j deze term gebruikt zie ik veel pijn. Ben jij bereid het zomaar weg te stoppen.. En door te gaan alsof er niks aan de hand is?

Citaat door Goodthings:
Ik vergeef heel snel.. of iig, ik zeg dat ik ze vergeef. Of ik het echt doe weet ik niet.

Hmm mss eens tijd om er bij stil te staan..

Citaat door mnl_oma:
Weet je wat shit is aan facebook? Je moet foto per foto verwijderen, comment per comment wil je er helemaal vanaf..pff..

Wie heeft jou dat wijsgemaakt

Citaat door basilicum:
ik kan niet meer zo snel vergeven als vroeger!

omdat ik merk dat mensen mij vaak pijn doen en dat zij verder wel gelukkig leven en ik niet!

dus ik vergeef het ze niet zodat ik ze terug kan pakken in het hiernamaals!


Het is juist via die weg dat je gelukkig kunt zijn. Door geen haat en wrok meer te koesteren en je weet wat ze zeggen hé, gelukkig zijn is de zoetste wraak.. Ik weet dat het inderdaad niet makkelijk is maar kijk ff vooruit en kijk naar de beloning dat je hiervoor ontvangt,.
Zou jij niet willen dat Allaah subhana wa ta3ala tegen je zegt sta op jij bent vergeven voor al je zonden... omdat je omwille van mij anderen hebt vergeven..?

17-08-2010, 01:12

Citaat door basilicum:
ja dat had ik al eens gelezen!

maar ik ben verbitterd door 1 nicht en sindsdien toon ik geen genade meer!

ik was zo lief en naief. nu kan ik niet meer vergeven!

ik doe mensen nooit opzettelijk veel pijn!

Nee ik begrijp je, want dit is mij ook overkomen.
Maar wij mensen moeten elkaar proberen te kunnen vergeven.
Wie zijn wij om niet te vergeven, terwijl Allah ons elke keer vergeeft al maken we 100e fouten en berouw tonen?

17-08-2010, 01:15

Citaat door TrotseBerberse_:
Interessante en leerzame topic.

Personen die telkens dezelfde gedrag vertonen, die zal ik vergeven maar die zal ik ook verbannen uit mijn leven. Zulke personen heb je niet nodig om je heen.
Personen vergeven doe ik omwille van Hem de Verhevene, maar ik doe het ook omdat ik van mezelf weet dat ik ook vergeven zou willen worden als ik dezelfde fout gemaakt zou hebben als de desbetreffende persoon.


Dan stel ik mijzelf de vraag dat wnr jij een persoon verbant ui je leven, of je die persoon dan wel oprecht hebt vergeven. Ik vrees ervoor...

Ik kan begrijpen dat de situatie nooit meer als voordien kan zijn. Maar je kan het ook laten bij een groet, zou toch mooi meegenomen zijn. Want uiteindelijk ben jij diegene die de strijd heeft gewonnen, niet in dit werelds leven maar bij Allah swt..

17-08-2010, 01:16

Citaat door YYY.:
Nee ik begrijp je, want dit is mij ook overkomen.
Maar wij mensen moeten elkaar proberen te kunnen vergeven.
Wie zijn wij om niet te vergeven, terwijl Allah ons elke keer vergeeft al maken we 100e fouten en berouw tonen?



je hebt gelijk. maar ik vind het moeilijk.!

17-08-2010, 01:18
Ik weet het omdat ik dat ding al 4 jaar heb. Je kunt hem op non-actief zetten maar de foto's en al het ander blijft opgeslagen, want als je weer terug keert, zit alles weer op zijn plaats..je kunt het niet volledig verwijderen en er van af zijn..

17-08-2010, 01:20



Citaat door nihadjj:
Ik heb het nu over vergeven, dat is sowieso een breed begrip, maar indien j deze term gebruikt zie ik veel pijn. Ben jij bereid het zomaar weg te stoppen.. En door te gaan alsof er niks aan de hand is?

Nee, nooit! Dat kan ik niet en zo ben ik niet. Als ik een persoon pijn heb gedaan, zal ik wel vergiffenis vragen aan die persoon, maar nooit echt live. Ik durf dat niet eerlijk gezegd. Ik doe het liever via een smsje of via email met een dua en gedicht erin. Ieder doet het op zijn eigen manier.

17-08-2010, 01:22

Citaat door basilicum:
je hebt gelijk. maar ik vind het moeilijk.!

Moeilijk is het zeker, mensen die jij continu pijn doen moet je gewoon uit je leven wissen. Gewoon afstand nemen zodat ze jouw niks meer kunnen aandoen. Vergeef het ze gewoon en ga door met je leven, niemand mag en heeft het recht om je pijn te doen, en onthoud niemand.

17-08-2010, 01:25

Citaat door TrotseBerberse_:
Het is onmogelijk om personen die telkens dezelfde gedrag vertonen in je leven te laten, dat is niet goed voor jezelf en ook niet voor hem of haar. Dat je iemand vergeeft dat hoeft niet meteen te betekenen dat je diegene weer een plek in je hart hebt gegeven, of dat je diegene ineens je vriendschap, vertrouwen en liefde schenkt.

De personen die ik heb vergeven, heb ik vergeven omdat het mijn plicht is als moslima. Maar als moslima zijnde weet ik ook dat ik me niet moet begeven met mensen waarvan het karakter botst met die van mij, dat is voor beide partijen niet gunstig.

Het is natuurlijk niet zo dat ik de desbetreffende persoon haat, en niet meer aankijk. Natuurlijk groet ik hem of haar, ik zou zelfs de vraag stellen 'Hoe gaat het'.

Verbannen is eigenlijk niet het juiste woord, dus dat neem ik even terug.

Goed verwoord. x

Pagina's : [1] 2