Bekijk volle/desktop versie : Kan iemand mij dit uitleggen?



Pagina's : [1] 2

16-08-2010, 19:45
Beste mensen,

Ik ben een moslim, maar ik zit met veel vragen die ik maar niet beantwoord krijg. Ik wil weten waarom er in de Quran soms hele nare woorden worden gebruikt en waarom de dood er vaak in voorkomt.

9.14. Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten.

"But the prophet who speaks a word presumptuously in My name which I have
not commanded him to speak . . . that prophet shall die."
~GOD (Deuteronomy18:20)

"I have fabricated things against God and have imputed to Him words which He has not spoken."
~MUHAMMAD (Al-Tabari 6:111)
Volume 4, Book 52, Number 260:
Narrated Ikrima:
Ali burnt some people and this news reached Ibn 'Abbas, who said, "Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, 'Don't punish (anybody) with Allah's Punishment.' No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, 'If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.' "
Volume 4, Book 52, Number 261:
Narrated Anas bin Malik:
A group of eight men from the tribe of 'Ukil came to the Prophet and then they found the climate of Medina unsuitable for them. So, they said, "O Allah's Apostle! Provide us with some milk." Allah's Apostle said, "I recommend that you should join the herd of camels." So they went and drank the urine and the milk of the camels (as a medicine) till they became healthy and fat. Then they killed the shepherd and drove away the camels, and they became unbelievers after they were Muslims. When the Prophet was informed by a shouter for help, he sent some men in their pursuit, and before the sun rose high, they were brought, and he had their hands and feet cut off. Then he ordered for nails which were heated and passed over their eyes, and whey were left in the Harra (i.e. rocky land in Medina). They asked for water, and nobody provided them with water till they died (Abu Qilaba, a sub-narrator said, "They committed murder and theft and fought against Allah and His Apostle, and spread evil in the land.&quot
Book 38, Number 4339:
Narrated Aisha, Ummul Mu'minin:
The Apostle of Allah (peace_be_upon_him) Said: The blood of a Muslim man who testifies that there is no god but Allah and that Muhammad is Allah's Apostle should not lawfully be shed except only for one of three reasons: a man who committed fornication after marriage, in which case he should be stoned; one who goes forth to fight with Allah and His Apostle, in which case he should be killed or crucified or exiled from the land; or one who commits murder for which he is killed.
9.29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign.
9.5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
47.4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken zal Hij zeker niet vruchteloos maken.
2.191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.
8.65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen.
Does Sun Rotate Around the Earth?
Quran 31: 29 Seest thou not that Allah merges Night into Day and He merges Day into Night; That He has subjected the sun and moon (to His law), each running its course for a term (time) appointed.
Quran 21: 33 It is He who created The Night and Day, And the Sun and Moon; each of them Swim (float) along in its own course.

Why Allah Created Stars!
Quran gives us further scientific knowledge by telling us that the stars were created by Allah as missiles to throw at the devils:
Quran 67: 5 And We have (from of old) adorned the lowest heaven (sky) with lamps, and We have made such (Lamps as) missiles to drive away Satans…
Quran 37: 6-8 We have indeed decorated the lower heaven (sky) with beauty (in) the stars, (for beauty) and for guard against all obstinate rebellious Satans. So they should not strain their ears in the direction of the Exalted Assembly but be cast away from every side.

Creation of the Heaven and Earth
Which one was created first? As you will see in the verses below, Allah at one time says that Earth was created first and another time he says that the Heaven was created first.
Quran 2: 29 It is He who hath created for you all things that are on Earth; THEN He turned to the Heaven and made them into seven firmaments (Skies)….
Quran 79: 27 - 30 Are you the harder to create, or is the heaven that He built? He raised the height thereof and ordered it; and He has made dark the night thereof, and He brought forth the morning thereof. And after that, He spread (flattened) the earth

How many days did it take to create Heavens and Earth ?
Quran 7: 54 Your gurdian-Lord is Allah who created the heavens and earth in Six Days
Quran 10: 3 Verily your Lord is Allah, who created the heavens and earth in Six Days
Quran 11:7 He it is Who created the heavens and earth in Six Days
Quran-25:29: He Who created the heavens and earth and all that is between, in Six Days
The above verses clearly state that God created the heaven and Allah created the heaven and the Earth in 6 days. But the verses below stated-
Quran 41: 9 Is it that ye deny Him who created the earth in Two Days ?
Quran 41: 10 He set on the (earth) Mountains standing firm high above it, and bestowed blessing on the earth, and measured therein all things to give them nourishment in due proportion, in FOUR DAYS…
Quran 41: 12 So He completed them (heavens) as seven firmaments in Two days and …

Quran 02: 256 There is no Compulsion in religion….


256. Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

16-08-2010, 20:09


Oh het is weer zo'n persoon die vandaag is geregistreerd, zijn eerste post is, en dan gelijk zo'n bericht om fitna te zaaien.
Gewoon negeren.

16-08-2010, 20:19
Ik heb de indruk dat de koran vooral een waarschuwingsboek is. Even kort door de bocht:
- word moslim, anders ga je naar de hel!
- doe niks onaardigs tegen moslims, anders mogen ze je doden!

Dus vandaar.

16-08-2010, 20:22
Oja, en vergeet niet dat een groot deel van de koran is ontstaan toen de 1e moslims het niet bepaald makkelijk hadden. Veel mensen moesten niks van die nieuwe religie hebben en bestreden de 1e moslims zelfs. In zo'n situatie krijg je ook niet de alleraardigste teksten, omdat Allah instrueerde dat je dan gewoon van je af mag meppen. Iets minder aardig dan Jezus met zijn andere wang toekeren, maar wel een stuk realistischer.

16-08-2010, 20:28



Citaat door tonk:
Ik heb de indruk dat de koran vooral een waarschuwingsboek is. Even kort door de bocht:
- word moslim, anders ga je naar de hel!
- doe niks onaardigs tegen moslims, anders mogen ze je doden!

Dus vandaar.

Eigenlijk zou je de Koran eens helemaal moeten lezen en dan het liefst in het Arabisch voor dat je met je commentaar komt. Het is ook makkelijk als je teksen uit de context haalt zoals bijna alle mensen in het Westen doen....

16-08-2010, 20:28
Superkar: Geloof mij, ik ben niet op iets slechts uit zoals die Joden die hier dingen kwamen vertellen. Allah heeft ons een gezonde verstand gegeven alhamdulilah en daar mogen wij, de mensen, gebruik van maken. Oke, je bent geboren als moslims, maar ga zelf ook op onderzoek uit. Als je ermee geboren bent dat vind je alles maar prachtig en perfect.

Tonk: zuster, ik begrijp die ayat echt niet. Allah is liefde. Allah gaat niet tegen een profeet zeggen dat hij oorlog moet gaan voeren en mensen moet dwingen om te bekeren. Als ze het niet willen, dan maar de dood. Subhanallah dat kan gewoon echt niet! In de Quran staat ook dat de Islam geen compulsive geloof is. Dus dat je met dwang moslim moet zijn. En dan zie je ayat die zeggen dat je mensen wel moet dwingen.

16-08-2010, 20:30

Citaat door tonk:
Oja, en vergeet niet dat een groot deel van de koran is ontstaan toen de 1e moslims het niet bepaald makkelijk hadden. Veel mensen moesten niks van die nieuwe religie hebben en bestreden de 1e moslims zelfs. In zo'n situatie krijg je ook niet de alleraardigste teksten, omdat Allah instrueerde dat je dan gewoon van je af mag meppen. Iets minder aardig dan Jezus met zijn andere wang toekeren, maar wel een stuk realistischer.

Ga aub eerst even de Koran lezen of informatie zoeken voordat je met zulke conclusies komt.

16-08-2010, 20:32

Citaat door Superkar:
Eigenlijk zou je de Koran eens helemaal moeten lezen en dan het liefst in het Arabisch voor dat je met je commentaar komt. Het is ook makkelijk als je teksen uit de context haalt zoals bijna alle mensen in het Westen doen....

Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.

16-08-2010, 20:41

Citaat door mr.maghreb:
Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.


Omdat je bij het lezen de Tafsier nodig heb. Uitleg van de Quranverzen, als je de tafsier zou lezen dan zou je het veel beter begrijpen insha'Allaah.

Zoek het vers bijv op die spreekt over de joden en christenen dan krijg je er heel hele uitleg van.

zie: http://www.tafsir.com

16-08-2010, 20:41

Citaat door mr.maghreb:
Superkar: Geloof mij, ik ben niet op iets slechts uit zoals die Joden die hier dingen kwamen vertellen. Allah heeft ons een gezonde verstand gegeven alhamdulilah en daar mogen wij, de mensen, gebruik van maken. Oke, je bent geboren als moslims, maar ga zelf ook op onderzoek uit. Als je ermee geboren bent dat vind je alles maar prachtig en perfect.

Tonk: zuster, ik begrijp die ayat echt niet. Allah is liefde. Allah gaat niet tegen een profeet zeggen dat hij oorlog moet gaan voeren en mensen moet dwingen om te bekeren. Als ze het niet willen, dan maar de dood. Subhanallah dat kan gewoon echt niet! In de Quran staat ook dat de Islam geen compulsive geloof is. Dus dat je met dwang moslim moet zijn. En dan zie je ayat die zeggen dat je mensen wel moet dwingen.

Tonk is geen zuster, ze is geen moslima.
Een waarom kom je zulke vragen stellen aan een gemiddelde moslim op een jongerenforum. Voor zulke vragen kun je beter geleerden contacteren.

16-08-2010, 20:43

Citaat door mr.maghreb:
Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.

Die post was niet voor jou bedoeld.

Zoals iemand hier boven al zij, je moet de tafsier lezen.

16-08-2010, 20:45

Citaat door mr.maghreb:
Beste mensen,

"But the prophet who speaks a word presumptuously in My name which I have
not commanded him to speak . . . that prophet shall die."
~GOD (Deuteronomy18:20)
En waarom kom je als moslim met een bijbel tekst?

24-08-2010, 09:17



Citaat door mr.maghreb:
Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.

jje geeft aan het fos7a te kennen, maar kan niet eens het verschil lezen tussen deze twee aya's?

24-08-2010, 10:55

Citaat door mr.maghreb:
Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.
je moet je vragen aan een geleerde stellen broeder niet hier !

24-08-2010, 13:29

Citaat door mr.maghreb:
Broeder, ik heb heel wat uit de Quran gelezen. Ik beschik ook over het Arabisch, dus dat was geen probleem. Ik heb alleen zoveel vragen, die ik maar niet beantwoord krijg. In een aya wordt gezegd dat Joden en Christenen naar de hel gaan en dan lees je weer dat de Joden en Christenen die in Allah geloven en in de laatste dag, het paradijs zeker mogen betreden.
Dan sta ik echt met grote ogen te kijken van mogen ze het nou wel of niet?
En nog veel meer dingen broeder. Als je wil laat ik je dingen zien.


dit kun je het beste aan een geleerde vragen. Maar wat ik je wel kan vertellen dat er sommige joden en sommige christenen geloofden in de eerste en onveranderderde bijbel/thora dat was in de begin tijd en openbaring van deze boeken. die mensen hebben gelooft in Allah waar wij in geloven.

in de islam is geen geweld tenzij iemand jou en je fam berooft van je huis enz. dit heet dan jihad. maar aan de jihad zijn ook weer regels verbonden
-beide partij moeten weten van de jihad
-mogen geen kinden/vrouwen aan mee doen
-moet op slag veld gebeuren

voor de rest kun je beter alles aan een geleerde vragen die kan je het haarfijn mer feiten uitleggen.

Allah weet het beter.

Pagina's : [1] 2