Bekijk volle/desktop versie : Dua bij het verbreken van het vasten..



16-08-2010, 17:23
Wie weet hoe deze luidt?

16-08-2010, 17:24


Allahomma laka somtu, wa 3ala rizqika aftartu, fatqabal minna innaka anta asamie3o al 3aliem.

16-08-2010, 17:28
Dankjewel meid, ken je ook een andere? Want er zijn meerdere dua's

16-08-2010, 17:30
[QUOTE=Miss_Tashel7it;86414941]Allahomma laka somtu, wa 3ala rizqika aftartuQUOTE]

Ik zeg telkens gewoon dat stukje.

16-08-2010, 17:32


Allahoema laKa soemto wa 3ala rizqieqa aftartoe, wa bieka amantoe, wa 3alaika tawakaltoe, wa dhahaba dhamaa, wa tabatie l3oroq,wa tabati ajr insha allah. Ya wassi3ati ma7firlie. Astagforillah(3) en bismillah.

Kan het misschien niet zo goed geschreven hebben met nl letters, moge allah mij vergeven dan daarvoor

16-08-2010, 17:46

Citaat door FrietjeMayo:
Allahoema laKa soemto wa 3ala rizqieqa aftartoe, wa bieka amantoe, wa 3alaika tawakaltoe, wa dhahaba dhamaa, wa tabatie l3oroq,wa tabati ajr insha allah. Ya wassi3ati ma7firlie. Astagforillah(3) en bismillah.

Kan het misschien niet zo goed geschreven hebben met nl letters, moge allah mij vergeven dan daarvoor



volgens mij hoor je geen inshaallah in een dou3a te zeggen.. allahoe a3lam.

16-08-2010, 17:55

Citaat door greeneyedbeauty:
volgens mij hoor je geen inshaallah in een dou3a te zeggen.. allahoe a3lam.



Ik heb de dou3a al van kleins af aan geleerd van mijn lieve vader. Mag dat niet?? Allah ou3lam ik ga even googlen en dan hoop ik er meer over te zeggen insha allah

Of iemand anders die hier van afweet ook goed, maar ik ga kijken en ik kom er op terug

16-08-2010, 18:09
Groenoogmeisje heb wat gevonden over dat gedeelte van insha allah, het mag wel zo te lezen, wallah ou3lam.


Dua in het Arabisch
ذَهَبَ الضَّمَأُ وَ ابْتَلَّتِ الْعُرُوقُ, وَ ثَبَتَ الأَجْرُ إِنْ شَاءَ اللهُ

Betekenis van de dua bij het verbreken van het vasten (iftar)
De dorst is verdwenen, de aders zijn vochtig geworden en de beloning is vastgelegd met de wil van Allah.

Uitspraak van de dua bij vasten verbreken
Dha-haba addhama-oe wabtallatie l-’oerooqoe, wa thabata al-adjroe inshaaAllah.

Extra informatie over het vasten verbreken
Deze dua is overgeleverd door Aboe Dawoed en anderen

http://www.duakracht.nl/vasten-ramadan/smeekbede-voor-het-vasten-verbreken (is een hele mooie nuttige site trouwens!)

16-08-2010, 18:43

Citaat door ik_gewoon:
[QUOTE=Miss_Tashel7it;86414941]Allahomma laka somtu, wa 3ala rizqika aftartuQUOTE]

Ik zeg telkens gewoon dat stukje.


De du'a is op dat moment mustazab, dus je mag net zoveel aan du'a's zeggen als je wil.