Bekijk volle/desktop versie : Mooie du'a's voor vrouwen die het vooral in de ramadan druk hebben



16-08-2010, 17:06
Dit vind ik een hele mooie du'a, met name als je druk bezig bent met de kinderen en het eten, dan is dit een simpele du'a met een grote buit.

عن سعد بن أبي وقاص رضي الله عنه أنه دخل مع رسول الله صلى الله عليه وسلم على امرأة، وبين يديها نوى أو حصى تسبح به، فقال: «أخبرك بما هو أيسر عليك من هذا أو أفضل؟» فقال : «سبحان الله عدد ما خلق في السماء، وسبحان الله عدد ما خلق في الأرض، وسبحان الله عدد ما بين ذلك، وسبحان الله عدد ما هو خالق، والحمد لله مثل ذلك، والله أكبر مثل ذلك، ولا إله إلا الله مثل ذلك، ولا حول ولا قوة إلا بالله مثل ذلك»ا

[/size]




[SIZE="4"]Het is overgeleverd dat Sa'd ibn Abi Waqas moge Allah tevreden zijn over hem met de Boodschapper van Allah bij een vrouw binnen zijn gegaan die tussen haar handen grind had waarmee zij Allah verheerlijkde, de Boodschapper van Allah zei: «zal ik u zeggen wat voor u gemakkelijker is dan dit of beter?» Hij zei: [COLOR="Magenta"]«subhanallaah, het aantal geschapen in de lucht, subhanallaah, het aantal geschapen in de aarde, en subhanallaah, het aantal daar tussen, en subhanallaah, het aantal dat geschapen zal worden, en alhamdulillaah net zoveel, en Allaho akbar net zoveel, en la ilaaha illa allah net zoveel, en er is geen kracht behalve in Allah net zoveel» [/COLOR]


Plaats zelf ook een du'a die wij niet mogen vergeten.

16-08-2010, 17:10


Eerlijk begrijp meer van het Arabische tekst dan het Nederlandse.


Het is voor mij wel erg moeilijk te onthouden, zegt dus wat over mijn IQ sinds het simpel is.


Bedankt voor het plaatsen. Nu goed oefenen.

16-08-2010, 17:11
Dergelijks? Hoort dat in de dua...moet de dua nog komen of is dit het?

16-08-2010, 17:16

Citaat door Corleone007:
Dergelijks? Hoort dat in de dua...moet de dua nog komen of is dit het?


dergelijks staat voor "mithlu daalik" en dat is net zoveel als... Als iemand een betere vertaling heeft dan dit, dan vervang ik het daar mee, ik vond de vertaling ook een beetje ongemakkelijk lezen.