Bekijk volle/desktop versie : waterput in Marokko



Pagina's : [1] 2

16-08-2010, 11:26
Ik wil een waterput in een dorp in Marokko laten maken en vroeg me af of er mensen hier zijn die hier verstand van hebben

16-08-2010, 11:29


wat goed, heb er helaas geen verstand van, maar als ik je verder ergens mee kan helpen laat me weten x

16-08-2010, 11:42
Je huurt iemand met een graafmachine en hij doet het werk het enige wat je dan nodig hebt is een pomp dat het water naar boven kan halen en dan een grote kraan aan het einde plaatsen en je bent klaar.

16-08-2010, 13:07

Citaat door Tyfoon:
Je huurt iemand met een graafmachine en hij doet het werk het enige wat je dan nodig hebt is een pomp dat het water naar boven kan halen en dan een grote kraan aan het einde plaatsen en je bent klaar.



dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn wel een aantal zaken waar je aan moet denken.

Stel jezelf de volgende vragen:

Op wiens grond komt ie te staan?
Is er überhaupt zoet water aanwezig (soms moet je vele tientallen meters graven om een zoetwaterbron te bereiken en soms graaf je voor jan doedel en moet je meerder gaten maken om ergens een bron te raken)?
Wie gaat de put onderhouden (inclusief pomp, veiligheid zodat er niemand invalt, dreggen van de put, etc.)

Ik vindt het een super initiatief. Heb er ook weleens over nagedacht. Maar doordat niemand die put direct op zijn grond wil hebben wordt het tricky.

Maar ga door. Zorg dat die put er komt

16-08-2010, 13:08


ik wil juist dat stuk grond kopen waar de put komt. Ik ken mensen in marokko die mij kunnen helpen waar zoetwater precies is.
Het gaat mij meer over de materialen. Hoe kom ik daaraan enz

16-08-2010, 13:13

Citaat door PreciousWoman:
ik wil juist dat stuk grond kopen waar de put komt. Ik ken mensen in marokko die mij kunnen helpen waar zoetwater precies is.
Het gaat mij meer over de materialen. Hoe kom ik daaraan enz


Betaal pas als je water ziet. Ze vragen meestal om een grote voorschot en als zij zich hebben misrekent dan heb je dikke pech...dus pas op

16-08-2010, 13:55
plus je moet weten ../.. met watvoor soort grond jij te maken hebt..

is het een stuk grond met stenenn, keien etcc.. dan heb je kapitalen nodig.

mn vader heeft alles voor 40.000 euro laten doen .. alleen hij had een grond met stukken stenen en keien ... waardoor er dynamieten gebruikt werden.

16-08-2010, 16:27

Citaat door amira00:
plus je moet weten ../.. met watvoor soort grond jij te maken hebt..

is het een stuk grond met stenenn, keien etcc.. dan heb je kapitalen nodig.

mn vader heeft alles voor 40.000 euro laten doen .. alleen hij had een grond met stukken stenen en keien ... waardoor er dynamieten gebruikt werden.



Oke nu overdrijf je dik weet je wel hoeveel 40.000 euro in Marokko is?? dat is 40 mil meid vraag het nog eens aan je pa durf te wedden dat hij de 2000euro niet voorbij is geweest

16-08-2010, 17:53

Citaat door Tyfoon:
Oke nu overdrijf je dik weet je wel hoeveel 40.000 euro in Marokko is?? dat is 40 mil meid vraag het nog eens aan je pa durf te wedden dat hij de 2000euro niet voorbij is geweest



ik wilde net zeggen.. 40.000 euro en dan nog dynamiet erbij lijkt wel de a-team

16-08-2010, 18:25

Citaat door amira00:
plus je moet weten ../.. met watvoor soort grond jij te maken hebt..

is het een stuk grond met stenenn, keien etcc.. dan heb je kapitalen nodig.

mn vader heeft alles voor 40.000 euro laten doen .. alleen hij had een grond met stukken stenen en keien ... waardoor er dynamieten gebruikt werden.



sorry maar ik lach me dood hier 40.000 euro hahahhaaa. wajouwww bla bla bla.

waarom moeten mensen liegen en dat in de ramadan pfffff.

er zijn mensen die ook zelf graven. dan betaal je de werkers per dag of je spreekt met hun een bedrag af tot ze water vinden. dus vaste prijs. je bent niet eens 1000 euro kwijt

16-08-2010, 23:23

Citaat door PreciousWoman:
Ik wil een waterput in een dorp in Marokko laten maken en vroeg me af of er mensen hier zijn die hier verstand van hebben

die machines zijn te huur voor 20 euro per dag bij ons tenminste ouja draaien om diesel werkt op luchtdruk

16-08-2010, 23:31

Citaat door Tyfoon:
Oke nu overdrijf je dik weet je wel hoeveel 40.000 euro in Marokko is?? dat is 40 mil meid vraag het nog eens aan je pa durf te wedden dat hij de 2000euro niet voorbij is geweest




geloof mij maar alles bijelkaar was 40.000 euriessssss ... het heeft weken gfeduurd .. tot ze door de grond konden .. zelfst de krachtigste graafmachine kon het niet eens aan! Waardoor mijn vader weet ik veel dynamieten heeft moeten bestellen .. mohiem .. geloof het of geloof het niet .. weet waarover ik praat!

gair meid .. succes met alles .. pleeg eerst iemand raad,, die de boel komt inspecteren en een indicatie kan geven.

16-08-2010, 23:34



Citaat door lokomokro:
sorry maar ik lach me dood hier 40.000 euro hahahhaaa. wajouwww bla bla bla.

waarom moeten mensen liegen en dat in de ramadan pfffff.

er zijn mensen die ook zelf graven. dan betaal je de werkers per dag of je spreekt met hun een bedrag af tot ze water vinden. dus vaste prijs. je bent niet eens 1000 euro kwijt



la howla wela qouta illah billah!!! waarom zou ik over dit gaan liegen damnn ...

en neem terug aub over dat liegen want je weet werkelijk waar niet waar je het over hebt ventje!!!

16-08-2010, 23:37
PS mijn vader had hectares land.. vol met bomen en planten .. en was genoodzaakt die waterput te nemen .. mohiem eerst stuitte mijn vader op zoet water .. daarna groeven ze verder en stuitte ze op zout water .. daar had mn vader zon spijt van . was dus weggegooiid geld .. uiteindelijk heeft mij vader een goudagoet aangelegd .. tienduizenden euries. 4 zwembaden bijelkaar .. mohiem incl de motor.

Ik weet waarover ik het heb .. want ben opgegroeid in de tuinderij landbouw van marokko!!!

16-08-2010, 23:57
40.000 je laat me wel lachen.
ligt eraan hoe de grond is en hoe diep ze moet boren met die machine
heb zelf ook een put in marokko en heeft me rond 3000 euro gekost.
en als ze geen water vinden moet je ze alsnog betalen want ze graven per meter

Pagina's : [1] 2