Bekijk volle/desktop versie : Waneer bij het stoppen van borstvoeding weer ongesteld?



16-08-2010, 10:00
Dames heb bijna 3 maanden volledig gegeven en nu ben ik al volledig gestopt sinds een 3 weken en half en nog steeds geen ongesteldheid
Wanneer komt dit voor het eerst wat zjin jullie ervaringen???

Tijdens de bv werd ik niet ongesteld

16-08-2010, 10:07



Citaat door MissTekesjbila:
Dames heb bijna 3 maanden volledig gegeven en nu ben ik al volledig gestopt sinds een 3 weken en half en nog steeds geen ongesteldheid
Wanneer komt dit voor het eerst wat zjin jullie ervaringen???

Tijdens de bv werd ik niet ongesteld



Ik werd 4 maanden na mijn bevalling voor het eerst weer ongesteld. En ik heb 6 maanden volledig bv gegeven. Denk dat dat erg verschilt per vrouw.
Hieronder een stukje erover:

De terugkeer van je menstruatie betekent dat de normale cyclus zich weer herstelt. En het moment waarop de menstruatie terugkeert hangt af van het feit of je al dan niet borstvoeding geeft. Als je borstvoeding geeft, komt je menstruatie gemiddeld tussen de 8e en de 16e week weer op gang. Als je géén borstvoeding geeft krijg je de eerste menstruatie vroeger. Meestal 6 tot 8 weken na de bevalling. Bij de eerste menstruatie na de bevalling zal je meer bloed verliezen dan bij een gewone menstruatie. Het bloedverlies zal ook iets langer aanhouden. Ook zal je cyclus niet meteen zo regelmatig zijn als voor je zwangerschap. De mogelijkheid bestaat dat de cyclus nog een tijdje verstoord is. Meestal duurt het even voor de cyclus weer een beetje voorspelbaar ritme heeft. Je lichaam heeft na de zwangerschap en bevalling nou eenmaal tijd nodig om te herstellen

16-08-2010, 13:40
Nadat ik stopte, werd ik 2,5 maand later ongesteld..