Bekijk volle/desktop versie : Obama nuanceert uitspraak over moskee



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

15-08-2010, 15:21
WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama is deels teruggekomen op zijn uitspraak over de omstreden plannen voor de bouw van een moskee in hartje New York.
Uit peilingen blijkt dat veel Amerikanen tegen de geplande bouw van het islamitische centrum in Manhattan zijn. In antwoord daarop had Obama vrijdag gezegd dat niet mag worden getornd aan de godsdienstvrijheid in de Verenigde Staten.

''Als burger en als president vind ik dat moslims hetzelfde recht hebben hun godsdienst te beoefenen als alle anderen in dit land'', zei Obama tijdens een bijeenkomst met moslims in het Witte Huis.

Volgens critici steunde de president met die uitspraak de moskeeplannen. Later zei hij echter: ''Ik had het niet over de wijsheid van het besluit om daar een moskee te bouwen, ik had het over een recht dat teruggaat tot onze grondlegging. Dat is waar ons land voor staat.''

Ground Zero
De plannen voor het gebedshuis hebben een open zenuw in de Amerikaanse samenleving geraakt. Het bouwterrein is enkele straten verwijderd van Ground Zero, waar tot 11 september 2001 het World Trade Center stond.

Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van al-Qaeda met twee gekaapte vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens instortten. Meer dan 2700 mensen kwamen daarbij om het leven. (ANP)

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/505085/2010/08/14/Obama-nuanceert-uitspraak-over-moskee.dhtml

Samengevat: Iets over te lange tenen enseuw

15-08-2010, 15:40



Citaat door gekkeappie:
WASHINGTON - De Amerikaanse president Barack Obama is deels teruggekomen op zijn uitspraak over de omstreden plannen voor de bouw van een moskee in hartje New York.
Uit peilingen blijkt dat veel Amerikanen tegen de geplande bouw van het islamitische centrum in Manhattan zijn. In antwoord daarop had Obama vrijdag gezegd dat niet mag worden getornd aan de godsdienstvrijheid in de Verenigde Staten.

''Als burger en als president vind ik dat moslims hetzelfde recht hebben hun godsdienst te beoefenen als alle anderen in dit land'', zei Obama tijdens een bijeenkomst met moslims in het Witte Huis.

Volgens critici steunde de president met die uitspraak de moskeeplannen. Later zei hij echter: ''Ik had het niet over de wijsheid van het besluit om daar een moskee te bouwen, ik had het over een recht dat teruggaat tot onze grondlegging. Dat is waar ons land voor staat.''

Ground Zero
De plannen voor het gebedshuis hebben een open zenuw in de Amerikaanse samenleving geraakt. Het bouwterrein is enkele straten verwijderd van Ground Zero, waar tot 11 september 2001 het World Trade Center stond.

Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van al-Qaeda met twee gekaapte vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens instortten. Meer dan 2700 mensen kwamen daarbij om het leven. (ANP)

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/505085/2010/08/14/Obama-nuanceert-uitspraak-over-moskee.dhtml

Samengevat: Iets over te lange tenen enseuw


Precies.

15-08-2010, 15:44

Citaat door Globi:
Precies.


15-08-2010, 15:46

Citaat door Mourri:



Jij vindt het wijs juist daar, met tegenstand, een moskee te bouwen?

15-08-2010, 15:47



Citaat door Mourri:



Je ondertekening.....zit daar ook nog een middenweg in?

15-08-2010, 15:48

Citaat door Globi:
Jij vindt het wijs juist daar, met tegenstand, een moskee te bouwen?

De Amerikanen zeuren over alles en nog wat. Ze dreigen zelfs met een rechtzaak als je het ook maar waag om op iemands gazon te komen zonder toestemming.
Alleen dit wordt wel even uitvergroot in de media.
Storm en glas en water

15-08-2010, 15:49

Citaat door Globi:
Je ondertekening.....zit daar ook nog een middenweg in?

dat mag je zelf beslissen.

15-08-2010, 15:50

Citaat door Mourri:
De Amerikanen zeuren over alles en nog wat. Ze dreigen zelfs met een rechtzaak als je het ook maar waag om op iemands gazon te komen zonder toestemming.
Alleen dit wordt wel even uitvergroot in de media.
Storm en glas en water



Nou nee. Het lijkt mij iets belangrijks. Ik denk dat veel mensen, zoals ik, niet begrijpen waarom het juist daar moet als er ook al zoveel weerstand is.

15-08-2010, 15:51

Citaat door Mourri:
dat mag je zelf beslissen.



Misschien kun je die er zelf tussen plaatsen?

15-08-2010, 15:51

Citaat door gekkeappie:


Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van al-Qaeda met twee gekaapte vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens instortten. Meer dan 2700 mensen kwamen daarbij om het leven. (ANP)


Moet natuurlijk zijn: Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van de Amerikaanse regering op afstand automatisch bestuurde vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens gecontroleerd lieten instorten.

15-08-2010, 15:54

Citaat door Marouan_22:
Moet natuurlijk zijn: Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van de Amerikaanse regering op afstand automatisch bestuurde vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens gecontroleerd lieten instorten.

Maar alleen als je in waanzinnige complot-theorieën gelooft hoor...

15-08-2010, 15:55

Citaat door Globi:
Nou nee. Het lijkt mij iets belangrijks. Ik denk dat veel mensen, zoals ik, niet begrijpen waarom het juist daar moet als er ook al zoveel weerstand is.

Er is wel vaker weerstand over gebedshuizen in amerika. Big deal. Ze hebben het recht te bouwen. En het geld. Dan gaan ze ook bouwen.


Citaat door Globi:
Misschien kun je die er zelf tussen plaatsen?

Heb je er 1 voor mij?

15-08-2010, 15:55



Citaat door pojodepojo:
Maar alleen als je in waanzinnige complot-theorieën gelooft hoor...

Nee joh, blijf lekker naief en geloof wat de tv je zegt.

15-08-2010, 15:55

Citaat door Marouan_22:
Moet natuurlijk zijn: Op die dag werd het complex verwoest, toen terroristen van de Amerikaanse regering op afstand automatisch bestuurde vliegtuigen de gebouwen invlogen en de torens vervolgens gecontroleerd lieten instorten.


Natuurlijk was het de fout van anderen.....en niet van moslims. Maar veel mensen hebben moeite met de bouw juist daar. Bouw dan ergens anders.....

15-08-2010, 15:56

Citaat door pojodepojo:
Maar alleen als je in waanzinnige complot-theorieën gelooft hoor...

Het is bewezen, met data-gegevens op dat specifieke moment, dat de vliegtuigen op afstand en automatisch bestuurd werden.

alleen mensen met een verstandelijke beperking geloven nog in het officiële verhaal.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20