Bekijk volle/desktop versie : Vraagje... (Over intiem zijn)



Pagina's : [1] 2

18-08-2004, 11:29
ik heb een nichtje van me... die een jongen pas een paar maanden kent.. (4) ! Mohiem.. ze houden van elkaar en zijn gewoon echt verliefd enz... ze hebben het zelfs al over trouwen... kinderen krijgen.. etc! Ze hebben zelfs al plannen gemaakt wanneer hij haar ten huwelijk komt vragen enz... `! Alleen het enige nadeel is dat ze elkaar pas 3x hebben gezien.. en omdat e ver van elkaar wonen..! Wanneer ze bij elkaar zijn willen ze vaak knuffelen enz.. en hij kust haar weleens..! Alleen op sommige momenten.. dan streelt hij haar weleens langs haar nek met zijn lippen enz.. , Alleen op dat moment geniet ze er van... maar op het moment dat ze hem heeft gezien en elkaar gesproken hebben voelt ze zich weer schuldig... tegenover Allah..! Ze zegt dat ze er niks aan kan doen.. Ze hebben het vaak over de islaam..! Hij leert haar soms ook weleens dingen over de koran en islam die zij nog niet weet enz... dus opzich is het eigenlijk echt een lieve en goeie jongen...! Ze weten allebei dat ze echt nooooiiiiiiittt verder zullen gaan dan kussen en elkaar gewoon strelen enz..! Hij zei ook dat wanneer hij te ver ofzo ging dat zei het tegen hem moest zeggen..! Laatst had hij het over rijbewijs.. en dat dat hij hem inshallah binnenkort zal gaan halen...! Ze was heel blij.. tot op het moment dat hij zei van.. : dan kunnen we over heen waar we willen..! Ze wil wel met hem de auto binnen... alleen al haar vriendinnen zeggen tegen haar dat ze dat niet moet flikken... omdat hij haar wat aan kan doen! Maar ze vertrouwd hem volkomen... en ik weet nooooooit wat te zeggen...

Dus mijn vraag:

wat zouden jullie doen in haar plaats?

18-08-2004, 11:37



Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
niet doen..ook al is hij haar vriend....ik ben persoonlijk een man en ik heb ook wel eens dames in mijn auto gehad...ik deed alhamdoelilah niets...maar je hebt mensen die dan gewoon ergens heen brengen etc etc...ik denk persoonlijk dat die jo9nge (want wij jongens kennen elkaar) op deze manier de haram relatie een beetje uitrekt je kunt beter zeggen waar het op staat en dat als hij je echt wil...langs moet komen...met ouders...
Hij kan wel langs komen met ouders maar zij is nog te jong en wil niet! Hij is er wel oud genoeg voor.. alleen ze wil nu gewoon niet! Ik ben er niet eens klaar voor.., laat staan mijn nichtje!

18-08-2004, 11:42

Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
is dit uit pure vergelijking vanuit jezelf?

ik denk persoonlijk dat ze dan beter een punt achter kunnen zetten of fftjes moeten wachten op elkaar...totdat zij er wel klaar voor is...hoe langer de relatie..hoe meer kans dat het zal eindigen
Nee hoor..

Maar ... wat zou jij doen? Als jij een meisje was?

18-08-2004, 11:45

Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
meestal gaan de dames ervoor maar...ik bedoel als zij het niet wilt...zou ik stoppen...
oke.. Soukran.. Er bestaan wel goede mannen op de wereld Ze zijn alleen moeilijk te vinden.. maar bedankt ..

18-08-2004, 11:49



Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
inderdaad dame..ze zijn er ....ik was er eentje..totdat zij op 1 of andere manier evranderde...was bereid om te touwen alles..maar oke dat is ene hele ander verhaal!

veel succes dame
Nee vertel.., Tenminste als het niet te persoonlijk is..

18-08-2004, 11:53

Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
hmmzz nogal een verhaal....ze was half nederlands half italiaans...hijaab alles..was helemaal gek op haar vice versa....maar toen kwam papie van ahar kant..ewa aj die wilde niet dat ze ging trouwen enzo!.....dat doet pijn...als 2 mensen daardoor...van elkaar gescheiden worden...hij vond het al erg genoeg dat ze moslima geworden was.......


het is nogal een verhaal...maar misschien had allah het gewooon niet gewild..
aaah van zulke verhalen moet ik gewoon echt huilen whollah ...

Wat ouders allemaal wel niet kapot kunnen maken..! Maar elhamdoellilah dat ze is bekeerd... dat is in eerste instantie al heel wat! Maar Inshallah kom je jouw vrouwtje ooit nog wel tegen... ...

18-08-2004, 11:58

Citaat:
Origineel gepost door ZooFree
inchallah....ik heb besloten mezelf nooit meer zo te laten gaan...misschien heeft allah mij op deze manier laten inzien..dat niets blijvend op de wereld is,,
Nu laat je me helemaal janken..

Inshallah..! heb geduld! het komt nog wel.. dat beloof ik je..

18-08-2004, 11:59

Citaat:
Origineel gepost door ReHReH
Als jij 16 bent, hoe oud is je kleine nichtje dan wel niet? Denken meisjes echt al op die leeftijd aan trouwen?
ik ben geen 16 ...

Mensen moeten niet alles in 1x gaan geloven..

18-08-2004, 12:02

Citaat:
Origineel gepost door L7hobi_zina
ik heb een nichtje van me... die een jongen pas een paar maanden kent.. (4) ! Mohiem.. ze houden van elkaar en zijn gewoon echt verliefd enz... ze hebben het zelfs al over trouwen... kinderen krijgen.. etc! Ze hebben zelfs al plannen gemaakt wanneer hij haar ten huwelijk komt vragen enz... `! Alleen het enige nadeel is dat ze elkaar pas 3x hebben gezien.. en omdat e ver van elkaar wonen..! Wanneer ze bij elkaar zijn willen ze vaak knuffelen enz.. en hij kust haar weleens..! Alleen op sommige momenten.. dan streelt hij haar weleens langs haar nek met zijn lippen enz.. , Alleen op dat moment geniet ze er van... maar op het moment dat ze hem heeft gezien en elkaar gesproken hebben voelt ze zich weer schuldig... tegenover Allah..! Ze zegt dat ze er niks aan kan doen.. Ze hebben het vaak over de islaam..! Hij leert haar soms ook weleens dingen over de koran en islam die zij nog niet weet enz... dus opzich is het eigenlijk echt een lieve en goeie jongen...! Ze weten allebei dat ze echt nooooiiiiiiittt verder zullen gaan dan kussen en elkaar gewoon strelen enz..! Hij zei ook dat wanneer hij te ver ofzo ging dat zei het tegen hem moest zeggen..! Laatst had hij het over rijbewijs.. en dat dat hij hem inshallah binnenkort zal gaan halen...! Ze was heel blij.. tot op het moment dat hij zei van.. : dan kunnen we over heen waar we willen..! Ze wil wel met hem de auto binnen... alleen al haar vriendinnen zeggen tegen haar dat ze dat niet moet flikken... omdat hij haar wat aan kan doen! Maar ze vertrouwd hem volkomen... en ik weet nooooooit wat te zeggen...

Dus mijn vraag:

wat zouden jullie doen in haar plaats?
Moeilijke situatie.

18-08-2004, 12:03

Citaat:
Origineel gepost door ReHReH
Hoe bedoel je 'mensen moeten niet alles in 1x gaan geloven'? Is je topic dan uit je duim gezogen?
Layhelem.. Ik weet van niet.., maar als jij dat niet wilt geloven.. dan kan da zo zijn..

18-08-2004, 12:11
Ze wil nog niet trouwen dan moet ze ook geen dingen doen die voor getrouwden bestemd zijn. Dus het contact verbreken.

18-08-2004, 14:37
Assalamoe alaykoem,

Je zegt dat ze er nog niet klaar voor is om te trouwen...maar blijkbaar wel voor een "relatie"??
Ja sorry dat gaat er bij mij niet in. Kijk we blijven mensen met gevoelens, en als je verliefd op elkaar bent wil je het liefst bij elkaar zijn, dat is allemaal heel logisch. Maar ja, dit is niet de juiste manier en ik kan me niet voorstellen dat een jongen zo lang wil wachten als hij écht serieus is.
Mensen verleggen hun grenzen, en ik denk dat dit in dit geval niet anders zal zijn.....

En daarnaast, als een jongen echt respect zou hebben zou hij wel beter weten!

Walaykoem salaam

18-08-2004, 17:36



Citaat:
Origineel gepost door Mektab
Assalamoe alaykoem,

Je zegt dat ze er nog niet klaar voor is om te trouwen...maar blijkbaar wel voor een "relatie"??
Ja sorry dat gaat er bij mij niet in. Kijk we blijven mensen met gevoelens, en als je verliefd op elkaar bent wil je het liefst bij elkaar zijn, dat is allemaal heel logisch. Maar ja, dit is niet de juiste manier en ik kan me niet voorstellen dat een jongen zo lang wil wachten als hij écht serieus is.
Mensen verleggen hun grenzen, en ik denk dat dit in dit geval niet anders zal zijn.....

En daarnaast, als een jongen echt respect zou hebben zou hij wel beter weten!

Walaykoem salaam
Ik vind dat heel gewoon.. Je kan wel klaar zijn voor een relatie alleen niet om te trouwen.. Daar begrijp ik haar heel goed in..! Weet niet wat het probleem daarvan moet zijn...

En een jongen kan net zo goed serieus zijn als een meisje.. Ik ken genoeg meisjes die hun mannetje 3/4 jaar van te voren hebben leren kennen en nu gelukkig getrouwd zijn hamdoellilah!

het is Haram.., dat weten we onderhand wel..!

En zelf lijkt het me een goeie jongen.. ik wil gewoon dat ze gelukkig wordt inshallah...

En er zijn genoeg jongens die respect hebben en een relatie aangaan voor het huwlijk om een goede moslimvrouw te vinden die bij hun past! Want tegenwoordig zijn ook die vrouwen erg zeldzaam..

18-08-2004, 17:57

Citaat:
Origineel gepost door L7hobi_zina
ik heb een nichtje van me... die een jongen pas een paar maanden kent.. (4) ! Mohiem.. ze houden van elkaar en zijn gewoon echt verliefd enz... ze hebben het zelfs al over trouwen... kinderen krijgen.. etc! Ze hebben zelfs al plannen gemaakt wanneer hij haar ten huwelijk komt vragen enz... `! Alleen het enige nadeel is dat ze elkaar pas 3x hebben gezien.. en omdat e ver van elkaar wonen..! Wanneer ze bij elkaar zijn willen ze vaak knuffelen enz.. en hij kust haar weleens..! Alleen op sommige momenten.. dan streelt hij haar weleens langs haar nek met zijn lippen enz.. , Alleen op dat moment geniet ze er van... maar op het moment dat ze hem heeft gezien en elkaar gesproken hebben voelt ze zich weer schuldig... tegenover Allah..! Ze zegt dat ze er niks aan kan doen.. Ze hebben het vaak over de islaam..! Hij leert haar soms ook weleens dingen over de koran en islam die zij nog niet weet enz... dus opzich is het eigenlijk echt een lieve en goeie jongen...! Ze weten allebei dat ze echt nooooiiiiiiittt verder zullen gaan dan kussen en elkaar gewoon strelen enz..! Hij zei ook dat wanneer hij te ver ofzo ging dat zei het tegen hem moest zeggen..! Laatst had hij het over rijbewijs.. en dat dat hij hem inshallah binnenkort zal gaan halen...! Ze was heel blij.. tot op het moment dat hij zei van.. : dan kunnen we over heen waar we willen..! Ze wil wel met hem de auto binnen... alleen al haar vriendinnen zeggen tegen haar dat ze dat niet moet flikken... omdat hij haar wat aan kan doen! Maar ze vertrouwd hem volkomen... en ik weet nooooooit wat te zeggen...

Dus mijn vraag:

wat zouden jullie doen in haar plaats?
Nummer 1: ze kennen elkaar 4 maanden en houden van elkaar??? "houden van" is heel wat anders meid!!! Ze zijn misschien verliefd op elkaar, maar ja dat kan ook over gaan.
Nummer 2: Plannen maken om te trouwen. Als het lange termijn plannen zijn dan moet je er al vanuit gaan dat die kunnen mislukken. Dus zo bijzonder is dat niet!
Nummer 3: Ze hebben elkaar maar 3 keer gezien en zij laat zich nu al betasten. Dat zegt genoeg over haar persoonlijkheid, vind ik. Ook over zijn intentie, want als hij respect voor haar had en "zogenaamd" van haar hield dan zou hij zijn gevoelens/verlangens beheersen!
Nummer 4: Ze voelt zich schuldig omwille van Allah s.w.t. omdat ze lichamelijk contact hebben??? Als zij zich schuldig voelt dan laat ze het niet nog een keer gebeuren. Dus dat komt bij mij een beetje ongeloofwaardig over.
Nummer 5: Hij is een goede jongen, omdat hij het over de Islam heeft? Je moet het er niet alleen over hebben, maar ook praktiseren. Dat is blijkbaar niet het geval dus zo goed is hij niet!!
Nummer 6: Ze zullen nooit verder gaan dan zoenen en strelen? Na drie elkaar ontmoet te hebben en dan al zo ver gaan, dus zeg nooit nooit....
Nummer 7: Hij wil haar naar plekken brengen zodra hij een auto heeft.....hahahah...ik heb hem door. Ja natuurlijk, neme het hem niet kwalijk. Na drie keer haar gezien te hebben, laat ze zich betasten. Dus hij denkt vast na nog een paar keer haar gezien te hebben, krijg ik haar nog verder. Misschien lukt dat ook wel (hoop van niet voor haar), want ze vertrouwd hem al zo snel en gelooft in zijn lieve woorden. Woorden betekenen niets, maar daden!!!!

Ik wil niet pessimistisch overkomen, maar dit is hoe ik erover denk. Ik vind haar te makkelijk en vind hem een playertje. Misschien is dat niet zo, maar dit concludeer ik uit jouw woorden. Hoop echt voor haar dat ze er niet in zal trappen en het contact met hem zo spoedig mogelijk verbreekt.

Liefs Psychologe,

18-08-2004, 18:01
Weet je wat lastig is....je zegt dat ze elkaar maar 3 keer hebben gezien en dat de verte ook een probleem is...

Ik wil je niets duidelijk maken ofzo...maar ik zou in jou plaats me nichtje duidelijk maken dat ze er niet helemaal voor klaar is..en plannen maken over trouwen en kinderen...pff..

Het enige wat jij kan doen is haar helpen voordat ze een fout begaat...Niet in die auto stappen ....!!!!!!

nou kussssss...:blauwkus:

Pagina's : [1] 2