Bekijk volle/desktop versie : Elke dag 4 uur reizen om mijn kleine naar school te brengen...



Pagina's : [1] 2 3

13-08-2010, 19:43
Salam alaykoem,

mijn zoontje heeft op school extra ondersteuning nodig en moet daarom tijdelijk naar een speciale school. Maar om te weten wat voor speciale school bij hem past, moet ie eerst ong. 10 maanden lang naar een soort daghulp toe, om zijn gedrag daar te onderzoeken.

Het probleem is, de daghulp is 1 uur reizen bij mij vandaan met het openbaar vervoer, en dat betekent dat ik met 2 peuters, eentje in de kinderwagen, de oudste lopend, elke ochtend vroeg een uur moet reizen, en 's middags bij het ophalen weer. Dat is dus bij elkaar opgeteld per dag 4uur reizen!

Op de vraag of hij met een schoolbusje opgehaald en gebracht kan worden, gezien de hoeveelheid reistijd, zei ze dat "ze het bijna niet meer doen, en dat schoolbusjes alleen in bijzondere gevallen kinderen ophalen"(bijna, dus dan toch wel) . Ik heb hier met haar en een collega van haar aan tafel wel 2 uur lang over gediscussieerd, dat het mij wel 4 uur reizen kost en 4 strippen (en dat is echt niet goedkoop!) en dat dit ook een bijzondere geval is. En bovendien heb ik mijn jongste ingeschreven voor de peuterspeelzaal en dat het in dit geval niet door kan gaan, want dan moet hij met me mee.

Nu zei ze dat ze het zal overleggen met de leidinggevende maar betwijfelt of hij opgehaald wordt met een bus.
Ik heb niet zo een verstand van die regels maar wie vindt dit niet kloppen en dat hij wél opgehaald moet worden??

Want ik weet echt ff niet meer of het nou aan mij ligt of dat die 2 me gewoon in de maling nemen??

Groetjes.

13-08-2010, 19:56


Ik zou als ik jou was dit goed uitzoeken. Volgens mij komen ze gewoon ophalen hoor. Mijn nichtje zat een half uur van haar huis vandaan en ze kwamen elke dag vijf voor 8 haar ophalen en na school weer afzetten. Dit gaat om speciaal onderwijs.

13-08-2010, 20:17
even bij de gemeente vragen, je kunt daar een taxipasje regelen.
hoe percies het gaat weet ik niet.

13-08-2010, 20:48
Je moet het gewoon navragen hoor. Ze zeggen altijd nee omdat het voor hun goedkoper of gemakkelijker is.

13-08-2010, 22:27



Citaat door gekke_mama:
even bij de gemeente vragen, je kunt daar een taxipasje regelen.
hoe percies het gaat weet ik niet.



Zitten daar kosten aan verbonden, aan die taxipasje, zo ja hoeveel?

13-08-2010, 22:31

Citaat door Spoedje13:
Ik zou als ik jou was dit goed uitzoeken. Volgens mij komen ze gewoon ophalen hoor. Mijn nichtje zat een half uur van haar huis vandaan en ze kwamen elke dag vijf voor 8 haar ophalen en na school weer afzetten. Dit gaat om speciaal onderwijs.





Nou ze doen nu heeeel moeilijk, het is ze3ma dit jaar zeer beperkt zeggen ze. Hoe moet je in godsnaam een jaar lang 4 uur reizen per dag volhouden?! Als ik echt niet kan dan houdt het waarschijnlijk op zegt ze dan... word ff een beetje gek van die lui, alsof ik erom heb gevraagd dat mn kleine naar die daghulp moet, en daarnaast moet ik de kosten van die school ook nog ns uit mn eigen zak betalen.

13-08-2010, 22:34

Citaat door Saaffiya:
Je moet het gewoon navragen hoor. Ze zeggen altijd nee omdat het voor hun goedkoper of gemakkelijker is.




Klopt, dat zei ze toen ook, "dat de kosten heel hoog zijn", ja daaag ik zoek dit tot op de bodem uit.
Werkelijk niemand is het hier mee eens, maar maandag ga ik inshaAllah rondbellen hierover, want dit doe je niemand aan hoor, 4 uur lang in de tram zitten

14-08-2010, 06:31

Citaat door Zwakke:
Zitten daar kosten aan verbonden, aan die taxipasje, zo ja hoeveel?

als het goed is niet.

14-08-2010, 10:53
Dat is wreed. Als al de andere kinderen op hun school met de bus opgehaald worden, waarom jouw zoontje niet?!

Maar de school is niet de enige die voor vervoer zorg, dat kun je ook via de gemeente regelen. Het gaat wel even duren, want in principe moet je dat voor de schoolvakantie regelen. InchaAllah kheer. Succes!

14-08-2010, 12:26
Waarom zou je hem tussen de middag op moeten halen? Elke school heeft een overblijfplek waar kinderen kunnen blijven.

En stel dat je gewerkt had? Wat dan? Volgens mij klopt hier echt helemaal niks van!

14-08-2010, 12:54

Citaat door Spoedje13:
Ik zou als ik jou was dit goed uitzoeken. Volgens mij komen ze gewoon ophalen hoor. Mijn nichtje zat een half uur van haar huis vandaan en ze kwamen elke dag vijf voor 8 haar ophalen en na school weer afzetten. Dit gaat om speciaal onderwijs.



mijn broertje ook, ook speciaal onderwijs, en ook half uurtje rijden.. en mijn vader krijgt alles vergoed..

maar mijn broertje staat ook onder toezicht van een voogd, misschien dat dat heeft geholpen

14-08-2010, 12:56
Misschien heb je hier wat aan:

http://www.vng.nl/Documenten/Extranet/Sez/JOC/Regels%20toelating%20speciaal%20onderwijs%20en%20b ekostiging%20vervoer.def.pdf

14-08-2010, 12:58


Wij hadden vroeger 2 kindjes in de straat wonen en die werden door een speciale taxi opgehaald elke dag, maar hoe het precies zit weet ik niet.

Ik heb wel toevallig pas geleden een boekje thuis gekregen met regels en zo over schoolgaan, basisschool.

Ik zal zo ff voor je kijken inshAllah.

14-08-2010, 13:04
Oja, heeft die school geen maatschappelijk werk(st)er? Die is namelijk verplicht om jullie te helpen vervoer te regelen ook buiten de school om.

14-08-2010, 13:12
Eej.. even vraagje.. hoezo 4u reizen?
1u heen en 1u terug is toch 2?


maarre.. geen idee, is het echt een school of een soort heathcare instelling? Want ze gaan toch vooral observeren en hem een juiste plaating geven?

Pagina's : [1] 2 3