Bekijk volle/desktop versie : je peuter 1 dag naar kdv brengen?



Pagina's : [1] 2 3 4

13-08-2010, 13:43
Salam alikoum moeders,

vraagje zou je je kindje voor 1 dag per week naar de kdv brengen om je kindje te laten wennen aan andere kindjes enz?

ik ben altijd tegen kdv geweest en ben ook gestopt met werken om mn zoontje zelf op te voeden maar mn zoontje is al sinds zn geboorte alleen met mij en zn vader en heel af en toe bij fam leden.

hij ziet af en toe kindjes van een vriendin van mij en ik zie dat hij ze echt na probeerd te doen enz als hij bij ze is.
vraag me nu serieus af of het goed is voor de kleine (bijna 14 maanden) om hem naar de kdv te sturen voor 1 dagje in de week.
ik kon het eerder niet over mn hart verkrijgen. maar nu hij iets ouder aan het worden is en ik merk dat hij heeeeeeeeeeeel erg naar mij toe getrokken is altijd om me heen en bij mij willen zijn. maak ik me beetje zorgen om hem als hij wat ouder gaat worden en andere mensen/kindjes niet gewend is.

graag jullie reactie

13-08-2010, 14:03


Wa ´Alaykum As-Salaam,

Ik zou het niet doen maar ik begrijp wel wat je bedoelt. Als mijn zoontje andere kinderen ziet op straat of ergens anders, dan is hij ontzettend geinteresseerd en nieuwsgierig maar spelen kan dan niet. Ik vind dat eigenlijk wel heel sneu.

Ik heb eens nagevraagd of er speelgroepen zijn voor dreumesjes maar dat is allemaal zonder ouderlijke begeleiding en dat zie ik niet zitten. Ik ben ook bang dat hij daar wat oploopt dus ik weet even niet wat ik hiermee moet.

Ik heb gewoon een aantal voorwaarden en dat is dat ik erbij mag zijn, dat ze me vooraf waarschuwen als er zieken zijn of zijn geweest en dat het kleine groepen zijn waar op de bijzonderheden van kinderen wordt gelet. Ik heb tot nu toe niets gevonden maar ik blijf wel verder zoeken dus in shaa´ Allaah komt het nog!


Citaat door Moors:
Salam alikoum moeders,

vraagje zou je je kindje voor 1 dag per week naar de kdv brengen om je kindje te laten wennen aan andere kindjes enz?

ik ben altijd tegen kdv geweest en ben ook gestopt met werken om mn zoontje zelf op te voeden maar mn zoontje is al sinds zn geboorte alleen met mij en zn vader en heel af en toe bij fam leden.

hij ziet af en toe kindjes van een vriendin van mij en ik zie dat hij ze echt na probeerd te doen enz als hij bij ze is.
vraag me nu serieus af of het goed is voor de kleine (bijna 14 maanden) om hem naar de kdv te sturen voor 1 dagje in de week.
ik kon het eerder niet over mn hart verkrijgen. maar nu hij iets ouder aan het worden is en ik merk dat hij heeeeeeeeeeeel erg naar mij toe getrokken is altijd om me heen en bij mij willen zijn. maak ik me beetje zorgen om hem als hij wat ouder gaat worden en andere mensen/kindjes niet gewend is.

graag jullie reactie

13-08-2010, 14:07
Ik vind dat nog te jong, dan is het alsof je hem naar de creche brengt om daar verzorgd te worden. Mijn zoon was 2,5 jaar toen hij naar het kleuterschooltje ging. Ik vind het de ideale leeftijd omdat hij ook al kon praten. Eén jaar is nog een afhankelijke leeftijd vind ik.

Maar tot 4 jaar wachten vind ik weer een beetje te lang. Op dat vlak vind ik Belgie dan vele beter omdat de kindjes hier al naar school mogen op 2,5 jarige leeftijd.

Er zijn toch andere alternatieven als je zoon behoefte heeft aan speelvriendjes? Je kan naar een binnenspeelplaats gaan, je kan met vriendinnen leuke dingen doen met de kids

13-08-2010, 14:07
Buurthuizen organiseren ook speeluurtjes, waar je zelf bij kan zijn. Dat ga ik ook doen inshaAllaah, veel beter dan het kdv. (vind ik)

13-08-2010, 14:08




Je kind kan overal wat oplopen als het God's wil is, raar dat hij dan geen contact mag hebben met aneren, jullie komen echt zo overdreven protectief over.Dit soort kinderen groeien geloof ik op tot psychopaten, kunnen niet met anderen omgaan en hebben een bizare relatie met een van de ouders.

Ik zou maar goed nadenken over wat je doet, straks als ze naar school gaan mag je er ook niet bij blijven hoor!

13-08-2010, 14:11

Citaat door nadiak:


Je kind kan overal wat oplopen als het God's wil is, raar dat hij dan geen contact mag hebben met aneren, jullie komen echt zo overdreven protectief over.Dit soort kinderen groeien geloof ik op tot psychopaten, kunnen niet met anderen omgaan en hebben een bizare relatie met een van de ouders.

Ik zou maar goed nadenken over wat je doet, straks als ze naar school gaan mag je er ook niet bij blijven hoor!


Doe normaal, ik vind niets mis met een KDV maar toch niet voor een kleine van één jaar. Die heeft nog de zorg nodig. Bahda tot hij kan lopen en praten en zindelijk is.

13-08-2010, 14:11
oke dames bedankt voor jullie reacties

ik moet zeggen dat ik helemaal niet op de hoogte ben van buurt organistaties enz. ik woon dan ook in een dorp en hier wordt niet veel gedaan.

mijn gevoel zit ook niet lekker bij de kdv maar ik vind het zo zielig voor hem zoals iemand hierboven ook al beschreef als hij in zn kinderwagentje zit en er komen kindjes langs draait hij soms zn hoofdje zelfs als het kindje langs is.
ik weet dus niet of het nodig is voor de kleine om hem daar te laten met kindjes.

maar wat een goed idee zn buurtorganisatie dan kan ik er zelf bij gaan zitten.
ik zal het opzoeken in de nieuwe stad waar ik binnekort ga wonen dan meld ik me gelijk aan inshallah.

13-08-2010, 14:12
Ik heb wel vaker rare reacties van jou gelezen maar ik denk dat ik ze voortaan gewoon maar helemaal oversla. Jij spoort namelijk niet helemaal.


Citaat door nadiak:


Je kind kan overal wat oplopen als het God's wil is, raar dat hij dan geen contact mag hebben met aneren, jullie komen echt zo overdreven protectief over.Dit soort kinderen groeien geloof ik op tot psychopaten, kunnen niet met anderen omgaan en hebben een bizare relatie met een van de ouders.

Ik zou maar goed nadenken over wat je doet, straks als ze naar school gaan mag je er ook niet bij blijven hoor!

13-08-2010, 14:14

Citaat door Moors:
oke dames bedankt voor jullie reacties

ik moet zeggen dat ik helemaal niet op de hoogte ben van buurt organistaties enz. ik woon dan ook in een dorp en hier wordt niet veel gedaan.

mijn gevoel zit ook niet lekker bij de kdv maar ik vind het zo zielig voor hem zoals iemand hierboven ook al beschreef als hij in zn kinderwagentje zit en er komen kindjes langs draait hij soms zn hoofdje zelfs als het kindje langs is.
ik weet dus niet of het nodig is voor de kleine om hem daar te laten met kindjes.

maar wat een goed idee zn buurtorganisatie dan kan ik er zelf bij gaan zitten.
ik zal het opzoeken in de nieuwe stad waar ik binnekort ga wonen dan meld ik me gelijk aan inshallah.


Dat doet zelfs mijn zoon van 4 hoor en dat terwijl hij altijd met kids is.
Kinderen willen nu éénmaal gewoon altijd omringd zijn met kinderen en samen spelen maar zolang ze nog je zorg nodig hebben met pampers en die dingen dan zou ik nog ff wachten.

Mijn zoon is ook gebleven bij me tot 2,5 jaar en geloof me, hij is niet achtergesteld hoor

13-08-2010, 14:14

Citaat door nadiak:


Je kind kan overal wat oplopen als het God's wil is, raar dat hij dan geen contact mag hebben met aneren, jullie komen echt zo overdreven protectief over.Dit soort kinderen groeien geloof ik op tot psychopaten, kunnen niet met anderen omgaan en hebben een bizare relatie met een van de ouders.

Ik zou maar goed nadenken over wat je doet, straks als ze naar school gaan mag je er ook niet bij blijven hoor!



nu kom jij ook overdreven over hoor meid.
moeders zijn nou eenmaal overbezorgd de 1 wat meer als de ander maar psychopaten gaat mij een beetje te ver hoor meid.
vroeger bleven wij toch ook allemaal bij onze moeders thuis was er toch ook geen kdv ...ik weet nog heel goed dat iedereen vroeger thuis was en met 4jaar ga je naar school en volgens mij 3 jaar 1 dagje in de week naar de crech zoiets kan ik me nog herinneren .... dus nu moet jij ook niet overdrijven.

13-08-2010, 14:15
Een tweede kindje is ook een optie

13-08-2010, 14:16

Citaat door Mommy2:
Dat doet zelfs mijn zoon van 4 hoor en dat terwijl hij altijd met kids is.
Kinderen willen nu éénmaal gewoon altijd omringd zijn met kinderen en samen spelen maar zolang ze nog je zorg nodig hebben met pampers en die dingen dan zou ik nog ff wachten.

Mijn zoon is ook gebleven bij me tot 2,5 jaar en geloof me, hij is niet achtergesteld hoor



oke bedankt voor je gerustellende woorden. het is toch fijn om andere meningen en ervaringen te horen van andere moeders.

13-08-2010, 14:19



Citaat door Moors:
nu kom jij ook overdreven over hoor meid.
moeders zijn nou eenmaal overbezorgd de 1 wat meer als de ander maar psychopaten gaat mij een beetje te ver hoor meid.
vroeger bleven wij toch ook allemaal bij onze moeders thuis was er toch ook geen kdv ...ik weet nog heel goed dat iedereen vroeger thuis was en met 4jaar ga je naar school en volgens mij 3 jaar 1 dagje in de week naar de crech zoiets kan ik me nog herinneren .... dus nu moet jij ook niet overdrijven.


Het gaat niet om thuis blijven, ik ken zat kindjes die de hele dag thuis zijn maar jullie komen echt vreemd over.

Mijn kindje mag geen ander kindje aanraken stel hij krijgt een snotneus

Ik moet er altijd bij zijn want stel er is een ziek kindje in de buurt of stel je kind besluit om iets spontaans te doen.

Heerlijk als moeders thuis kunnen blijven en voor de kinderen zorgen, maar een kind moet een normaal beeld krijgen van andere kinderen/mensen.

Als hij ze altijd uit de weg gaat, dan denkt hij op een gegeven moment dat hij beter is dan de rest of dat de rest abnormaal is, dan wordt je al heel snel een psychopaat.

13-08-2010, 14:20

Citaat door Moors:
Salam alikoum moeders,

vraagje zou je je kindje voor 1 dag per week naar de kdv brengen om je kindje te laten wennen aan andere kindjes enz?

ik ben altijd tegen kdv geweest en ben ook gestopt met werken om mn zoontje zelf op te voeden maar mn zoontje is al sinds zn geboorte alleen met mij en zn vader en heel af en toe bij fam leden.

hij ziet af en toe kindjes van een vriendin van mij en ik zie dat hij ze echt na probeerd te doen enz als hij bij ze is.
vraag me nu serieus af of het goed is voor de kleine (bijna 14 maanden) om hem naar de kdv te sturen voor 1 dagje in de week.
ik kon het eerder niet over mn hart verkrijgen. maar nu hij iets ouder aan het worden is en ik merk dat hij heeeeeeeeeeeel erg naar mij toe getrokken is altijd om me heen en bij mij willen zijn. maak ik me beetje zorgen om hem als hij wat ouder gaat worden en andere mensen/kindjes niet gewend is.

graag jullie reactie



Het is heel normaal van een kind van 14 maanden om altijd om zijn moeder heen te hangen, dat is een fase die veel kinderen rond die tijd hebben, mijn zoontje is bijna 19 maanden, hij heeft 2 zussen waar hij mee speelt en ziet vaak neefjes en nichtjes waar hij mee speelt, maar toch wil hij continue om mij heen zijn, ik weet uit ervaring bij mijn dochters dat dat op een gegeven moment wel wat minder wordt.

Ik zou kijken of je in de buurt wat kan doen met de kleintje, maar niet naar kdv brengen, wacht gewoon tot hij 2 jaar is, dan kan hij naar de peuterspeelzaal en leert hij vanzelf andere kindjes kennen.

13-08-2010, 14:22

Citaat door Sabrun_Jameel:
Ik heb wel vaker rare reacties van jou gelezen maar ik denk dat ik ze voortaan gewoon maar helemaal oversla. Jij spoort namelijk niet helemaal.


Zo vaak post ik hier niet en sla me gerust over als je me tegen komt, maar als je niet tegen kritiek kunt moet je hier niet zulke rare verhalen gaat vertellen.

Pagina's : [1] 2 3 4