Citaat door Mira.:Nee, je begrijpt mij niet, maar ik wil je wel complimenteren dat je je joodse praktijken op zo'n slinkse wijze bevordert, maar dat even terzijde.
In de eerste instantie heb ik de zaken niet vanuit Islamitisch perspectief bekeken, maar ook dan treft de vrouw met wie de man vreemdgaat niet altijd blaam, omdat dat aan de situatie ligt.
Ik bedoelde het eigenlijk ethisch. De dame met wie de man vreemdgaat hoeft niet per se van zijn huwelijk af te weten, en indien dat het geval is treft haar geen blaam. Indien dit niet het geval is - en zij dus op de hoogte is van zijn huwelijk - heeft zij er ook schuld aan aangezien iedereen weet dat een gehuwd iemand verboden terrein is. Islamitisch gezien begaat zij uiteraard wel een zonde, maar zoals ik al zei bekeek ik de zaken niet vanuit Islamitisch oogpunt. Vandaar mijn opmerking dat de vrouw in kwestie niet per definitie blaam treft.
Om nog even terug te komen op het Islamitisch aspect: de vrouw met wie de man overspel pleegt treft ook niet altijd blaam, omdat het aan de situatie ligt, zoals ik al zei. Hij kan zich namelijk ook schuldig maken aan een zedenmisdrijf (verkrachting of ieder ander vorm van seksueel misbruik) en in dat geval heeft het slachtoffer geen schuld.
Of wanneer de man achter de rug van zijn vrouw een huwelijk laat voltrekken met een tweede vrouw (dit kan in het oog van de eerste vrouw als overspel worden gezien, vandaar dat ik dit nu erbij betrek) die niets afweet van het huwelijk van zijn eerste vrouw en derhalve ook geen blaam treft.
Verder weet ik niet exact wat je bedoelt met dat Allaah de vrouw dan eerst noemt, maar als je bedoelt dat de vrouw dan meer schuld heeft dan de man heb je het natuurlijk fout. Sowieso heeft een getrouwde man die overspel pleegt de extreemste vorm van zina gepleegd en verdient hij steniging tot de dood volgt en voor de persoon met wie hij vreemdgaat impliceert dit niet per definitie, aangezien dit ook een ongetrouwde vrouw kan zijn en zodoende komt haar "enkel" de stokslagen toe, want zina heb je - zoals jij uiteraard ook weet - in gradaties.
Jij bent echt op je achterhoofd gevallen zeker? Eerst maak je mij uit voor Jood en dan wil je nog eens vrolijk een discussie met mij aanknopen. Wat wil je precies?
Met dat laatste bedoel ik ermee dat de man altijd als eerst wordt genoemd in de koran zodra het om beide geslachten gaat. Bijvoorbeeld deze twee verzen uit surah al ahzab
35. Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die God vaak gedenken - voor zulken heeft God vergiffenis en een grote beloning bereid.
De volgorde is altijd man en dan vrouw behalve bij zina. Daar is het juist andersom.
Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen.
Dat is wat ik daarmee bedoel. In alles komt de vrouw na de man behalve bij zina, daar heeft Allah haar als eerst genoemd en daarna pas de man. dat heeft Hij vast niet voor niets gedaan.