Bekijk volle/desktop versie : Vreemdgaan?



Pagina's : [1] 2 3

13-08-2010, 00:23
Wie heeft dat wel eens moeten beleven? Dan bedoel ik dat de vriend of man vreemd is gegaan. Het is mijn vriendin overkomen Ze kwam huilend naar me toe en zakte helemaal in elkaar. Vond het zo erg voor haar. Lijkt me vreselijk. Hoe ben je er overheen gekomen? Mannen zijn echt niet te vertrouwen!

13-08-2010, 00:41


Ze gaat hem toch niet vergeven he?

13-08-2010, 00:43

Citaat door farida22:
Wie heeft dat wel eens moeten beleven? Dan bedoel ik dat de vriend of man vreemd is gegaan. Het is mijn vriendin overkomen Ze kwam huilend naar me toe en zakte helemaal in elkaar. Vond het zo erg voor haar. Lijkt me vreselijk. Hoe ben je er overheen gekomen? Mannen zijn echt niet te vertrouwen!


mannen én die vrouwen met wie zij vreemd gaan. Wie weet hoeveel van die vrouwen zich in ons gezelschap van dwvdmv bevinden.

13-08-2010, 00:46

Citaat door Miss_Tashel7it:
mannen én die vrouwen met wie zij vreemd gaan. Wie weet hoeveel van die vrouwen zich in ons gezelschap van dwvdmv bevinden.


Hun treft niet per definitie blaam, hoor.

13-08-2010, 00:47


ik heb het meegemaakt en het is niet fijn...maar die gast is mijn tranen niet waard.

Elhamdou lillah 3ala koulli 7aal...Zij moet haar troost bij Allah swt zoeken en daar zal ze het vinden...incha'Allah...

13-08-2010, 01:09

Citaat door Mariama_Ouarza:
Mannen die vreemd gaan zijn in fout ,dan pas de vrouw als ze op de hoogte is..


Inderdaad.

13-08-2010, 04:12

Citaat door Mira.:
Hun treft niet per definitie blaam, hoor.



In de koran komt de vrouw altijd ná de man behalve bij één onderwerp niet, Zina. Dan noemt Allah de vrouw eerst en pas daarna de man. Why? Dus hoezo hun treft niet per definitie blaam? Het is toch de vrouw die de schoonheid heeft om te verleiden?


Eet smakelijk allemaal.

13-08-2010, 04:32

Citaat door Miss_Tashel7it:
In de koran komt de vrouw altijd ná de man behalve bij één onderwerp niet, Zina. Dan noemt Allah de vrouw eerst en pas daarna de man. Why? Dus hoezo hun treft niet per definitie blaam? Het is toch de vrouw die de schoonheid heeft om te verleiden?


Eet smakelijk allemaal.


Nee, je begrijpt mij niet, maar ik wil je wel complimenteren dat je je joodse praktijken op zo'n slinkse wijze bevordert, maar dat even terzijde.

In de eerste instantie heb ik de zaken niet vanuit Islamitisch perspectief bekeken, maar ook dan treft de vrouw met wie de man vreemdgaat niet altijd blaam, omdat dat aan de situatie ligt.

Ik bedoelde het eigenlijk ethisch. De dame met wie de man vreemdgaat hoeft niet per se van zijn huwelijk af te weten, en indien dat het geval is treft haar geen blaam. Indien dit niet het geval is - en zij dus op de hoogte is van zijn huwelijk - heeft zij er ook schuld aan aangezien iedereen weet dat een gehuwd iemand verboden terrein is. Islamitisch gezien begaat zij uiteraard wel een zonde, maar zoals ik al zei bekeek ik de zaken niet vanuit Islamitisch oogpunt. Vandaar mijn opmerking dat de vrouw in kwestie niet per definitie blaam treft.

Om nog even terug te komen op het Islamitisch aspect: de vrouw met wie de man overspel pleegt treft ook niet altijd blaam, omdat het aan de situatie ligt, zoals ik al zei. Hij kan zich namelijk ook schuldig maken aan een zedenmisdrijf (verkrachting of ieder ander vorm van seksueel misbruik) en in dat geval heeft het slachtoffer geen schuld.

Of wanneer de man achter de rug van zijn vrouw een huwelijk laat voltrekken met een tweede vrouw (dit kan in het oog van de eerste vrouw als overspel worden gezien, vandaar dat ik dit nu erbij betrek) die niets afweet van het huwelijk van zijn eerste vrouw en derhalve ook geen blaam treft.

Verder weet ik niet exact wat je bedoelt met dat Allaah de vrouw dan eerst noemt, maar als je bedoelt dat de vrouw dan meer schuld heeft dan de man heb je het natuurlijk fout. Sowieso heeft een getrouwde man die overspel pleegt de extreemste vorm van zina gepleegd en verdient hij steniging tot de dood volgt en voor de persoon met wie hij vreemdgaat impliceert dit niet per definitie, aangezien dit ook een ongetrouwde vrouw kan zijn en zodoende komt haar "enkel" de stokslagen toe, want zina heb je - zoals jij uiteraard ook weet - in gradaties.

13-08-2010, 04:42

Citaat door farida22:
Wie heeft dat wel eens moeten beleven? Dan bedoel ik dat de vriend of man vreemd is gegaan. Het is mijn vriendin overkomen Ze kwam huilend naar me toe en zakte helemaal in elkaar. Vond het zo erg voor haar. Lijkt me vreselijk. Hoe ben je er overheen gekomen? Mannen zijn echt niet te vertrouwen!

niet alleen mannen gaan vreemd ook vrouwen zo een marokaanse vrouw in onze straat ging vreemd met een turk haar man kwam er achter toen hij daarover met haar ging praten is ze gaan springen uit het balkon gelukkig was het een bovenwoning de balkon was niet zo hoog ze breekte wel haar beide benen haar man sprong ook haar achterna maar met hem is niks gebeurt niks gebroken mensen die in utrecht/hoograven wonen kennen deze verhaal

13-08-2010, 04:46

Citaat door hassans85:
niet alleen mannen gaan vreemd ook vrouwen zo een marokaanse vrouw in onze straat ging vreemd met een turk haar man kwam er achter toen ze daarover met haar ging praten is gaan springen uit het balkon gelukkig was het een bovenwoning de balkon was niet zo hoog ze breekte wel haar beide benen haar man sprong ook haar achterna maar met hem is niks gebeurt niks gebroken mensen die in utrecht/hoograven wonen kennen deze verhaal


had ze maar haar nek gebroken, als ik ergens geen respect voor heb zijn t wel getrouwde vrouwen die vreemd gaan

13-08-2010, 04:48
mij is het ook gebeurd , alleen ben ik blij dat ik afstand van haar heb genomen , allah i7fad , ik kwam haar een keer tegen met haar man , ikkeek haar zo aan , en snachts belde ze met : nee zeg niet dat jij het was


akh ya nkabrou o nsaaw

13-08-2010, 04:48

Citaat door farida22:
Wie heeft dat wel eens moeten beleven? Dan bedoel ik dat de vriend of man vreemd is gegaan. Het is mijn vriendin overkomen Ze kwam huilend naar me toe en zakte helemaal in elkaar. Vond het zo erg voor haar. Lijkt me vreselijk. Hoe ben je er overheen gekomen? Mannen zijn echt niet te vertrouwen!



boehoe lekker gaan huilen, jullie lijken net twee kinderen


get over it, get a life... voor een jongen/meisje huilen is zo laag

13-08-2010, 11:14



Citaat door Mira.:
Nee, je begrijpt mij niet, maar ik wil je wel complimenteren dat je je joodse praktijken op zo'n slinkse wijze bevordert, maar dat even terzijde.

In de eerste instantie heb ik de zaken niet vanuit Islamitisch perspectief bekeken, maar ook dan treft de vrouw met wie de man vreemdgaat niet altijd blaam, omdat dat aan de situatie ligt.

Ik bedoelde het eigenlijk ethisch. De dame met wie de man vreemdgaat hoeft niet per se van zijn huwelijk af te weten, en indien dat het geval is treft haar geen blaam. Indien dit niet het geval is - en zij dus op de hoogte is van zijn huwelijk - heeft zij er ook schuld aan aangezien iedereen weet dat een gehuwd iemand verboden terrein is. Islamitisch gezien begaat zij uiteraard wel een zonde, maar zoals ik al zei bekeek ik de zaken niet vanuit Islamitisch oogpunt. Vandaar mijn opmerking dat de vrouw in kwestie niet per definitie blaam treft.

Om nog even terug te komen op het Islamitisch aspect: de vrouw met wie de man overspel pleegt treft ook niet altijd blaam, omdat het aan de situatie ligt, zoals ik al zei. Hij kan zich namelijk ook schuldig maken aan een zedenmisdrijf (verkrachting of ieder ander vorm van seksueel misbruik) en in dat geval heeft het slachtoffer geen schuld.

Of wanneer de man achter de rug van zijn vrouw een huwelijk laat voltrekken met een tweede vrouw (dit kan in het oog van de eerste vrouw als overspel worden gezien, vandaar dat ik dit nu erbij betrek) die niets afweet van het huwelijk van zijn eerste vrouw en derhalve ook geen blaam treft.

Verder weet ik niet exact wat je bedoelt met dat Allaah de vrouw dan eerst noemt, maar als je bedoelt dat de vrouw dan meer schuld heeft dan de man heb je het natuurlijk fout. Sowieso heeft een getrouwde man die overspel pleegt de extreemste vorm van zina gepleegd en verdient hij steniging tot de dood volgt en voor de persoon met wie hij vreemdgaat impliceert dit niet per definitie, aangezien dit ook een ongetrouwde vrouw kan zijn en zodoende komt haar "enkel" de stokslagen toe, want zina heb je - zoals jij uiteraard ook weet - in gradaties.



Jij bent echt op je achterhoofd gevallen zeker? Eerst maak je mij uit voor Jood en dan wil je nog eens vrolijk een discussie met mij aanknopen. Wat wil je precies?

Met dat laatste bedoel ik ermee dat de man altijd als eerst wordt genoemd in de koran zodra het om beide geslachten gaat. Bijvoorbeeld deze twee verzen uit surah al ahzab

35. Voorwaar, de Moslims en de Moslima's en de gelovige mannen en vrouwen, de gehoorzame mannen en vrouwen, de waarachtige mannen en vrouwen, de standvastige mannen en vrouwen, de mannen en de vrouwen die nederig zijn, de mannen en de vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en de vrouwen die vasten, de mannen en de vrouwen die hun kuisheid bewaren, de mannen en de vrouwen die God vaak gedenken - voor zulken heeft God vergiffenis en een grote beloning bereid.

De volgorde is altijd man en dan vrouw behalve bij zina. Daar is het juist andersom.

Gesel iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen.

Dat is wat ik daarmee bedoel. In alles komt de vrouw na de man behalve bij zina, daar heeft Allah haar als eerst genoemd en daarna pas de man. dat heeft Hij vast niet voor niets gedaan.

13-08-2010, 11:26

Citaat door Mira.:
Nee, je begrijpt mij niet, maar ik wil je wel complimenteren dat je je joodse praktijken op zo'n slinkse wijze bevordert, maar dat even terzijde.

In de eerste instantie heb ik de zaken niet vanuit Islamitisch perspectief bekeken, maar ook dan treft de vrouw met wie de man vreemdgaat niet altijd blaam, omdat dat aan de situatie ligt.

Ik bedoelde het eigenlijk ethisch. De dame met wie de man vreemdgaat hoeft niet per se van zijn huwelijk af te weten, en indien dat het geval is treft haar geen blaam. Indien dit niet het geval is - en zij dus op de hoogte is van zijn huwelijk - heeft zij er ook schuld aan aangezien iedereen weet dat een gehuwd iemand verboden terrein is. Islamitisch gezien begaat zij uiteraard wel een zonde, maar zoals ik al zei bekeek ik de zaken niet vanuit Islamitisch oogpunt. Vandaar mijn opmerking dat de vrouw in kwestie niet per definitie blaam treft.

Om nog even terug te komen op het Islamitisch aspect: de vrouw met wie de man overspel pleegt treft ook niet altijd blaam, omdat het aan de situatie ligt, zoals ik al zei. Hij kan zich namelijk ook schuldig maken aan een zedenmisdrijf (verkrachting of ieder ander vorm van seksueel misbruik) en in dat geval heeft het slachtoffer geen schuld.

Of wanneer de man achter de rug van zijn vrouw een huwelijk laat voltrekken met een tweede vrouw (dit kan in het oog van de eerste vrouw als overspel worden gezien, vandaar dat ik dit nu erbij betrek) die niets afweet van het huwelijk van zijn eerste vrouw en derhalve ook geen blaam treft.

Verder weet ik niet exact wat je bedoelt met dat Allaah de vrouw dan eerst noemt, maar als je bedoelt dat de vrouw dan meer schuld heeft dan de man heb je het natuurlijk fout. Sowieso heeft een getrouwde man die overspel pleegt de extreemste vorm van zina gepleegd en verdient hij steniging tot de dood volgt en voor de persoon met wie hij vreemdgaat impliceert dit niet per definitie, aangezien dit ook een ongetrouwde vrouw kan zijn en zodoende komt haar "enkel" de stokslagen toe, want zina heb je - zoals jij uiteraard ook weet - in gradaties.




Jij bent scherp

13-08-2010, 11:31
Ja ik heb het meegemaakt met mijn eigen man.

Pagina's : [1] 2 3