Bekijk volle/desktop versie : Krachttraining op lege maag (Ramadan)



12-08-2010, 21:08
Salaam,

Is het verstandig om door te gaan met krachttraining in de Ramadan?Ik bedoel ik hoor er allerlei theorieen over. Sommige zeggen dat je je eigen spieren gaat verbranden als je op een lege maag gaat trainen,anderen zeggen weer dat dat meevalt zolang je gelijk na de training maar wat gaat eten. Ik wil gewoon doortrainen,maar als ik dan in principe qua spieren achteruitga dan doe ik het liever niet.

Ik wil 1,5 uur voor dat we mogen eten gaan trainen en daarna thuis komen,bidden en gelijk eten..

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen

Beslema

12-08-2010, 21:17



Citaat door BOUDERBALA:
Salaam,

Is het verstandig om door te gaan met krachttraining in de Ramadan?Ik bedoel ik hoor er allerlei theorieen over. Sommige zeggen dat je je eigen spieren gaat verbranden als je op een lege maag gaat trainen,anderen zeggen weer dat dat meevalt zolang je gelijk na de training maar wat gaat eten. Ik wil gewoon doortrainen,maar als ik dan in principe qua spieren achteruitga dan doe ik het liever niet.

Ik wil 1,5 uur voor dat we mogen eten gaan trainen en daarna thuis komen,bidden en gelijk eten..

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen

Beslema


Salaam,

meeste matties van me stoppen deze maand met krachttraining/fitness en gaan na de ramadan weer verder.

Kijk of vraag op dutch bodybuilding forum voor meer info

12-08-2010, 22:23

Citaat door Realistisme:
ja zo doet ik het ook, dat moet geen probleem zijn lijkt mij want je hebt nog genoeg energie van vanochtend.. en k zeg je eerlijk, in de ramadan heb ik veel meer kracht dus het gaat lekker


wat voor ramadan doe jij?

13-08-2010, 00:30
jonge stop beter deze maand, het is heel slecht zonder gegeten te hebben kracht training te gaan doen.
straks val je flauw ofzo, heb je voor niets jou ramadan verpest.

13-08-2010, 00:33


Ik heb vandaag ook nog gewoon getraind... ik heb de kracht nog maar niet de conditie... verbaast me niks maar ik blijf doorgaan... ik kan niet stoppen.. ik laat het mezelf niet toe.. ik moet sporten

13-08-2010, 01:49
He,
Je kan gewoon door trainen het is totale onzin als mensen zeggen dat je je spieren dan aan het afbreken bent omdat je aan het vasten bent.
Je lichaam heeft alle voedsel die je in de ochtend bij shor hebt gegeten omgezet in energie en een soort van vet.
Als je dan gaat trainen verbrand je lichaam dat vet en maakt gebruik van het energie zoals het altijd gebeurt.
Het zelfde gebeurt bij het thaiboksen/kickboksen er zijn jongens die zeggen dat ze niet kunnen trainen omdat ze ramadan hebben ,dat is totale onzin het ligt aan jezelf!
Als jij de karakter hebt en doorzettings vermogen hou je het makkelijk bij.
Het is een smoes om niet te gaan trainen!
En je geest en lichaam zitten niet op 1 rechte lijn probeer daar dan eerst aan te werken voordat je gaat trainen!

13-08-2010, 02:01
jullie hebben zin... ik doe bijna nix en ben tijdens de ramadan al helemaal moe en versuft

13-08-2010, 02:40

Citaat door marmita-lover:
jonge stop beter deze maand, het is heel slecht zonder gegeten te hebben kracht training te gaan doen.
straks val je flauw ofzo, heb je voor niets jou ramadan verpest.



ik denk dat het ook niet goed is, ook ik fitness al zo lang, maar stop helaas wel in de ramadan, al voel ik wel de drang om te sporten, maar de kans dat je teveel vocht verliest en misschien flauw valt is te groot, tenzij je minder intensief traint, het is voor een maandje

13-08-2010, 15:08

Citaat door Realistisme:
Je moet gewoon 3 kwartier voordat we mogen eten naar de fitnes gana.. trainen.. als je mag eten neem k dan een shakee en ga thuis eten..


Thanx voor jullie reacties! Ik ga gewoon uur,1,5 uur trainen voordat ik mag eten. Sowieso ga ik mezelf wat meer richten op pure lichamelijke oefeningen. Dus optrekken,opdrukken,dippen enz. Dan ben je soms al na 3 kwartier klaar.

Vorige week trainde ik met een vriend van me en die ging trainen op een lege maag omdat hij in slaap was gevallen voor tv. En met trainen tilde hij gewoon wat hij normaal tilde. We deden iets van 5 zware oefeningen voor schouders.

15-08-2010, 18:00
Het gaat echt om je mindset....that's for shizzle!!

16-08-2010, 10:47
niet doen.. heeft weinig nut zonder voeding

als je het zou doen zou het moeten zijn na het avondeten, 1/1,5u daarna en zorg dat je voldoende eiwitten en koolhydraten binnenkrijgt