Bekijk volle/desktop versie : Reizen met baby..geen kinderwagen.



12-08-2010, 11:38
Dames ik ga aankomend weekend reizen. Ik wil mijn kinderwagen niet meenemen omdat die te groot is. Ik wil zo een draagzak kopen, maar is dat wel handig als ik mijn koffer ga inchecken en weer ophalen als ik in Malaga ben? Zo ja, welke draagzak is kwalitatief de beste en handig. Mijn baby is overigens drie maanden.

Ik heb de Stokke kinderwagen...stel dat ik toch de kinderwagen moet meenemen..kan mijn baby al op het zitje..of moet de wieg ook mee.

Daarnaast hoor ik graag tips wat ik absoluut niet voor mijn baby moet vergeten!

12-08-2010, 11:52


Toen ik met vakantie ging heb ik wel een buggy meegenomen en een draagzak. bij het inchecken zat de kleine gewoon nog in de buggy, we konden de buggy meenemen tot aan de deur van het vliegtuig....daar moet je hem in elkaar klappen en zij nemen hem mee naar de bagageruimte.

vanaf het moment dat wij de buggy moesten achter laten zat de kleine bij mij op schoot in de stoel....toen we gingen uitstappen heb ik de draagzak gebruikt want we moesten nogal lang wachten op de bagage. en we werden ook opgehaald met een auto zonder autostoel...dus toen heb ik haar gewoon in de draagzak gehouden en de autogordel om gedaan. that's it.

een buggy is wel heeeeel handig in marokko, anders ben je gewoon zoooo beperkt...tenzij je alleen thuis wil zitten. maar ik heb er wel echt wat aan gehad.

ik zou als ik jou was geen dure buggy of kinderwagen meenemen...want ze kunnen nogal agresief omgaan met die buggys op schiphol.

als je kindje 3 maanden is zal ik de maxicosie meenemen als ik jou was. als je de maxicosie meeneemt het vliegtuig in moet je een extra stoel betalen, je kan ook de maxicosie achterlaten zoals je bij de buggy ook zou doen, gewoon bij de deur, dan wordt die bij de bagage meegenomen.

12-08-2010, 16:23
Bedankt Casavie!!

Ik neem toch de kinderwagen niet mee. Ik ga er wel eentje kopen daar, als het echt nodig blijkt te zijn. Is het zwaar om met de baby in de draagzak te lopen en nog een koffer trekken? Ik heb net de baby born active draagzak gekocht.

Mocht ik echt een kinderwagen nodig hebben, dan koop ik die daar. Ik kan mijn baby bij mijn schoonmoeder thuis achterlaten...ik blijf niet alleen thuis, moet juist veel op stap om meubels te kopen. Ik wilde de maxicosi ook meenemen, want ik ga ook met de auto weg. Wordt daar ook zo agressief mee omgegaan? En om daar een stoel voor te betalen, kan dat nog? Ik heb namelijk al geboekt.

12-08-2010, 16:25
Hoe oud is je baby?

12-08-2010, 16:35



Citaat door MyMy:
Bedankt Casavie!!

Ik neem toch de kinderwagen niet mee. Ik ga er wel eentje kopen daar, als het echt nodig blijkt te zijn. Is het zwaar om met de baby in de draagzak te lopen en nog een koffer trekken? Ik heb net de baby born active draagzak gekocht.

Mocht ik echt een kinderwagen nodig hebben, dan koop ik die daar. Ik kan mijn baby bij mijn schoonmoeder thuis achterlaten...ik blijf niet alleen thuis, moet juist veel op stap om meubels te kopen. Ik wilde de maxicosi ook meenemen, want ik ga ook met de auto weg. Wordt daar ook zo agressief mee omgegaan? En om daar een stoel voor te betalen, kan dat nog? Ik heb namelijk al geboekt.




Je kan daar idd ook een kinderwagen kopen en daar laten zodat je hem ieder jaar weer kunt gebruiken.

Als je een maxicosie mee wil nemen het vliegtuig in moet je gewoon een stoel betalen, je kan kijken of je nog een ticket kan boeken, het is wel prijzig. het is maar 2 of uiterlijk 3 uurtjes, ik zou de kleine gewoon op schoot nemen, dat had ik ook gedaan, en wij hadden geluk dat de stoel naast ons leeg was, dus toen we eenmaal aan het vliegen waren heb ik de kleine gewoon naast mij op de stoel gelegd, daar heeft ze liggen slapen totdat we aankwamen.

hou er rekening mee dat de kleine last kan krijgen van zijn oortjes, zorg er daarom voor dat wanneer je gaat opstijgen dat je warme melk hebt zodat hij tijdens het opstijgen kan slikken, dit geldt ook voor het landen.

wat betreft of het zwaar is, ik vind van niet. je trekt je koffer achter je aan, en de kleine draag je zonder enige moeite, want ze hangt aan je schouders, dus je hoeft je handen niet echt te gebruiken. daarnaast had ik nog de babytas en het ging prima.

12-08-2010, 16:36
gaa je man niet mee.

12-08-2010, 17:28

Citaat door Casavie87:
Je kan daar idd ook een kinderwagen kopen en daar laten zodat je hem ieder jaar weer kunt gebruiken.

Als je een maxicosie mee wil nemen het vliegtuig in moet je gewoon een stoel betalen, je kan kijken of je nog een ticket kan boeken, het is wel prijzig. het is maar 2 of uiterlijk 3 uurtjes, ik zou de kleine gewoon op schoot nemen, dat had ik ook gedaan, en wij hadden geluk dat de stoel naast ons leeg was, dus toen we eenmaal aan het vliegen waren heb ik de kleine gewoon naast mij op de stoel gelegd, daar heeft ze liggen slapen totdat we aankwamen.

hou er rekening mee dat de kleine last kan krijgen van zijn oortjes, zorg er daarom voor dat wanneer je gaat opstijgen dat je warme melk hebt zodat hij tijdens het opstijgen kan slikken, dit geldt ook voor het landen.

wat betreft of het zwaar is, ik vind van niet. je trekt je koffer achter je aan, en de kleine draag je zonder enige moeite, want ze hangt aan je schouders, dus je hoeft je handen niet echt te gebruiken. daarnaast had ik nog de babytas en het ging prima.


Dank je wel voor je reactie. De maxicosie moet wel mee, kan ik die ook bij de incheckbalie laten. Of gaan ze daar ook mee gooien, denk je? Dan neem ik de baby gewoon in de draagzak het vliegtuig in. Mijn baby is drie maanden, hij kan denk ik niet alleen op de stoel liggen (mocht die eventueel naast mij vrij zijn). Goed dat je er mij aan herinnerd dat de baby last kan krijgen van zijn oortjes. Ik geef borstvoeding...zijn kleine oordopjes ook goed, of is dat een dom idee!

12-08-2010, 17:29

Citaat door dordje22:
gaa je man niet mee.


Hij komt twee dagen later.

12-08-2010, 18:42
Je kan i.p.v de kinderwagen de maxi cosi meenemen tot aan de deur van het vliegtuig. Je kan bij de incheckbalie vragen of t vliegtuig is volgeboekt, zo niet dan kan de maxi cosi mee tot in de vliegtuig en kan je de maxocosi op een lege stoel plaatsen. Dat moet je dan even bij de gate doorgeven en aan een stewardess. Je hoeft er ook niet voor te betalen dan. Als het vliegtuig vol is moet je de maxi cosi voor de deur afgeven, anders betaal je er wel voor.

Dit is mijn ervaring altijd geweest met royal air maroc, air arabia en veel andere vliegtuigmaatschappijen.

Veel succes en een fijne reis.