Bekijk volle/desktop versie : Droom



17-08-2004, 16:59

Citaat door Hanane2003:
Droom

Salaam aleikum,

Ik wil iedereen iets laten horen over mijn droom...

Het is misschien een stom verhaal maar het is wel waar gebeurd!

Ik heb iets gedroomd waarvan ik heel graag wil wten wat deze droom betekend.

Maandag ochtend heb ik iets ergs gedroomd. Ik droomde dat ik aan zee werkte en dat mijn man opeens zei hanane zeg niet dat ik hier ook werk.
Ik zei oke. Maar ineens zeiden mijn collega's tegen mij je moet op een kameel zitten. Ik wou dat heel graag. Maar opeens zag ik dat zij 2 mensen wilden doden en zij hebben hun geslagen( een witte en een bruine man) Hun rug was rood en blauwe plekken. Ineens duwden zij deze 2 mannen in heet water dat zij dood gingen. Het water ging blubberen en ik huilde. Ineens riep ik allah oeakbar terwijl ik naar de lucht keek. Ik zag meteem dat alle mensen ook meededen en zeiden allah oeakbar. Zelfs de christenen en de joden zeiden allah oeakbar!

Opeen gegeven moment zag ik iets in de lucht, iets wit zweven en glimmen. Heel groot en de wolken waren er niet meer. Ik zag iets wat ik nog nooit heb gezien. Wallah koeran, Allah mag mij doden als ik lieg over deze droom! Na dat ik iets in de lucht zag zei ik tegen alle mensen de wereld zal vandaag vergaan! Koeraan dit heb ik echt in mijn dromen gezegd!

Nu wil ik graag weten wat deze droom betekend?


Groet aan alle mensen,

Hanane
.

17-08-2004, 17:08



Citaat:
Origineel gepost door Mangin
Dit betekend dat je te zwaar getafeld hebt vlak voor het slapen gaan....

17-08-2004, 18:41
misschien een beetje off-topic, maar ik droom nooit eng.....

Soms wel raar, of een beetje geweldadig, dat er geschoten wordt ofzo maar nooit ben ik bang voor mijn droom...

Corrie, Zegt dit misschien iets over mijn karakter?
(Corrie, omdat ik over deze onderwerpen vertrouwens heb in Corrie)

17-08-2004, 20:13
Wat zijn dromen eigenlijk?

Dromen brengen ons een boodschap en zijn onze persoonlijke adviseurs. Eigenlijk willen zij je helpen om meer te leven volgens dat wat je werkelijk wilt. Dromen laten zich niet binden of beperken door dat wat wel of niet moet, wel of niet kan.
Dromen weerspiegelen dus een eerlijk beeld van jezelf: je wensen, afkeren, angsten en allerlei andere gevoelens.
Zij vormen ook de bron van eigen wijsheid. Je zult versteld staan hoe scherp de droom inzicht geeft. In mensen en in (werk) situaties, waar je in je dagelijkse leven zomaar overheen ziet. Je droom kan een betrouwbaar uitgangspunt worden bij het maken van keuzes en het nemen van belangrijke beslissingen. Zodat je minder piekert en meer rust krijgt.


Bron: http://www.innerned.com/dromen1.html

17-08-2004, 20:51



Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Dat je bang bent voor de ontwikkelingen in de wereld en bang bent dat het eind van tijden eraan komt...

Dromen zijn verwerkingen van het gewone leven, dingen die je hebt opgenomen in jezelf en meegemaakt hebt, denk er niet al teveel bij na anders draai je door
Corrie als moslim zou jij moeten weten dat elke droom zo zijn betekenis heeft!

17-08-2004, 21:52
Er is overgeleverd dat Rasoeloellah (vzmh) gezegd heeft dat ware dromen een deel van de veertig delen van de profeetschap zijn....Er zijn 3 soorten dromen;

x dromen die een verwerking van de gebeurtenissen van de afgelopen dag zijn

x ware dromen en'

x dromen van sjeitan, die een leugen zijn..


Daarom is het niet aan iedereen toegestaan om droomuitleg te geven. Slechts iemand die aan de volgende eisen voldoet mag dit doen:

1) Hij moet een adequate kennis van dde tafsier van de Qor'aan hebben.

2) Hij moet een hafiz van de hadith van Rasoeloellah (vzmh) zijn.

3) Hij moet goed onderricht zijn in de Arabische taal.

4) Hij moet bekend zijn met wortels van de woorden zodat hij weet waar alles vandaan komt.

5) Hij moet bekend zijn met de aard en de status van de mensen.

6) Hij moet bekend zijn met de basisprincipes van de droomuitleg.

7) Hij moet een zuivere en reine ziel hebben.

8) Hij moet iemand zijn van onberispelijke moraal.

9) Hij moet eerlijk in woord en daad zijn.




Peace to my friends
and love for my mama

17-08-2004, 22:51
JIJ moet leren lezen "friend".......want grappig ben je zeker niet....echt iets voor een ongelovige/ dwalende SNOL....

Verdere kritiek/ argumenten/ reactie's kun je in je reet steken, want die worden toch niet beantwoord door MICH...capich??


Mazzel


Peace to my friends
and love for my mama

17-08-2004, 23:27
Dromen is meestal wel leuk bij mij

Zo heb ik laast gedroomt dat ik achterna word gezeten door een raptor (een dinosuarus bekent uit jurrasicpark)in een groot leeg gebouw met alleen maar deuren,en maar door die deuren rennen en weer dicht doen en naar de volgende deur.
In de droom vond ik het eng maar eenmaal in de realiteit te zijn weer was het toch spannend

Dromen zeggen iets over je angst of juist vreugde,maar meestal wat je gezien of meegemaakt hebt op die dag.

18-08-2004, 01:34
Ik droom de laatste tijd vaak over het winnen van de lotto..
en dat terwijl ik niet eens meespeel.
Hmm.. zal vanavond de nummers onthouden die ik droom.

18-08-2004, 16:12

Citaat:
Origineel gepost door Corrie
Schat, ik ben geen moslim...

Ok.