Bekijk volle/desktop versie : Begrir



11-08-2010, 16:17
Makkelijke recept van Begrir

heeft iemand die?

11-08-2010, 16:19


ja heb ik zal eens zoeken

11-08-2010, 16:20
ik ging net ook dezelfde topic openen met dezelfde vraag!

noti!

11-08-2010, 16:28
voor 8 personen:

ingredienten:

- 500g fijn griesmeel
- 2 opgeklopte eieren
- 20g gist
- 1 fles spuitwater
- 1/2 theelepel zout


hoe maken:

> Meng in een kom de meel met de eieren, het zout, het gist (opgelost in wat water). en voeg het spuitwater er aan toe tot het deeg loops genoeg is.

> bedek de kom met een handdoek en laat het 30 min op kamertemperatuur rusten

> en dan bakken in de pan. Ik doe wat olie in mijn deeg zodanig dat ik niet steeds mijn pan moet invetten.

> serveer met boter en honing

11-08-2010, 16:29


ik ging het eigenlijk net in mijn topic plaatsen

11-08-2010, 16:31
1,5 kom bloem
1 kom fijne griesmeel (smid)
2 zakjes bakpoeder
beetje zout
ong 1 ltr lauwwarm water

goed mengen totdat het een smeuige massa is en het bakje in warm water bedekt met een theedoek o.i.d.zetten en laten rijzen. na 20 min kan je gaan bakken

verhit een koekenpan (zelf gebruik ik de pannenkoekpan van Tefal, kost een tientje bij blokker)....doe hierin 1 pollepel of 1,5 pollepel (afhankelijk van hoe groot je ze wil hebben).....als bijna heel de pannenkoek voorzien is van gaatjes zet ik het vuur iets lager, dat het een beetje kleur krijgt....

voor elk volgende pannenkoekje, moet je de onderkant vd koekenpan afspoelen met koud water....

11-08-2010, 16:39
noti

thx dames

11-08-2010, 16:44
- Noti.

Merci..

11-08-2010, 16:54

Citaat door LelieS:
1,5 kom bloem
1 kom fijne griesmeel (smid)
2 zakjes bakpoeder
beetje zout
ong 1 ltr lauwwarm water

goed mengen totdat het een smeuige massa is en het bakje in warm water bedekt met een theedoek o.i.d.zetten en laten rijzen. na 20 min kan je gaan bakken

verhit een koekenpan (zelf gebruik ik de pannenkoekpan van Tefal, kost een tientje bij blokker)....doe hierin 1 pollepel of 1,5 pollepel (afhankelijk van hoe groot je ze wil hebben).....als bijna heel de pannenkoek voorzien is van gaatjes zet ik het vuur iets lager, dat het een beetje kleur krijgt....

voor elk volgende pannenkoekje, moet je de onderkant vd koekenpan afspoelen met koud water....


zonder gist??

11-08-2010, 17:15

Citaat door Magrebia_22:
zonder gist??



zit al bakpoeder in, je kan ook de bakpoeder vervangen door gist, wat je zelf wil

14-08-2010, 19:00

Citaat door S_E_L_I_N:
voor 8 personen:

ingredienten:

- 500g fijn griesmeel
- 2 opgeklopte eieren
- 20g gist
- 1 fles spuitwater
- 1/2 theelepel zout


hoe maken:

> Meng in een kom de meel met de eieren, het zout, het gist (opgelost in wat water). en voeg het spuitwater er aan toe tot het deeg loops genoeg is.

> bedek de kom met een handdoek en laat het 30 min op kamertemperatuur rusten

> en dan bakken in de pan. Ik doe wat olie in mijn deeg zodanig dat ik niet steeds mijn pan moet invetten.

> serveer met boter en honing




Bedankt !!!

14-08-2010, 19:02

Citaat door LelieS:
1,5 kom bloem
1 kom fijne griesmeel (smid)
2 zakjes bakpoeder
beetje zout
ong 1 ltr lauwwarm water

goed mengen totdat het een smeuige massa is en het bakje in warm water bedekt met een theedoek o.i.d.zetten en laten rijzen. na 20 min kan je gaan bakken

verhit een koekenpan (zelf gebruik ik de pannenkoekpan van Tefal, kost een tientje bij blokker)....doe hierin 1 pollepel of 1,5 pollepel (afhankelijk van hoe groot je ze wil hebben).....als bijna heel de pannenkoek voorzien is van gaatjes zet ik het vuur iets lager, dat het een beetje kleur krijgt....

voor elk volgende pannenkoekje, moet je de onderkant vd koekenpan afspoelen met koud water....




Bedankt !!!