Bekijk volle/desktop versie : lkarouia - (kruiden). wie kent dit?



11-08-2010, 15:18
Wat zijn dit voor kruiden? En hoe heet het in het Nederlands??? je kan het in harira gebruiken

11-08-2010, 15:22


geen idee hoe je het in het NL zegt, maar idd echt een harira kruid is het!

11-08-2010, 15:40

Citaat door pearl_A:
geen idee hoe je het in het NL zegt, maar idd echt een harira kruid is het!



Ja wil het gaan kopen en uitproberen... maar wil heel graag weten hoe het in het Nederlands heet.. kennen de Nederlanders het Uberhaupt

11-08-2010, 15:43

Citaat door yosrina:
Ja wil het gaan kopen en uitproberen... maar wil heel graag weten hoe het in het Nederlands heet.. kennen de Nederlanders het Uberhaupt



Ik heb echt geen idee meid, ik weet wel dat we het zelf ieder jaar in marokko kopen.

Ik zou gewoon naar een marokkaanse slager/winkel gaan, die hebben het vast en zeker!

11-08-2010, 15:46


ik vraag me af of het niet fenegriekzaad is

11-08-2010, 15:47

Citaat door yosrina:
ik vraag me af of het niet fenegriekzaad is



haha nee, dat is elhalba

11-08-2010, 15:50

Citaat door pearl_A:
haha nee, dat is elhalba



Oh ja klopt, gelijk heb je

11-08-2010, 15:53
het heet dus karwij in het nederlands, dit heb ik voor je kunnen vinden op het net:



¹ ²

Karwij wordt vaak verward met komijn, vanwege de grote overeenkomst in smaak en uiterlijk. In Nederland wordt karwijzaad ook wel wilde komijn genoemd.
Karwijzaad is licht gebogen, komijnzaden zijn recht.


Gebruik: Gebruikt worden de jonge blaadjes, maar vooral de zaden. Bijvoorbeeld in brood en zuurkool. Door de overeenkomst in smaak van karwij en komijn (warm, kruidig, anijsachtig) zijn beide kruiden in gerechten desnoods wel als vervanger voor elkaar te gebruiken, de smaak van karwij is echter grofweg dubbel zo sterk als van komijn. Karwij is ook iets scherper en komijn wat bitterder.

Wordt als geneeskrachtig gezien bij maagklachten (winderigheid, opgeblazen gevoel, krampen) en schijnt het de eetlust -maar ook de menstruatie- te bevorderen.

11-08-2010, 15:57

Citaat door blancheneige:
het heet dus karwij in het nederlands, dit heb ik voor je kunnen vinden op het net:



¹ ²

Karwij wordt vaak verward met komijn, vanwege de grote overeenkomst in smaak en uiterlijk. In Nederland wordt karwijzaad ook wel wilde komijn genoemd.
Karwijzaad is licht gebogen, komijnzaden zijn recht.


Gebruik: Gebruikt worden de jonge blaadjes, maar vooral de zaden. Bijvoorbeeld in brood en zuurkool. Door de overeenkomst in smaak van karwij en komijn (warm, kruidig, anijsachtig) zijn beide kruiden in gerechten desnoods wel als vervanger voor elkaar te gebruiken, de smaak van karwij is echter grofweg dubbel zo sterk als van komijn. Karwij is ook iets scherper en komijn wat bitterder.

Wordt als geneeskrachtig gezien bij maagklachten (winderigheid, opgeblazen gevoel, krampen) en schijnt het de eetlust -maar ook de menstruatie- te bevorderen.



jippie

11-08-2010, 16:25

Citaat door blancheneige:
het heet dus karwij in het nederlands, dit heb ik voor je kunnen vinden op het net:



¹ ²

Karwij wordt vaak verward met komijn, vanwege de grote overeenkomst in smaak en uiterlijk. In Nederland wordt karwijzaad ook wel wilde komijn genoemd.
Karwijzaad is licht gebogen, komijnzaden zijn recht.


Gebruik: Gebruikt worden de jonge blaadjes, maar vooral de zaden. Bijvoorbeeld in brood en zuurkool. Door de overeenkomst in smaak van karwij en komijn (warm, kruidig, anijsachtig) zijn beide kruiden in gerechten desnoods wel als vervanger voor elkaar te gebruiken, de smaak van karwij is echter grofweg dubbel zo sterk als van komijn. Karwij is ook iets scherper en komijn wat bitterder.

Wordt als geneeskrachtig gezien bij maagklachten (winderigheid, opgeblazen gevoel, krampen) en schijnt het de eetlust -maar ook de menstruatie- te bevorderen.



dus toch wel!! super, dank je wel meid!!

check je hoekje