Bekijk volle/desktop versie : Liefde voor je kids...

Pagina's : [1] 2

10-08-2010, 21:01
Ik weet dat het misschien normaal is, ons cultuur.. kindjes meppen als zij stout zijn.

Hoe zou jij je kids aanpakken als zij iets (bewust) verkeerd doen?

Anyway.. Ik heb dit jaar echt gehuild in Marokko, zo erg gehuild dat ik zelfs werd uitgelachen door die mensen uit Marokko. Ik liep langs een straatje in maroc en er werden in een huisje kinderen geslagen.. en niet zo een beetje ook, het hield maar niet op. En wat mij erg heeft geraakt.. dat ik de kinderen steeds hoorde smeken van 'Mamalief, aub'.

Ben toen tegengehouden.. anders had ik echt op die deur geklopt, liep er al op af. Maar hoe kan je dat normaal noemen? Ik ben hoe dan ook tegen..

10-08-2010, 21:04

hangt ervan wat ze gedaan hebben..

10-08-2010, 21:05
kheb geen kinderwens.

10-08-2010, 21:07

Citaat door magrabiaanse:
Ik weet dat het misschien normaal is, ons cultuur.. kindjes meppen als zij stout zijn.

Hoe zou jij je kids aanpakken als zij iets (bewust) verkeerd doen?

Anyway.. Ik heb dit jaar echt gehuild in Marokko, zo erg gehuild dat ik zelfs werd uitgelachen door die mensen uit Marokko. Ik liep langs een straatje in maroc en er werden in een huisje kinderen geslagen.. en niet zo een beetje ook, het hield maar niet op. En wat mij erg heeft geraakt.. dat ik de kinderen steeds hoorde smeken van 'Mamalief, aub'.

Ben toen tegengehouden.. anders had ik echt op die deur geklopt, liep er al op af. Maar hoe kan je dat normaal noemen? Ik ben hoe dan ook tegen..

Kinderen zijn niet bewust met wat ze doen. Ze zitten nog in een leerproces. Als ouders hun slaan is dat zeker fout. Ze denken die klappen zal het kind bang maken om niet meer te doen maar integendeel ze worden hierdoor agressiever en kunnen zelfs gaan haten en zo kunnen ze de verkeerde kant volgen.

Zodra je met je kind gaat praten in plaats van de losse handjes dan kan het kind gaan nadenken en bewust worden van de fouten. Het is te gek dat er nog mensen zijn die hun kind lopen te slaan alsof het een boks zak is. Zwaar tegen dus.

10-08-2010, 21:08

Citaat door Uitverkorene:
hangt ervan wat ze gedaan hebben..

Ik vind dat je je kinderen vanaf kleins af aan.. gewoon goed moet aanpakken. Een goede band met ze opbouwt, en als ouder kan je altijd inschatten hoe je kinderen ongeveer zijn. Zoveel mogelijk met je kids praten en laten zien dat zij ook bij jou terecht kunnen als zij ergens mee zitten. Een tikje kan nog altijd (als zij klein zijn), maar slaan..?

10-08-2010, 21:08
Als ik znoen heb, a7tah weha

10-08-2010, 21:10
je moet je kinderen echt niet slaan....
dat is een teken dat je niet je mond kan gebruiken
je kan je kinderen ook duidelijk maken wat iets niet kan zonder je handen te gebruiken ik geef toe gewoon een tik op de billen is niet erg maar op zijn 4e kan je volgens mij het kind wel zeggen wat hij niet mag doen want dan is die wel volwassen genoeg om het te begrijpen.

10-08-2010, 21:11

Citaat door Zemmita:
kheb geen kinderwens.

Hmm.. versta ik dat als: Geen kinderen willen? Of..?

Citaat door El_Ninio:
Kinderen zijn niet bewust met wat ze doen. Ze zitten nog in een leerproces. Als ouders hun slaan is dat zeker fout. Ze denken die klappen zal het kind bang maken om niet meer te doen maar integendeel ze worden hierdoor agressiever en kunnen zelfs gaan haten en zo kunnen ze de verkeerde kant volgen.
Zodra je met je kind gaat praten in plaats van de losse handjes dan kan het kind gaan nadenken en bewust worden van de fouten. Het is te gek dat er nog mensen zijn die hun kind lopen te slaan alsof het een boks zak is. Zwaar tegen dus.

Dat vind ik dus ook. Als ouder moet je laten zien dat je een vriend kan zijn, maar nog altijd een ouder bent en blijft. Zo heb je gewoon respect voor elkaar. Narigheden komen altijd voor, maar een goede communicatie met het kind kan niet missen.

10-08-2010, 21:13

nee dr is niks met je begrijpend lezen.

Ik wil echt geen kinderen. I mean it.

10-08-2010, 21:14

Ik vind dat je je kinderen vanaf kleins af aan.. gewoon goed moet aanpakken. Een goede band met ze opbouwt, en als ouder kan je altijd inschatten hoe je kinderen ongeveer zijn. Zoveel mogelijk met je kids praten en laten zien dat zij ook bij jou terecht kunnen als zij ergens mee zitten. Een tikje kan nog altijd (als zij klein zijn), maar slaan..?

Je voedt je kinderen op zoals je gevoed bent door je ouders he...

ik heb geen kinderen, maar mijn nichtjes en neefjes als ze echt te ver gaan wil ik ze het liefst op zijn zachts gezegd achter het behang plakken.

Ik ben met slaan opgevoed, vond het heel normaal.
Als ik geslagen werd moest ik zelf een voorwerp uitkiezen. koos altijd een riem uit. of soms moest ik takken gaan plukken van een boom en zelf de schors eraf halen en voor mijn moeder gaan zitten en het aan haar geven zodat ze mij kon zwepen.., klikt hard..!! maarjah vond het op den duur normaal.

10-08-2010, 21:14

Dat vind ik dus ook. Als ouder moet je laten zien dat je een vriend kan zijn, maar nog altijd een ouder bent en blijft. Zo heb je gewoon respect voor elkaar. Narigheden komen altijd voor, maar een goede communicatie met het kind kan niet missen.

Precies dat zeg je goed. Vooral laten zien dat je een vriend kan zijn dan hebben ze soort veilige gevoel dat ze alles kwijt kunnen aan de ouders. Praten is altijd de oplossing slaan is meer ellende. Kinderen hebben gewoon een speelse gedachte ze willen van alles zien proberen noem maar en als ouders moet je hun wereld begrijpen. Maarja zo denkt helaas niet iedereen zoals je zei in marokko wat je daar hoorde die hebben een cursus kinderen opvoeden nodig

10-08-2010, 21:15

Citaat door WAATSER:
Als ik znoen heb, a7tah weha

aah, dat vind ik gemeen. Laat je wel alles op z'n plaats hihi.

Citaat door kamal_030:
je moet je kinderen echt niet slaan....
dat is een teken dat je niet je mond kan gebruiken
je kan je kinderen ook duidelijk maken wat iets niet kan zonder je handen te gebruiken ik geef toe gewoon een tik op de billen is niet erg maar op zijn 4e kan je volgens mij het kind wel volwassen genoeg om tegen hem te vertellen dat wat hij doet niet mag.

Dat is een teken van zwakte. Met slaan bereik je niet veel dan haat/pijn en ik wil niet dat mijn kinderen met het idee leven dat zij mij moeten vrezen omdat ik dan anders zal slaan, nee moeten vrezen dat wij elkaar geen pijn moeten doen, gewoon dat respect voor elkaar. Een tik kan, maar we hebben het over slaan (echt pijn doen)

10-08-2010, 21:20

aah, dat vind ik gemeen. Laat je wel alles op z'n plaats hihi.

Dat is een teken van zwakte. Met slaan bereik je niet veel dan haat/pijn en ik wil niet dat mijn kinderen met het idee leven dat zij mij moeten vrezen omdat ik dan anders zal slaan, nee moeten vrezen dat wij elkaar geen pijn moeten doen, gewoon dat respect voor elkaar. Een tik kan, maar we hebben het over slaan (echt pijn doen)

Helemaal mee eens

10-08-2010, 21:28

Citaat door Zemmita:
nee dr is niks met je begrijpend lezen.

Ik wil echt geen kinderen. I mean it.

Dat kan.. Hihi, nou lekker gezellig met je mannetje. Ik denk dat je er misschien later wel anders over zal denken?

Citaat door Uitverkorene:
Je voedt je kinderen op zoals je gevoed bent door je ouders he...

ik heb geen kinderen, maar mijn nichtjes en neefjes als ze echt te ver gaan wil ik ze het liefst op zijn zachts gezegd achter het behang plakken.

Ik ben met slaan opgevoed, vond het heel normaal.
Als ik geslagen werd moest ik zelf een voorwerp uitkiezen. koos altijd een riem uit. of soms moest ik takken gaan plukken van een boom en zelf de schors eraf halen en voor mijn moeder gaan zitten en het aan haar geven zodat ze mij kon zwepen.., klikt hard..!! maarjah vond het op den duur normaal.

Een goede opvoeding neem je zeker over. Maar van fouten leer je, die neem je niet over schat.

Dat vind ik heel wreed, je kind laten kiezen met wat voor voorwerp. Ik neem aan dat je je daarbij niet goed voelde.. geef je kind dan dat gevoel ook niet door. Ik kan daar ook niet echt op ingaan, weet niet wat jij allemaal hebt meegemaakt.. Maar dat vind ik niet normaal en het klinkt zeker hard ja.

Citaat door El_Ninio:
Precies dat zeg je goed. Vooral laten zien dat je een vriend kan zijn dan hebben ze soort veilige gevoel dat ze alles kwijt kunnen aan de ouders. Praten is altijd de oplossing slaan is meer ellende. Kinderen hebben gewoon een speelse gedachte ze willen van alles zien proberen noem maar en als ouders moet je hun wereld begrijpen. Maarja zo denkt helaas niet iedereen zoals je zei in marokko wat je daar hoorde die hebben een cursus kinderen opvoeden nodig

Ook zijn ze dan eerder bang de ouders te kwetsen.. En zullen zij minder snel verkeerde dingen gaan doen. Praten, knuffelen al die dingen.. dat kan bij mij gewoon niet missen. Ik ben nu bijna 20 en knuffel mijn ouders nog steeds, heerlijk gewoon. Heb vroeger ook wel eens een tikje gehad.. Maar slaan dat vind ik niet normaal, weet ook niet waarom dat een gewoonte is? Vooral de reacties die ik kreeg in Maroc.. en werd gewoon letterlijk uitgelachen. Ik ben trouwens niet verkaasd of wat dan ook, maar een kind is gewoon iets moois (en liefs). En zo moet het ook opgroeien.

10-08-2010, 21:36
Een kleine tik moet kunnen, maar niet met kabels, slippers etc.

Pagina's : [1] 2