Bekijk volle/desktop versie : ~ Bezoek in de Ramadan - Wat maak jij klaar?



10-08-2010, 19:52
Dames die bezoek krijgen in de ramadan. Wat maak jij klaar voor hun? Drop hier je tips en gerechten!

10-08-2010, 21:45


Morgen eerst wat ik ga doen is Marokkaans soep, Kipbriwat..

Dat is het ..!!

10-08-2010, 22:06
harira lamsspiesjes gevulde mini harcha kip loumpia
kleine msamen gekookte eieren zitoen 2 soorten milkshake
en gevulde bladerdeeg hapjes
stokbrood en boter

10-08-2010, 22:15

Citaat door koekje21:
harira lamsspiesjes gevulde mini harcha kip loumpia
kleine msamen gekookte eieren zitoen 2 soorten milkshake
en gevulde bladerdeeg hapjes
stokbrood en boter




klinkt lekker maar wel veel ik denk na een kop soep zit je al prop vol hahaha

10-08-2010, 22:21



Citaat door miss-latifa:
klinkt lekker maar wel veel ik denk na een kop soep zit je al prop vol hahaha


ja maar alleen als er bezoek is hoor
krijg geloof ik vrijdag een hele groep ong 10 man ofzo
dus dat zou ik dan maken,

ik zelf vind harira met verse stokbrood boter en olijven meer als genoeg

10-08-2010, 22:41
jee daar gaan we weer met overdrijven....

ben zelf ook zo jammer genoeg, zal proberen wat te minderen met allerlei hapjes enz klaar te maken, aangezien we maar zo een korte tijd hebbe dat we mogen eten, en na een kom soep al gelijk vol zitten.....

10-08-2010, 22:50

Citaat door koekje21:
harira lamsspiesjes gevulde mini harcha kip loumpia
kleine msamen gekookte eieren zitoen 2 soorten milkshake
en gevulde bladerdeeg hapjes
stokbrood en boter


Daar ben ik heel de dag mee bezig

Maar dan heb je wel een mooie volle eettafel. Heb je het recept van de gevulde mini harcha?

10-08-2010, 23:09
nou als ik bezoek hem maak ik harirra dadels chabkia baklawa vijgen eiren twee soorten chakes dat eerst. en dan thee koffie en kip loempia marokaans lemsemen en nasi balletjes.

19-08-2011, 23:17
ligt eraan welke bezoek, mn eigen familie die me kennen kan ik gewoon hapjes klaarmaken. Schoonfamilie die 1x in zoveel tijd komen maak ik toch echt wat anders klaar. Dan kies ik voor vis in de oven (dorade) charmilla met garnaaltjes, uiteraard harira, dadels chebekija e msemen. Later op de avond wat bladerdeeghapjes als snack op tafel leggen met thee en koffie.

19-08-2011, 23:59
Harcha recept: 2 kommen griesmeel, zakje vanillesuiker, beetje bakpoeder( mespuntje), koffielepel boter, en dan olie zie dat de olie goed gemengt is onder de griesmeel( ongeveer een groot glas) je moet het ongeveer zelf zien als het een beetje nat en vettig aanvoelt! En dan doe je er een beetje per beetje water bij, je moet er een balletje van kunnen maken zo'n natte bal( zie dat je het water er goed door kneed! En dan een beetje griesmeel strooien op u werkvlak en de deeg erop doen en dan het de vorm geven die je wilt en er terug griesmeel strooien( je kan er ook kleine vormjes van maken) goudbruin laten bakken zou ik zeggen eerder grillen ;-)

20-08-2011, 00:21
soep en co..
kipsate
kotelletjes
gehakt
lever
pizaatjes
marokaanse pannenkoeken
gevulde kleine broodjes
salade
brood
water en sap

hmm nog wat vergeten??