Bekijk volle/desktop versie : Ramadan en dieet..



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24

10-08-2010, 14:41
[Sellam oe3alekoem dames,

Morgen of donderdag begint insha'allah de ramadan.
Walhamdoelileh, heb lang uitgekeken naar deze maand.
Een maand vol zegeningen, berouw een maand waarin we onze imaan weer kunnen opkrikken.

Maar ook een maand die draait om je familie, gezellig met z'n allen rond de tafel zitten en eten.

Meestal kom ik in de ramadan altijd aan. Dit jaar wil ik het anders doen, ik wil insha'allah gezonder eten. Meestal lukt dit mij niet omdat ik veel werk. Maar aangezien we nu pas laat eten zou het moeten lukken.]


Dus dames, plaats hier alle gezonde ramadan recepten en foto's. Zelf zal ik ook plaatsen. Mag ook van internet zijn. ook tips en tricks om te dieeten zijn van harte welkom.


Wie doet er mee met het bijhouden van het gewicht?


Mijn start gewicht : +/-80.
Ik streef insha allah na de ramadan, naar een gewicht van 75.
Veel liefs, DHVA.






Leden die mee doen:

[COLOR="black"]D_HoudtVan_A:
Gewicht: +/- 80
Lengte:1.67
Streefgewicht 75. (voorlopig)[/COLOR]

[COLOR="Black"]Peertje22:
Mijn gewicht -/+ 80 kg
streef gewicht 75 kg
wil uit eindelijk ooit weer op de 65 kg komen[/COLOR]

[COLOR="Black"]Mocro_Hannantje:
Gewicht: 76.5 kg
Streefgewicht: 70 kg (Om te beginnen)[/COLOR]

[COLOR="Black"]Vrouwzijnde:
Gewicht: 80 kilo
Lengte: 1.70m
Streefgewicht Minimaal: 70 kilo
Streefgewicht Maximaal: 65 kilo[/COLOR]

Saartje11:
start gewicht 75
streefgewicht 70
uiteidelijke steefgewicht 65

KHouVanA:
Gewicht: 68
Streefgewicht: 60

Wolkjes:
lengte 172
gewicht 88 kg
streef gewicht 80

Salaampje_1
Gewicht:104 kg
Streefgewicht:75 kilo
laten we beginnen om 10 kilo af te vallen inchaAllah

Ja3dar:
Start gewicht; 55 kilo
Streefgewicht Insha allah! 50 kilo

Vrouwtjuh81:
startgewicht:70,5
Streefgewicht:65
Lengte:170

[COLOR="Red"]Mouad2310:
lengte: 1.63
huidig gewicht: 88
streefgewicht: 65
Ik begin met 10 kilo dan komt de rest van zelf.


Hayaaaat:
Lengte
Gewicht
Streefgewicht

Shanti:
Startgewicht: 85
Streefgewicht: 75
Lengte: 1m70

UmmYounnes:
weeg 73
streefgewicht 63
lengte 1.63[/COLOR]

Tamsaman_Lady:
weeg 65 kg en wil naar 60 kg

Nanaatje:
Begingewicht: 65 kg
Streefgewicht: 60 kg (het liefst 58 kg)

Sjiek:
ik zit op 66kilo en ben 1.66 m

Hananblondje:
[B][I]Ik ben 1.60m en weeg 64 kilo.
Ik wil 55kilo wegen!

Labella_Beauty:
Ik ben 1.71
weeg 70 kilo en streef naar 64/65 kilo ongeveer..

Just_Berber:
Lengte: 1.67
Start gewicht: 69kg
Streefgewicht min: 60kg
Streefgewicht max: 55kg

moslima_13_ :
Ik weeg 60
en ik ben 1.68
En ik streef naar 54 Insha'Allah!

samar_el:
Lengte: 1.65
Gewicht: 64 kg
Streefgewicht: 58 kg[/I][/B]

[COLOR="Black"]Crystalzz:
Startgewicht: 70kg
Streefgewicht: 57kg
Lengte: 1.61m[/COLOR]

[COLOR="Black"]GestOorde_Meid
1.66.
59 kg.
Streefgewicht: 55kg.[/COLOR]

[COLOR="Black"][COLOR="Red"]Smooti:[/COLOR]
lengte:
174
nu: 75 kg
wil 70 kg wegen [/COLOR]

10-08-2010, 14:43


DHVA's eet dagboek.

Dag 1 ramadan.
Shor:
3 glazen water (vraag niet hoe :moe
Glas jus 'd orange.
Bruine boterham met kaas.
Crossaintje.

Maghreb:
Kommetje soep, zonder meel.
Ajam paniki (een klein beetje, met witte pandan rijst, kipfilet, paprika, aubergine en sperziebonen)
en later op de avond, nadat ik terug was van de moskee een loumpia en een citroenkwarkje. ook hier 3 glazen water.

Als ik nu zo terug kijk, vind ik het best veel. Morgen avond minder eten insha allah!

Dag 2 ramadan.
Shor:
3 glazen water.
Bruin brood met marokkaanse worst.
Bruin brood met kaas.


Maghreb:
Gewokte groenten, wokreepjes en rijst (een paar eetlepels, de woksaus was niet zo lekker)
Salade met komkommer.
glas jus de orange.
Een paar eetlepels soep.
en tot nu toe (23:00) 2 glazen water.

10-08-2010, 14:44
Recept.

10-08-2010, 14:45
Tips & tricks..

TIPS VAN DE MAAND:

1) Na het gebed, lekker vroeg gaan slapen. Zo kom je ook niet in de verleiding te gaan snacken.

2) Veel water drinken, ook gelijk na het verbreken van het vasten. Zo zit je sneller vol en ga je minder eten.

3) TIP 1 VOOR EEN GEZONDERE EET GEWOONTE

Je lever is hét vetverbrandende orgaan in je lichaam. Deze zet voedingsstoffen om naar energie en zorgt voor brandstof voor je lichaam.

Maar als je teveel koffie (en alcohol) drinkt en veel bewerkte voedingsmiddelen eet (deze bevatten veel kunstmatige geur-, kleur-, smaakstoffen, bewaarmiddelen, chemische zoetstoffen, enz...), leg je een heel zware belasting op je lever.

Deze moet dan immers constant werken om de koffie, alcohol en chemische producten af te breken en heeft dus geen tijd om je lichaamsvet te verbranden.

Je kan alles correct doen, maar als je je lever niet de kans geeft om je vetten af te breken, zal het moeilijk worden om slank te worden, hoeveel moeite je ook doet.

(en ik weet niet hoe jij bent, maar ik vind het verschrikkelijk om inspanningen te leveren en geen resultaten te zien)

Beperk je koffiegebruik tot maximaal 2 à 3 kopjes per dag, let op met alcohol (naast het feit dat het je lever ongelooflijk belast, levert het ook gigantisch veel calorieën), schrap de bewerkte voedingsmiddelen zoveel mogelijk uit je eetpatroon en drink meer water (ja, je weet het al: 1,5 tot 2 liter per dag)

Veel mensen hebben moeite om voldoende water te drinken maar als je steeds een klein flesje van 0,5l bij je hebt en je neemt er regelmatig een slokje van, is het eigenlijk redelijk gemakkelijk.

Een grote fles van 1,5l kan nogal "intimiderend" zijn, kies dus voor een klein flesje en vul dit regelmatig bij ;-)

Eigenlijk is het een beetje triest...

Misschien doe jij momenteel al heel wat inspanningen maar verlies je geen lichaamsvet omdat je gewoon teveel belasting op je lever legt.

Probeer het eens: drink vanaf nu iedere dag minstens 1,5l water en beperk je koffiegebruik tot 2 kopjes. Eet zoveel mogelijk verse, onbewerkte voedingsmiddelen.

Ik ben er zeker van dat je je na enkele dagen al heel wat fitter en energieker gaat voelen. En dit komt niet alleen je gewicht ten goede, maar je hele gezondheid!

Ooh ja: als je denkt dat je een trage lever hebt of je wil deze zuiveren voor je van start gaat, doe dan het volgende...

Drink 's morgens (op nuchtere maag) het sap van een halve citroen, vermengd met een koffielepeltje olijfolie. Doe dit gedurende 5 opeenvolgende dagen, eens per maand.

Het stimuleert je lever zodat je optimaal lichaamsvet kan verbranden.

10-08-2010, 14:46


Ramadan
De ramadan is een feestelijke periode voor moslims, die dit jaar duurt van 11 augustus tot 9 september. Moslims eten en drinken niet tussen zonsopgang en zonsondergang. Veel mensen hebben deze maand last van lichamelijke klachten. Daarom 5 tips om de ramadan fit door te komen.

1. Neem niet alleen maar suikerrijke gerechten. Dat is niet gevarieerd genoeg en bevat onvoldoende voedingsstoffen. Verder bevat suiker veel calorieën. Vervang snoep en koek en andere zoetigheden door gedroogd fruit, zoals dadels, rozijnen en vijgen.

2. Eet veel vezelrijke producten, zoals brood, peulvruchten, groente en fruit. Vezels zorgen langer voor een vol gevoel na de maaltijd, zodat het hongergevoel wordt uitgesteld.

3. Probeer niet te veel te eten in een korte tijd. De ramadan valt dit jaar in de zomer, waardoor de dagen langer zijn en er minder tijd is om te eten. Als je veel eet in weinig tijd, kun je last van je maag krijgen. Kauw goed en eet rustig, je lichaam geeft dan zelf aan wanneer je genoeg hebt gegeten.

4. Neem niet te veel gefrituurde gerechten, vet en kruiden. Daarmee voorkom je maag- en darmklachten. Doordat de maag en darmen de hele dag rusten, kunnen gerechten zwaar vallen als je gaat eten.

5. Drink voldoende water, thee, koffie en eventueel wat vruchtensap.

Bron: http://www.voedingscentrum.nl/nl/voedingscentrum/nieuws/ramadan1.aspx

10-08-2010, 14:49
recepten.

10-08-2010, 14:52
Ik doe mee!!

Voor mij zal het wel gewoon wokgroenten zijn!!

10-08-2010, 14:55

Citaat door Vrouwzijnde:
Ik doe mee!!

Voor mij zal het wel gewoon wokgroenten zijn!!



Join the club VZ!

Ik eet wel wokgroenten buiten, maar ik heb geen idee hoe ik dat thuis lekker kan klaar maken.
Kun je me dat uitleggen?


Wat is trouwens je gewicht en je streef gewicht?

10-08-2010, 14:57
Ik up mee! InshAllah Doe ik mee!
Gewicht: 76.5 kg
Streefgewicht: 70 kg (Om te beginnen)


10-08-2010, 14:58

Citaat door Mocro_hannantje:
Ik up mee! InshAllah Doe ik mee!
Gewicht: 76.5 kg
Streefgewicht: 70 kg (Om te beginnen)





Join the club hanan
Heb jou lang niet gesproken, waar hang je uit!

10-08-2010, 15:02

Citaat door D_HoudtVan_A:

Join the club VZ!

Ik eet wel wokgroenten buiten, maar ik heb geen idee hoe ik dat thuis lekker kan klaar maken.
Kun je me dat uitleggen?



Okidokie..

Gewicht: 80 kilo
Lengte: 1.70m
Streefgewicht Minimaal: 70 kilo
Streefgewicht Maximaal: 65 kilo

Ik wok ze gewoon met een beetje zout...en als er aardappelen bij zit dan doe ik alleen aardappelkruiden...

10-08-2010, 15:11
Vrouwzijnde, chek je pm!

10-08-2010, 15:13



Citaat door Vrouwzijnde:
Okidokie..

Gewicht: 80 kilo
Lengte: 1.70m
Streefgewicht Minimaal: 70 kilo
Streefgewicht Maximaal: 65 kilo

Ik wok ze gewoon met een beetje zout...en als er aardappelen bij zit dan doe ik alleen aardappelkruiden...



Met wok olie dan?
Of olijfolie? Wat is gezond?

10-08-2010, 15:23

Citaat door D_HoudtVan_A:
Join the club hanan
Heb jou lang niet gesproken, waar hang je uit!



Jaaaa hoe komt dat?

Ik ben overal te bekennen! Ieshem?

10-08-2010, 15:27

Citaat door D_HoudtVan_A:
Met wok olie dan?
Of olijfolie? Wat is gezond?



Wok olie gebruik ik eigenlijk nooit...

Ik gebruik meestal gewone olie of zoals je al zei Olijfolie omdat dat gezonder is

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24