Plichten Moslimvrouw
Ze moet haar man respecteren
~ Als haar man iets van zijn vrouw verlangt dat niet haram (verboden) is, moet ze hem gehoorzamen
~ Ze moet waken over zichzelf en de eigendommen in de afwezigheid van haar man
~ Ze moet haar man opvrolijken wanneer hij bijvoorbeeld vermoeit van zijn werk thuiskomt
~ Ze is verantwoordelijk voor de opvoeding van haar kinderen
~ Ze moet niet iets van haar man verlangen dat boven zijn vermogen ligt
__________________[/SIZE][/FONT]
Kleding Moslimvrouw
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Allah heeft gezegd
"O profeet, Zeg aan je vrouwen en je dochters en de vrouwen der gelovigen
dat zij hun djilbaab (mantels, sluiers) over hun lichamen laten vallen (dit
betekent, henzelf volledig afschermen behalve de ogen of een oog om te
zien)x. Dat zal beter zijn, opdat zij mogen worden onderscheiden (als vrije
respectabele vrouwen) en niet lastig worden gevallen. Allah is
Vergevensgezind, Genadevol. (Al-Ahzaab: 59)
De Profeet vertelde ons dat dit soort kleding zou verschijnen tussen de vrouwen van de laatste tijd, zoals is overgeleverd in de hadeeth, verhaald door Abu Hurarayrah (moge Allah tevreden zijn met hem):
“Er zijn twee soorten mensen van de Hel, die ik niet heb gezien: mensen die zwepen hebben als de staarten van vee, waarmee ze de
mensen zullen slaan en vrouwen die gekleed doch naakt zijn, lopend op een lokkende manier met hun haar gelijkend op de bulten van kamelen, zijwaarts leunend. Zij zullen het Paradijs niet betreden noch haar geur ruiken, alhoewel haar geur kan worden bespeurd van zo-en-zo’n afstand.” [Overgeleverd door Muslim, 3/1680] [/SIZE][/FONT]
Het aanraken van een niet-mahram vrouw
de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei: “Dat een man beter door een ijzeren naald in zijn hand geslagen kan worden dan dat hij een vrouw aanraakt die niet toegestaan is voor hem (om aan te raken).” (Overgeleverd door At-Tabaraanee, Al-B in silsilat assaheeh (1/477-4480)).
En Aisha (r.a.) zei over de profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem): “Ik zweer bij Allah! De hand van een vrouw heeft nooit de hand van Allah’s boodschapper aangeraakt; hij nam liever de eed van loyaliteit mondeling af.” (Saheeh Moeslim (3/1489)
Over de neven (Geen hadith of aya)
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="2"]Het is wel bekend van getuigenissen uit de Qor-aan en de Soennah, dat een vrouw geen handdruk of kus mag geven aan een man die geen mahram van haar is, of het nu naar aanleiding van een feest is of wanneer hij terug komt van een reis of voor welke andere reden dan ook. Dit is omdat de vrouw ‘awrah is (d.w.z. ze moet bedekt zijn) en een fitnah is (d.w.z. een bron van verleiding). Ze zou geen man aan moeten raken die niet wordt beschouwd als mahram van haar, ongeacht of het een neef of iemand ver van haar is. Ze mag hem niet kussen en hij mag haar niet kussen. Dit komt omdat het van dingen afkomt die fitnah (beproevingen en tests) veroorzaken en van de dingen die leiden tot wat Allah heeft verboden door de ontuchtige en schaamteloze handelingen en de gebruiken die tegen de goddelijke wet ingaan. Het is niet toelaatbaar voor moslims om zich aan deze gewoonte te houden en om met ze verbonden te blijven. Moslims dienen deze gewoonte af te zweren en het te bestrijden. En ze zouden Allah (Verheven en Geprezen is Hij) moeten bedanken omdat Hij ze heeft gezegend met deze kennis van Zijn Wetten en voor het mogelijk maken voor het zich onthouden van wat Hem kwaad maakt.
"Er zijn drie personen voor wie het voor Allah een recht is om hen te helpen: een strijder voor Allahs zaak, een moekatibx die zichzelf wenst vrij te kopen en iemand die wil trouwen om zijn kuisheid te behouden."
(Overgeleverd door Ahmed, at-Tirmidzi, an-Nasa'i en anderen. Door al- Albani geklasseerd als hasan (sahieh oel-djami nummer 3152)