Bekijk volle/desktop versie : Helemaal gek wordt ik!



07-08-2010, 16:33
Hoi HOi,

Ik heb net geprobeerd koffiebroodjes te maken van sushimon, nou ik werd gek bij het oprollen van het deeg. Het deeg bleef aan mijn aanrecht plakken . Doe ik de oven open zijn er een paar uit mekaar gevallen, terwijl ik het recept precies heb opgevolgd...... zo teleurstellend moest het even delen met jullie.

Groetjes,

Salma.

07-08-2010, 17:30


Misschien moet je het aanrecht eerst met wat meel (bloem) bestuiven. Dan plakt het veel minder.

07-08-2010, 17:55

Citaat door Rongo:
Misschien moet je het aanrecht eerst met wat meel (bloem) bestuiven. Dan plakt het veel minder.


07-08-2010, 18:29
Welk recept heb je gebruikt ?

07-08-2010, 20:43


ik heb het aanrecht met 1 kilo zowat bestoven haahha, http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=680113 recept van sushimon.

Ik had er zo een zin in joh... en het leek mij ook zo makkelijk..

07-08-2010, 21:08

Citaat door insaan_3aadi:
Koffiebroodjes:



(Recept heb ik van cuisinetje met een beetje aanpassing)


Ingrediënten voor het deeg:

400 gr meel
20 gr verse gist
2 eetlepels suiker
40 gr. margarine
1 eidooier
zout
250 ml melk

de vulling:
banketbakkersroom
50 gram rozijnen


doe het meel in een kom, los de gist op in de lauwe melk, maak een putje in het meel en giet dit erin, voeg nu aan de zijkant de margarine, suiker, zout en eierdooier toe..............kneed dit tot een soepel deeg.

Laat dit een uurtje rijzen. Maak ondertussen je banketbakkersroom.

Rol na het rijzen het deeg uit tot een vierkanten lap van ongeveer 30 bij 40 cm.
Bestrijk deze dun met banketbakkersroom en leg er stukjes dadel op..........je kan ook rozijntjes gebruiken.

Rol de deeglap stevig op tot een lange rol en snijd plakjes uit van ongeveer 2 cm.

Vet een bestilla blik in en beleg deze met de plakjes brioche, laat wat plaats tussenin want ze moet nog een half uurtje rijzen..............

Bakken op 220 graden gedurende 30 min ( voorverwarmd) na het bakken bestrijken met warme abrikozenjam of suikersiroop (1 glas suiker koken met halve glas water en 2 eet. honing)


Eet smakelijk!




Citaat door insaan_3aadi:
Amandel-rozijnbolussen







Recept:

deeg:

500 gr. bloem
1 pakje droge gist
50 gr suiker
1 zakje vanilleruiker
mespunt zout
100 gr. gesmolten afgekoelde boter
2 eieren
125 ml. lauwe melk

vulling:

30 gr zachte boter
100 gr rozijnen (eerst in warm water wellen)
50 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
50 gr. gepelde (het liefst geroosterde/gebakken) amandelen.

Glazuur:

175 gezeefde poedersuiker
2 et. citroensap
paar druppels vanillearoma (eventueel voor een extra smaakje, hoeft niet!)


Bereiding:


Alles samen mixen en goed kneden. Het deeg op een warme plek laten rusten (rijzen) ik doe dat door bijvoorbeeld mijn oven even voor te verwarmen dan weer uit te zetten en de bak met deeg erin doen (en theedoek eroverheen)

Als het deeg goed gerezen is (laten we zeggen na ruim een half uur) het deeg opnieuw kneden en uitrollen tot een rechthoek van ong 30 bij 40 cm.

bestrijk het deeg met de zachte boter. Strooi er rozijnen, (vanille)suiker en amandelen op. Rol het deeg op (zoals je dat doet bij een cakerol) . Met een scherpe mes in brede repen van 2 cm. snijden. Leg ze op een bakplaat (met bakpapier) en druk de broodjes plat tot ongeveer een hoogte van 1 cm. Hou wel afstand tussen de broodjes in aangezien ze nog moeten rijzen!! Laat het deeg rijzen tot de volume bijna verdubbeld is en bak ze zo een 15 min mooi goudbruin in een voorverwarmde oven (175-200c)

Roer de poedersuiker met het citroensap tot een smeuig mengsel en de bolussen direct na het bakken ermee bestrijken.

Erg lekker en je kunt varieren wat vulling betreft (hazelnoten, walnoten, appels etc etc )!

Bsa7a!



Deze 2 maak ik altijd, ze lukken altijd dankzij insaan_3aadi..

07-08-2010, 21:08
He meid bedoel je die van kitchenprinses.Heb die zoo vaak gemaakt en bij mij komen ze altijd heerlijk uit.Heb je wel het recept goed gevolgd?

07-08-2010, 21:18

Citaat door lalla_salma2003:
ik heb het aanrecht met 1 kilo zowat bestoven haahha, http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=680113 recept van sushimon.

Ik had er zo een zin in joh... en het leek mij ook zo makkelijk..



Neej die van sushimon, die op bovenstaande link en dan moet je even naar beneden scrollen. Het recept is van sushimon..

07-08-2010, 21:40
Die broodjes zijn allemaal van kitchenprinces staat er ook bij.Maar normaal gezien moeten ze lukken althans bij mij wel.

07-08-2010, 22:34
Ze lijken heerlijk

07-08-2010, 23:06

Citaat door lalla_salma2003:
ik heb het aanrecht met 1 kilo zowat bestoven haahha, http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=680113 recept van sushimon.

Ik had er zo een zin in joh... en het leek mij ook zo makkelijk..

ik wou je effe zeggen dat je presies een maandje voor mij bent uitgerekend hahah. ik dacht leuk om effe melden

08-08-2010, 11:49

Citaat door womensamira:
ik wou je effe zeggen dat je presies een maandje voor mij bent uitgerekend hahah. ik dacht leuk om effe melden


Spannend haha, moge allah je inshallah verblijden!