Bekijk volle/desktop versie : BORDERLINE autisme MOEDER die m'n leven tot een HEL MAAKT



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

06-08-2010, 22:37
Beste leden,



Ik ben een VROUW van 27 jaar.
Hier ga ik even mijn levens verhaal doen, want het moet eruit...

Thuis leef ik met 3 BROERS (lichte vorm van autisme) EN mijn moeder (borderline, autistisch...).

Ik zelf heb ook wat trekjes van borderline en autisme..



Vroeger hadden we het goed mijn ouders waren samen... Af en toe wat ruzie tussen mijn ouders, altijd mijn moeder die ging overdrijven, huilen, roepen, met alles gooien, dreigen met zelfmoord..



Totdat mijn vader verliefd werd op een ander vrouw en besloot om van mijn mama te scheiden. Is het allemaal begonnen.

Die periode ging als een hel voor mij. Daarover wil ik eigenlijk weinig kwijt.



Maar ik weet toen mijn ouders samen waren, mijn moeder zich altijd bezig hield met mijn vader. Ruzie... Aandacht vragen...



Toen hij wegging had ze iemand anders nodig dat was ik.. Daarna mijn klein broertje die epilepsie aanvallen had, hoge koorts...





Mijn moeder was altijd overbezorgd, paranoia, slapen bij ons in de kamer (om niet alleen te zijn), alles controleren alles....



Ik heb een rot jeugd gehad, ze had altijd ruzie met iedereen, niemand vond haar leuk, ene dag we ze beste vriendin met de die, totdat die persoon haar 1 ding had gelapt dan was de vriendschap voorbij, zo was dat telkens



Ik mocht nooit weg, met vriendinnen... NOOIT

mocht geen amusement hebben, mocht niet lachen want dan werd ze jaloers



IN mijn puberteit kwam ik natuurlijk in opstand, toen kreeg ik vanalles op mijn hoofd, pannen, boter, speeksel....

Dus ik gehoorzaamde maar om toch geen ruzie met haar te krijgen



Thuis was het altijd zo'n vuilnis, ze kocht vanalles wat we niet nodig hadden en dat liet ze dan daar liggen in de woonkamer

Ze wou het nooit opruimen, ook al is haar beroep kuisvrouw, thuis deed ze het niet, alleen afwassen en met water dweilen, alles wat met water te maken had deed ze wel



Ik mocht nooit bij vriendinnen thuis gaan, omdat zij para was (en bang om mij kwijt te raken?)

En vriendinnen wisten mijn situatie niet en wouden bij mij komen, maar hoe kon ik hen binnenlaten in de vuilnis?



Er kwamen altijd familieden ons rommel opruimen, omdat mijn moeder het niet kon of niet wou.

Na een tijdje kwamen ze ook niet meer, dus ik was degene die ermee opgescheept zat



Na jaren braaf hebben geleefd, GEEN ENKEL SOCIAAL CONTACT te hebben gehad en te zijn afgestudeerd

Heb ik op school iemand leren kennen die met mij wou trouwen, ik was heel blij, zodat ik uit de situatie thuis weg kon en EEN LEVEN ZOU HEBBEN WANT DAT HAD IK 22 jaar niet gehad



mIJN MOEDER heeft zich veel verzet tegen mijn huwelijk want ik ging haar alleen laten met mijn 2 broers en de miserie, dus thuis wie ging er nog opruimen? Financieel?

En ze wou mij altijd bij haar hebben, zodat ze de controle niet verloor.



UIteindelijk heeft ze ingestemd en mocht ik trouwen van haar, met heel veel verdriet heeft ze mij weggegeven.



Ik was 1 jaar getrouwd, ze belde iedere dag 1 min om mijn stem te horen, de ouders van mijn ex-man wouden dat niet dat zij belde.

Ze lag 1 jaar lang op de zetel te slapen met mijn foto en zei wees gelukkig dochter, je hebt mij hier achter gelaten



Toen ik dat allemaal zo hoorde, had ik medelijde met haar. En met de ouders van mijn ex-man liep het ook niet van een leien dakje, ze bemoeiden zich met alles had geen enkel privacy had geen eigen huis woonde bij zijn familie in... Was nog erger dan hoe ik het Thuis had. Dus na 1 jaar ben ik daar dan weggegaan terug naar hUIS



wANT MIJN MOEDER HAD MIJ NODIG



Nu ik weer terug ben al een aantal jaar, haat ik terug mijn leven

Ik zit altijd binnen en ga alleen naar buiten om te werken of samen met mijn moeder



Want ze is raar, ze denkt dat ik haar weer ga verlaten door een man te zoeken. Ze zei eens letterlijk tegen mij: GA JE MIJ OOK VERLATEN NET ZOALS JE VADER DAT HEEFT GEDAAN

wE WETEN WAT ER DE VORIGE KEER IS GEBEURT ZORG NIET DAT JE WEER SCHEID





HOe moet ik nu leven met zo'n moeder?

Die mij altijd controleert, zelfs op mijn werk belt ze (als ze alleen is en niets te doen heeft) WAT DOE JE, ik wou even je stem horen, wanneer kom je thuis oke





Zo gaat het dag in dag uit....

Weet niet wat ik met haar moet aanvangen..


Ik vind als je een kind of meerdere kinderen op de wereld brengt

en je psychisch niet in orde bent, dat je geen verantwoordelijkheid moethebben over die kinderen



Want ik hebh totaal geen leven, ik leef zoals zij dat wenst, IK WORD GELEEFD, zodat zij daar gelukkig en kalm van word



Dit is geen leven en dit wil ik niet



mAAR WAT kan ik eraan doen, wie kan mij helpen?



Mijn moeder beseft het niet...Zij heeft altijd gelijk



Ik wil een normaal leven hebben help mij aub

06-08-2010, 22:47


Beste lid,

Even een paar vragen voor je.

Hoe lang hebben je broers en moeder last van die autisme, borderline enzovoort?

En hoe is de relatie tussen je vader en zijn nieuwe vrouw, is dat een rooskleurig huwelijk of word je vader goed onder de duim gehouden?

Hoe verliep het huwelijk tussen je vader en moeder toendertijd, werden van mugjes olifanten gemaakt of was de ruzie toen altijd terecht en echt om een bepaalde reden?

06-08-2010, 22:51

Citaat door weesbarmhartig:
Beste lid,

Even een paar vragen voor je.

Hoe lang hebben je broers en moeder last van die autisme, borderline enzovoort?

En hoe is de relatie tussen je vader en zijn nieuwe vrouw, is dat een rooskleurig huwelijk of word je vader goed onder de duim gehouden?

Hoe verliep het huwelijk tussen je vader en moeder toendertijd, werden van mugjes olifanten gemaakt of was de ruzie toen altijd terecht en echt om een bepaalde reden?



mijn vader word goed onder duim gehouden
(hij denkt als zij weggaat sta ik er alleen voor, heb niemand meer)

meestal van mugjes olifanten gemaakt door mijn moeder

maar mijn moeder werd indertijd ook bedrogen, je weet hoe dat met mannen gaat... Meestal was het terecht omdat hij altijd laat kwam van cafe, met zijn vrienden weg.. en zij thuis met de kinderen en de last

06-08-2010, 22:54
heb dit gelezen met een brok in mn keel, meid wat je doormaakt is heftig, heb esbar inshaAllah komt t goed je helpt je moeder en je zet eigenlijk jezelf aan de kant inshaAllah wordt je hier rijkelijk voor beloond.

meid ik zou niet weten wat ik verder moet zeggen , maar 1 ding als jeje hart wilt luchten en je ei kwijt wilt pm me maar.

06-08-2010, 22:57



Citaat door berbercommunn:
mijn vader word goed onder duim gehouden
(hij denkt als zij weggaat sta ik er alleen voor, heb niemand meer)

meestal van mugjes olifanten gemaakt door mijn moeder

maar mijn moeder werd indertijd ook bedrogen, je weet hoe dat met mannen gaat... Meestal was het terecht omdat hij altijd laat kwam van cafe, met zijn vrienden weg.. en zij thuis met de kinderen en de last



Gezien het verhaal dat je hierboven verteld en de diagnose die vastgesteld is door een gedragstherapeut, psycholoog of psychiater heb ik echt sterk het gevoel dat er iets anders aan de hand is met je moeder en broers. Vooral op basis van de antwoorden die je geeft.

Tuurlijk kan alles gegooid worden op het feit dat ze nu geen aandacht meer krijgt en dat ze bedrogen is, trauma's en nog wat. Alleen ik denk dat dat een kleine rol speelt, ik ben bang dat er meer aan de hand is.

Vooral ook omdat je verteld dat het thuis net een vuilnisbelt is en dat jij moet opruimen of mensen van buiten.

Mijn gevoel gaf iets aan bij het lezen van je verhaal en je antwoorden op de vragen bevestigen dat ook.

Alleen in mijn ogen blijft het een vermoeden en aanname. Als ik jou een paar vragen voorleg zou jij die kunnen stellen aan je moeder om iets van zekerheid te krijgen?

06-08-2010, 23:00
Ik denk dat jij zelf ook met een professional moet gaan praten. bijvoorbeeld bij ggz of algemeen maatschappelijk werk. zij kunnen jou helpen met je eigen gevoelens en waar jij moeite mee hebt, daarnaast kunnen zij jou ook tips geven over hoe je omgaat met een familielid met borderline/autisme etc.

06-08-2010, 23:02

Citaat door weesbarmhartig:
Gezien het verhaal dat je hierboven verteld en de diagnose die vastgesteld is door een gedragstherapeut, psycholoog of psychiater heb ik echt sterk het gevoel dat er iets anders aan de hand is met je moeder en broers. Vooral op basis van de antwoorden die je geeft.

Tuurlijk kan alles gegooid worden op het feit dat ze nu geen aandacht meer krijgt en dat ze bedrogen is, trauma's en nog wat. Alleen ik denk dat dat een kleine rol speelt, ik ben bang dat er meer aan de hand is.

Vooral ook omdat je verteld dat het thuis net een vuilnisbelt is en dat jij moet opruimen of mensen van buiten.

Mijn gevoel gaf iets aan bij het lezen van je verhaal en je antwoorden op de vragen bevestigen dat ook.

Alleen in mijn ogen blijft het een vermoeden en aanname. Als ik jou een paar vragen voorleg zou jij die kunnen stellen aan je moeder om iets van zekerheid te krijgen?



jij bent goedddddddddddddddddddd

06-08-2010, 23:05

Citaat door samiraN28:
Ik denk dat jij zelf ook met een professional moet gaan praten. bijvoorbeeld bij ggz of algemeen maatschappelijk werk. zij kunnen jou helpen met je eigen gevoelens en waar jij moeite mee hebt, daarnaast kunnen zij jou ook tips geven over hoe je omgaat met een familielid met borderline/autisme etc.



De mensen onder de Nederlanders die bij dergelijke organisaties als professioneel worden gezien zijn vaak helemaal niet professioneel. In deze zaak heb je iemand nodig die professioneel is in het maatschappelijk leven, ruimdenkend is, kennis heeft van de marokkaanse cultuur, vertrouwen kan winnen en kan werken naar een bepaald doel en resultaat. En bij de Ggz of maatschappelijk werk zal dat niet snel lukken. Ze mogen het proberen maar ik schat het resultaat echt op nihil in.

06-08-2010, 23:05

Citaat door cookyluve:
jij bent goedddddddddddddddddddd



Nee jij bent beter.

06-08-2010, 23:07
Topicstarter het is zo tijd voor het gebed.

Ik hoor wel van je of je in staat bent om 8 korte vragen aan je moeder kan en durft te stellen om zo te kijken of we naar een oplossing kunnen werken. Ik doe mijn best dan om morgen te reageren insha Allah.

06-08-2010, 23:13

Citaat door weesbarmhartig:
Gezien het verhaal dat je hierboven verteld en de diagnose die vastgesteld is door een gedragstherapeut, psycholoog of psychiater

Tuurlijk kan alles gegooid worden op het feit dat ze nu geen aandacht meer krijgt en dat ze bedrogen is, trauma's en nog wat.



Een zeer lichte vorm van autisme (broers)
Mijn moeder iets zwaarder met persoonlijkheidstoornissen

Door de moeilijkheden om langdurige en intensieve contacten op te bouwen, kan autisme leiden tot een vereenzaamd leven zonder (veel) sociale contacten. Een minderheid van de volwassen autistische mensen is in staat een relatie op te bouwen. Slechts een klein deel van hen heeft kinderen (vaak ook met autisme). Toch bestaan er volledig autistische gezinnen die door deze homogeniteit harmonieus functioneren. Zowel op school als in de werksituatie leidt autisme tot integratiemoeilijkheden en drammerig gedrag, mogelijk met depressieve buien.

Autistische personen hebben meestal hulp nodig op het gebied van communicatie, omgang met gevoelens en kritiek, maar ook met geld en huishouden. Verder heeft het autisme van een persoon vaak ook effect op zijn omgeving (ouders, broers en zussen, partners, professionelen).

Gezien het bekend is dat Borderline ontstaat door een zekere aanleg in combinatie met een traumatische ervaring (mishandeling door mijn vader, door haar eigen ouders, door de maatschappij....)

07-08-2010, 11:13

Citaat door berbercommunn:
Een zeer lichte vorm van autisme (broers)
Mijn moeder iets zwaarder met persoonlijkheidstoornissen

Door de moeilijkheden om langdurige en intensieve contacten op te bouwen, kan autisme leiden tot een vereenzaamd leven zonder (veel) sociale contacten. Een minderheid van de volwassen autistische mensen is in staat een relatie op te bouwen. Slechts een klein deel van hen heeft kinderen (vaak ook met autisme). Toch bestaan er volledig autistische gezinnen die door deze homogeniteit harmonieus functioneren. Zowel op school als in de werksituatie leidt autisme tot integratiemoeilijkheden en drammerig gedrag, mogelijk met depressieve buien.

Autistische personen hebben meestal hulp nodig op het gebied van communicatie, omgang met gevoelens en kritiek, maar ook met geld en huishouden. Verder heeft het autisme van een persoon vaak ook effect op zijn omgeving (ouders, broers en zussen, partners, professionelen).

Gezien het bekend is dat Borderline ontstaat door een zekere aanleg in combinatie met een traumatische ervaring (mishandeling door mijn vader, door haar eigen ouders, door de maatschappij....)



Kijk zuster, ik stelde je andere vragen. Deze tekst kan ik ook kopieren uit mijn DSM IV diagnose boek. Daar staat hetzelfde in. Alleen ik vroeg je toch iets anders.

Want ik heb in het verleden wat mensen geholpen die volgens de psychiater een zware vorm van autisme hadden, schizofrenie en borderline trekken. En allerlei codes op de analyse en toen heb ik wat adviezen gegeven die ze voor een maand opgevolgd hadden en alles was met de wil van Allah weg. En toen die mensen teruggingen naar de psychiater en zag dat alles weg was kon hij niets anders zeggen dan "toeval".

En om te weten of bij je moeder hetzelfde is wil ik een stappenplan doorlopen met je als je ervoor open staat.

Die nederlandse theorieen die kan ik dromen, in de praktijk blijkt het vaak anders te zijn helaas.

07-08-2010, 11:51



Citaat door weesbarmhartig:
Kijk zuster, ik stelde je andere vragen. Deze tekst kan ik ook kopieren uit mijn DSM IV boek. Daar staat hetzelfde in. Alleen ik vroeg je toch iets anders.

Want ik heb in het verleden wat mensen geholpen die volgends de psychiater een zware vorm van autisme hadden, schizofrenie en borderline trekken. En allerlei codes op de analyse en toen heb ik wat adviezen gegeven die ze voor een maand opgevolgd hadden en alles was met de wil van Allah weg. En toen die mensen teruggingen naar de psychiater en zag dat alles weg was kon hij niets anders zeggen dan "toevalske".

En om te weten of bij je moeder hetzelfde is wil ik een stappenplan doorlopen met je als je ervoor open staat.

Die nederlandse theorieen die kan ik dromen, in de praktijk blijkt het vaak anders te zijn.


SubhanAllah..

07-08-2010, 18:32

Citaat door weesbarmhartig:


En om te weten of bij je moeder hetzelfde is wil ik een stappenplan doorlopen met je als je ervoor open staat.

.



Ja stel maar de vragen? ik w8

07-08-2010, 23:11
Vraagje voor 'Weesbarmhartig', ben je een psycholoog of zoiets dergelijks? Was benieuwd na het lezen van je reacties..

Ze kan trouwens ook terecht bij Ipsi, daar werken ook Marokkaanse psychologen, maatschappelijk werkers etc, die meer begrip hebben van de cultuur en misschien ook handig voor een eventuele taalbarriere..

Grt,

M

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9