Bekijk volle/desktop versie : marokkaans zawzjia niet meer mogelijk in nl?



05-08-2010, 16:48
Hoor net dat het niet mogelijk is om in de consulaat zawzjia te kunnen doen(marokkaans huwelijk).
Diegene hoorde het in de consulaat zelf dat dat niet mogelijk was.


Is dit echt waar, zo ja hoe stom??? Dan moeten de jongens/meisjes nu eerst naar marokko.

05-08-2010, 17:01


dat lijkt me egt niet reeel hoor. toevallig hebben wij zawziya gedaan paar weken geleden in marokko. Maar dta was gwn toeval. ANders hadden we het gwn hier gedaan. En voor de zomervakantie kreeg ik te horen dat t gwn kan. dus jaa.. maja aan de andere kant; het blijven marokkanen eh haha

05-08-2010, 17:02
wat een bullshit, klopt niet hoor.

05-08-2010, 17:04

Citaat door dordje22:
wat een bullshit, klopt niet hoor.


jaa dan gaat niemand meer trowuen voor de marokkaanse wet. aangezien het in marokko eeen DRAMA is om zawziya te doen pff

05-08-2010, 17:07



Citaat door dordje22:
wat een bullshit, klopt niet hoor.


Was ook mijn eerste reacties. Ja weet ik veel, hoor het ook maar van een ander

05-08-2010, 17:07
Klopt niet, wel moet je eerst verplicht voor de nederlandse wet getrouwd zijn om vervolgens bij het consulaat te gaan.

05-08-2010, 17:23
voor degenen die arabisch kunnen lezen ;

http://www.cgmrotterdam.nl/ar/Diensten/ndiensten.html#huwelijksakte

05-08-2010, 17:30
volgens mij is dat al heel lang niet mogelijk. Moet je eerst voor de ned wet getrouwd zijn en geef je het alleen door.

05-08-2010, 17:34
wat is het nou?
WEL of NIET?

05-08-2010, 17:43
» BELANGRIJKE MEDEDELING

•Het Consulaat Generaal van het Koninkrijk van Marokko bericht de Marokkaanse onderdanen die geen geldige huwelijksakte hebben dat de periode waarin huwelijken alsnog erkend kunnen worden door een gerechtelijk vonnis teneinde loopt op 5 februari 2009. Iedereen die niet tijdig een huwelijk heeft kunnen aangaan, wordt opgeroepen om een aanvraag tot regularisatie in te dienen bij de bevoegde rechtbank van eerste aanleg teneinde bovenvermeld vonnis te bekomen. We herinneren er u aan dat als u uw huwelijk niet regulariseert dit negatieve gevolgen heeft voor uw kinderen o.a. op het gebied van de burgerlijke stand, erfenissen, het verkrijgen van een familieboekje, een nationale identiteitskaart en een paspoort. Voor meer informatie en hulp bij de procedure kunt u terecht bij de notariële dienst van dit Consulaat Generaal.


http://www.cgmrotterdam.nl/Diensten/ndiensten.html#huwelijksakte