Bekijk volle/desktop versie : Verdienen mensen wel een 2e kans??



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

05-08-2010, 15:16
Beste leden

Ik zit al een tijdje ergens mee en ik moet het gewoon van me afschrijven, daarom deze topic. Ik vraag nie om haatreacties ofzo. Ik vraag om een luisterend oor, objectiviteit en misschien een beetje advies.
Het gaat namelijk hierom:
Ik heb een prachtmeid ontmoet. Ze is alles wat ik in een echtgenote zoek. Ik ken haar nu al een jaar en ik begin met de dag meer van haar te houden en ik ben ook echt serieus met haar. Zo serieus dat ik haar heb verteld dat ik langs wil komen met mijn ouders. Toen ik dat tegen haar zei schrok ze en zei ze dat ze het niet wou. We waren in een restaurant en ze wou dat ik haar naar huis bracht, dat heb ik toen ook gedaan. Vond t wel raar maar ik zei verder niets. Later op de avond kreeg ik een smsje. Ze wou praten, dus heb ik haar opgehaald. Die dag hebben we gepraat, en het volgende bleek:

Ze gaf mij altijd de indruk dat ze heilig was. Ze zei zelf dat ze nooit een vriendje of zelfs contact heeft gehad. Dat was allemaal gelogen. In het echt heeft ze meer dan 10 vriendjes gehad, waarmee ze meerdere malen naar bed mee is geweest. Verder heeft ze ooit gerookt, geblowd en een enkele keer zelfs gespoten. Ze is vaak uitgegaan en heeft nog veel meer dingen gedaan die onze Heer heeft verboden. Ik wou niet meer horen, bang dat ik nog ergere dingen zou horen. Ik ben kapot weggegaan en heb niets meer van me laten horen.

Nu een week later, mis ik haar vreselijk. Ik vraag me af of ik haar geen 2e kans moet geven. Dit is allemaal in haar verleden gebeurt. Ik hou vreselijk veel van haar en ik weet zeker dat dit allemaal in haar verleden is gebeurd. Toch knaagt het enorm aan me. Ik weet niet wat ik ermee aanmoet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Gair incha'allah.

05-08-2010, 15:18


Hierovre ko je wel heen, maar iemand die gespoten heeft verdient geen tweede kans.

05-08-2010, 15:20

Citaat door xxxxxxxxxxxxx:
Beste leden

Ik zit al een tijdje ergens mee en ik moet het gewoon van me afschrijven, daarom deze topic. Ik vraag nie om haatreacties ofzo. Ik vraag om een luisterend oor, objectiviteit en misschien een beetje advies.
Het gaat namelijk hierom:
Ik heb een prachtmeid ontmoet. Ze is alles wat ik in een echtgenote zoek. Ik ken haar nu al een jaar en ik begin met de dag meer van haar te houden en ik ben ook echt serieus met haar. Zo serieus dat ik haar heb verteld dat ik langs wil komen met mijn ouders. Toen ik dat tegen haar zei schrok ze en zei ze dat ze het niet wou. We waren in een restaurant en ze wou dat ik haar naar huis bracht, dat heb ik toen ook gedaan. Vond t wel raar maar ik zei verder niets. Later op de avond kreeg ik een smsje. Ze wou praten, dus heb ik haar opgehaald. Die dag hebben we gepraat, en het volgende bleek:

Ze gaf mij altijd de indruk dat ze heilig was. Ze zei zelf dat ze nooit een vriendje of zelfs contact heeft gehad. Dat was allemaal gelogen. In het echt heeft ze meer dan 10 vriendjes gehad, waarmee ze meerdere malen naar bed mee is geweest. Verder heeft ze ooit gerookt, geblowd en een enkele keer zelfs gespoten. Ze is vaak uitgegaan en heeft nog veel meer dingen gedaan die onze Heer heeft verboden. Ik wou niet meer horen, bang dat ik nog ergere dingen zou horen. Ik ben kapot weggegaan en heb niets meer van me laten horen.

Nu een week later, mis ik haar vreselijk. Ik vraag me af of ik haar geen 2e kans moet geven. Dit is allemaal in haar verleden gebeurt. Ik hou vreselijk veel van haar en ik weet zeker dat dit allemaal in haar verleden is gebeurd. Toch knaagt het enorm aan me. Ik weet niet wat ik ermee aanmoet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Gair incha'allah.




Als ze haar leven gebeterd heeft: geef haar een 2e kans.....

05-08-2010, 15:20
Een beetje teveel van het goede naar mijn mening...

05-08-2010, 15:21


alleen mannen verdienen 2de kans, vrouwen niet

05-08-2010, 15:21
Nee,
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.

05-08-2010, 15:21

Citaat door Angelwings.:
Nee,
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.

deze voorbeeld heb je van mij hé

05-08-2010, 15:22
Broer ze moest vanaf het begin eerlijk tegen je zijn, en dat deed ze niet. Pas toen jij met een serieuze verzoek kwam toen pas kwam de aap uit de mouw. Ik ben een type dat mensen ook vergeeft want elke mens heeft recht op een 2e kans in het leven dat wel, het is jouw leven en jouw keuze en alleen jij kan beslissen verder niemand. Jammer dat ze het alleen na 1 jaar tegen je zei.

05-08-2010, 15:23
Het verleden is het verleden, concentreer je op het heden.
Als je echt van haar houdt dan moet je ervoor gaan! suc6

05-08-2010, 15:24
Je moet naar jezelf kijken en aan jezelf vragen, verdien ik wel zo'n persoon? Je moet naar je eigen heiligheid kijken etc etc.. En dat is dus het antwoord op jouw vraag =).

05-08-2010, 15:24
iedereen verdient een tweede kans..

05-08-2010, 15:25
'

05-08-2010, 15:26


Als je haar ondertussen in een jaar tijd hebt leren kennen, weet je hoe haar intenties zijn.
Misschien schrok ze en zei ze dat ze niet wilde omdat ze niet had verwacht dat je met haar zou willen trouwen. Want waarschijnlijk heeft ze al kennisgemaakt met onze echte cultuur en ging ze ervan uit dat ze niet meer huwbaar is.

Ik denk wel dat ze is veranderd, want ik ken ook zulke meisjes.
Maar misschien moet je even je gevoelens opzij zetten en nuchter proberen nadenken.
Als ze nu bidt, berouw toont en zich netjes gedraagt, dan speelt verleden geen rol.

Ik zou zeggen, doe salat istighara want Allah weet het beste.
Haar eerlijkheid zou ik wel appreciëren, want ze had het misschien verzwegen omdat ze bang was dat ze je zou verliezen of jij haar niet serieus zou nemen.

05-08-2010, 15:26

Citaat door belboy:
Broer ze moest vanaf het begin eerlijk tegen je zijn, en dat deed ze niet. Pas toen jij met een serieuze verzoek kwam toen pas kwam de aap uit de mouw. Ik ben een type dat mensen ook vergeeft want elke mens heeft recht op een 2e kans in het leven dat wel, het is jouw leven en jouw keuze en alleen jij kan beslissen verder niemand. Jammer dat ze het alleen na 1 jaar tegen je zei.



Het is moeilijk om meteen eerlijk te zijn, michien wist ze niet waar ze stond met hem! het is wel jammer dat ze het pas naar een jaar heeft verteld! stom van haar maar goed zo lang ze maar van haar fouten heeft geleerd.

05-08-2010, 15:29
Het behoort allemaal tot haar verleden, gebeurd is gebeurd.
Ik zou me eerder concentreren op het feit dat ze loog en pas 1 jaar later hiermee komt.

Anyway, als je haar echt ziet als je toekomstige en ze toont berouw voor wat ze allemaal heeft gedaan, then go for it!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14