Bekijk volle/desktop versie : hoogopgeleide man uit marokko



Pagina's : [1] 2 3 4 5

05-08-2010, 11:22
Iemand die ik ken heeft zich onofficieel verloofd met een man uit Marokko, zij is van hier. Ze kennen elkaar al jaren, maar hadden geen relatie. In oktober wil hij naar Nederland komen om officieel haar hand te vragen.
Hij is hoogopgeleid en heeft een goede baan in Marokko, maar ze willen zich dus hier vestigen. Kan zo iemand hier een baan krijgen op redelijk niveau? Wat weten jullie hierover?

Maak me een beetje zorgen, want dan zou zij de kostwinner moeten worden in eerste instantie en vraag me nog af waarom hij hier wil komen. Dat ga ik hem denk ik zelf vragen.

05-08-2010, 11:26


Er is niets mis met in de eerste paar maanden kostwinner te zijn. Je investeert in je huwelijk. Ken veel mensen die dat hebben gedaan. Uiteindelijk vindt de man wel een baan op niveau (bijscholing, nt2). Een kwestie van tijd en geduld.

05-08-2010, 11:27
Welke talen kent ie? Welke opleiding heeft ie achter de rug? En je zegt, een goede baan. Wat versta je daar onder?

05-08-2010, 11:28
Weet dat zovelen dit hebben gedaan, maar het vergt wel veel van je en van je relatie. hamdoulilah verdient ze zelf ook goed, het zou wel kunnen maar ze zou ook wat moeten inleveren.

05-08-2010, 11:28



Citaat door juno:
Iemand die ik ken heeft zich onofficieel verloofd met een man uit Marokko, zij is van hier. Ze kennen elkaar al jaren, maar hadden geen relatie. In oktober wil hij naar Nederland komen om officieel haar hand te vragen.
Hij is hoogopgeleid en heeft een goede baan in Marokko, maar ze willen zich dus hier vestigen. Kan zo iemand hier een baan krijgen op redelijk niveau? Wat weten jullie hierover?

Maak me een beetje zorgen, want dan zou zij de kostwinner moeten worden in eerste instantie en vraag me nog af waarom hij hier wil komen. Dat ga ik hem denk ik zelf vragen.



Wat is onofficieel verloofd . Is dit nieuw? Staat het synoniem voor een relatie die halal wordt gekeurd ofzo. J'ai pas compris update me

05-08-2010, 11:29
Ze gaat sowieso de eerste jaren de kostwinner zijn! Als is hij arts in Marokko, hij zou toch zeker 3 jaar of 4 jaar moeten studeren om hier zijn beroep te kunnen uitoefenen.

05-08-2010, 11:29

Citaat door Sfinks:
Welke talen kent ie? Welke opleiding heeft ie achter de rug? En je zegt, een goede baan. Wat versta je daar onder?


Hij is nu manager in het hotelwezen, zou hem niet als fabrieksarbeider zien hier in nl, al is daar op zich niks mis mee.

05-08-2010, 11:30
Ik ken ook een paar hoogopgeleide uit marokko die hier productie werk moeten doen omdat ze eerst nederlands moeten leren.

05-08-2010, 11:31

Citaat door BentElWatan:
Wat is onofficieel verloofd . Is dit nieuw? Staat het synoniem voor een relatie die halal wordt gekeurd ofzo. J'ai pas compris update me


Weer zo'n zuurpruim.

Hij heeft laten weten met haar te willen trouwen aan haar oom. Vervolgens hebben ze elkaar met zn drieen gesproken. Nu hebben ze email en telefonisch contact. Haar moeder weet het nu ook en in oktober komt hij naar hier. Officieel is het dus als hij of zn familie het aan haar moeder hebben gevraagd.

05-08-2010, 11:31

Citaat door Doenn:
Ze gaat sowieso de eerste jaren de kostwinner zijn! Als is hij arts in Marokko, hij zou toch zeker 3 jaar of 4 jaar moeten studeren om hier zijn beroep te kunnen uitoefenen.



Langer ivm met de taal. In Frankrijk zou hij als arts gewoon zijn begroep direct kunnen uitoefenen. Want de studie is in Maroc sowieso veelal in het Frans. Ken veel die helaas daar naartoe zijn verhuisd. Zo mist Marokko vele goede artsen en gequalificeerd personeel in de al dan al bare gezondheidszorg.

05-08-2010, 11:31

Citaat door juno:
Hij is nu manager in het hotelwezen, zou hem niet als fabrieksarbeider zien hier in nl, al is daar op zich niks mis mee.



Maar hoe zit het met zijn talen-kennis en opleiding? Manager kun je daar evengoed uitoefenen, met de nodige connecties onopgeleid.

05-08-2010, 11:32

Citaat door juno:
Hij is nu manager in het hotelwezen, zou hem niet als fabrieksarbeider zien hier in nl, al is daar op zich niks mis mee.



Ik ken mensen die de hoogste opleiding in marokko gedaan hebben grote verwachtingen hier in nederland hadden. Maar dat viel vies tegen.
Niveau (van opleiding) is sowieso lager dan de nederlandse niveau.

05-08-2010, 11:33



Citaat door juno:
Weer zo'n zuurpruim.

Hij heeft laten weten met haar te willen trouwen aan haar oom. Vervolgens hebben ze elkaar met zn drieen gesproken. Nu hebben ze email en telefonisch contact. Haar moeder weet het nu ook en in oktober komt hij naar hier. Officieel is het dus als hij of zn familie het aan haar moeder hebben gevraagd.



Hoezo zuurpruim. Ik heb nog nooit van onofficieel verloven gehoord. Alsnog bedankt voor de uitleg

05-08-2010, 11:34

Citaat door Sfinks:
Maar hoe zit het met zijn talen-kennis en opleiding? Manager kun je daar evengoed uitoefenen, met de nodige connecties onopgeleid.


Sowieso frans en engels. Hij werkt niet als het soort manager die het ook onopgeleid kan doen. Dat is de vraag niet.
Vraag me af hoe iemand hier terecht komt. Tuurlijk, persoon moet de taal en alles leren, maar hoor ook graag praktijkervaring. Kan iemand op een hoger niveau dan productiewerk aan de slag komen?

05-08-2010, 11:35

Citaat door BentElWatan:
Hoezo zuurpruim. Ik heb nog nooit van onofficieel verloven gehoord. Alsnog bedankt voor de uitleg


Ik had de indruk dat je een masha'allah zuster was die zuur kwam doen. Excuus voor mn vooringenomenheid.

Pagina's : [1] 2 3 4 5