Bekijk volle/desktop versie : Zwanger en ramadan



04-08-2010, 21:35
Wie is er zwanger en gaat mee doen met de ramadan?

Ik ben nu 14 weken en weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik heb me verloskundige daarover gesproken en zij zegt dat het niet bewezen is dat het schadelijk is voor je baby om te vasten. Dus ze zegt zo lang je hetzelf aan kan kan je het gewoon doen.
Aangezien ik hiervoor een miskraam heb gehad ben ik gewoon erg bang om mijn baby weer te verliezen. Al weet ik dat Allah groot is en hij doet wat hij wilt.

Ik wil graag van jullie weten hoe jullie hierover denken??

04-08-2010, 21:44


ik ben als de ramadan begint inshallah 33 weken zwanger.
ben bang dat ik het niet ga trekken van sochtens vroeg tot savonds laat niet even wat eten en drinken. Ik heb met me zelf afgesproken dat ik het ga proberen, mocht ik me er niet goed bij voelen dan hoop ik dat Allah het niet vasten van mij accepteert en zal dit inshallah inhalen zodra ik dit kan.

04-08-2010, 21:47
ik ben hier ook benieuwd naar...bij me eerste heb ik wel helemaal gevast maar toen was ik ook rond 13 a 14 wkn en ging hmdl goed en is hij gezond geboren.

nu zit ik in een wat vroegere periode zoals jullie onderaan kunnen zien en weet ik niet of dat wel goed is voor de embryo.

04-08-2010, 22:15
Ik vast inshallah gewoon mee dit jaar. Als ik het echt echt echt niet trek dan hoop ik dat allah mij dat vergeeft en dat ik het later inhaal, maar vooralsnog is mijn plan mee te doen aan het vasten!

04-08-2010, 22:27


Probeer te vasten lukt jou het niet dan eten.

04-08-2010, 22:37
Ik ben bijna 8 weken, maar ik ga het proberen Inscha'Allah! Allah is groot!

04-08-2010, 22:40
Toen ik zwanger was van de eerste heb ik ook gevast en ging alhamdoelillah goed. Dit keer ga ik insha Allah ook gewoon vasten, tezij het echt te zwaar wordt.. ghair insha Allah!