Bekijk volle/desktop versie : Welke Islam boeken raad jij aan? Plaats ze hier!



04-08-2010, 20:54
Assalaamoe ‘Alaikoem WarahmatoeAllaah Wabarakatoeh broeders en zusters,

Hierbij open ik een topic waar ieder van ons hier de boeken/boekjes plaatst waar hij/zij veel aan heeft gehad en de rest van ons het aanraadt.

Heel makkelijk InshaAllaah; je plaatst de titel van het boek, auteur en een korte omschrijving van het boek. En waarom je het de rest aanraadt.

Laat ik, als topicstarter, maar eens beginnen InshaAllaah..

[SIZE="3"]Wees niet bedroefd, door Dr. Aaidh Al-Qarni[/SIZE].
Dit boek is een van mijn favorieten! Het is op een MashaAllaah goede en begrijpelijke manier geschreven. Alles wordt er zo goed mogelijk in uitgelegd. Het boek heeft de bedroefdheid uit mijn hart gehaald. Het laat je over veel positieve dingen nadenken waar je normaal gesproken niet aan denkt. Dit boek heeft mijn leven verlicht ik was een tijdje erg onzeker, waardoor ik na het lezen van dit boek, er AlhamdoeliAllaah bovenop ben gekomen. Echt een aanrader!

[SIZE="3"]Een glimp van de binnenkant van de Hel, door Sheikh 'Abdoerrah'maan 'Abdoelkhaaleq.[/SIZE]
Dit boek heeft mij erg wakker geschudt. Het bevat erg veel Hadeeth en o.a. van de profeet Mohammed (vzmh) en Ayaat over de bestraffingen van de Hel. Zie ook mijn topic: http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3339932

[SIZE="3"]Mijn zuster; Zo willen Allaah en Zijn boodschapper dat je bent! Door
Shaykh Amr Abd al-Mun'im Salim.[/SIZE]
Dit boek bevat erg veel wijsheden en hieruit kan men (de zuster) erg veel lering uit trekken. De kledinsvoorschriften, de houding, de omgang met de echtgenoot, met de buurvrouw en etc.. wordt er allemaal in vermeld. Erg leerzaam dus!



Tot zover deze 3 boekjes, uiteraard heb ik veel meer aanraders, maar daar kom ik later op terug InshaAllaah! Eerst eens kijken of er op deze topic wordt gereageerd.



Ps: ik wil de boeken; Fatwa's voor Moslima's, Sahih Muslim, Oorzaken achter de toename en afname van Al-Imaan en Sahieh Al Boekhari InshaAllaah halen. Iemand die een of meerdere van deze boeken gelezen heeft en ze ook aanraadt? Zoja, kan je er in het kort wat over vertellen InshaAllaah?

04-08-2010, 20:59


Kwil even heel snel je topic onderbreken, kstelde je een vraag in een andere topic eh....

05-08-2010, 23:07
Spelbreker!

Ik ga even kijken InshaAllaah lieverd.

05-08-2010, 23:10
Niet teveel boeken aanschaffen 40 ahadith van imam an nawawie met uitleg van sheikh ibn uthaymeen moge Allaah genadig met hen zijn ameen is een goede en sahieh muslim di pas op de markt s hoor k ook goede dingen over..

05-08-2010, 23:47


Wa aleikum salaam wa rahmatullaahi wa barakaatuhu,

Dit zijn boeken die zijn aan te raden voor Nederlands sprekenden, van betrouwbare geleerden en Shaykhs van Ahlu-Sunnah wal-Djamaa'ah.

1. Voldoening van de Geloofsleer (Sharh Loem'at al-I'tiqaad) - Uitl Shaikh Uthaimeen
11 Euro

2. Een beknopte uitleg van de islamitische geloofsgetuigenis -
Shaikh uthaimeen
4 Euro

3. Enkele Fundamenten van de Geloofsleer van Ahloes-Soennah wal-Djamaa3ah - Shaik Saalih Al-fowzaan
4 Euro

7. De zuilen van Islaam en Imaan -
Shaikh Mohammed bin Jamil Zinoe
14 Euro

16. Hoe werd ik geleid naar de Tawhied en het Rechte Pad -
Shaikh Mohammed ibn Jamil Zienoe
7 Euro

17. Dit is onze oproep -
Shaikh Mohammed Naasiroed-Dien Al-Albani
4 Euro

18. Een glimp op De Dwalende Groeperingen -
Shaikh Saalih Al-Fowzaan
3 Euro

19. De Innovatie -
Shaikh Saalih Al-Fowzaan
4 Euro

20. Oorzaken achter dee Toename en Afname van Al-Imaan -
Shaikh Abdur-Razzaaq ibn Abdil-Mohsin Al-Abbaad Al-Badr
8 Euro

26. Uitleg Geselecteerde uitspraken van de profeet SalAllahoe3alahiwaSallam - Shaikh Rabie3 ibn Haadie Umayr Al-Madkhalie
6 Euro

32. En beschrijving van de salaah van de Profeet SalAllahoe3alahiwaSallam ( grote boek ) - Shaikh Albani
10 Euro

34. Sujud-us-Sahw Regels over vergeetachtigheid tijdens het gebed -
Shaikh uthaimeen
3 Euro

35. Het Vasten Vraag en Antwoord -
Shaikh Saalim Al-Adjmie
5 Euro

36. 48 Vragen omtrent het Vasten -
Shaikh uthaimeen
3,50 Euro

40. Verheven Karakter van de Profeet Mohammed SalAllahoe3alahiwaSallam - Verzamelwerk van Ridouane Maloukki
14 Euro

48. Waar zul jij morgen zijn ? -
Shaikh Saalim Al-Adjmie
4 Euro

49. De Verschrikkingen van de Dag der Opstanding -
Shaikh Al-Adjmie
3 Euro

50. Een boodschap aan de jongeren, kom tot het gebed -
Shaikh Saalim Al-Adjmie (Uitverkocht)
4 Euro

51. Wee jullie.... word wakker, o jongeren -
Shaykh Abdoel-Moehsin ibn Hamad al- Abaad al Badr
4 Euro

55. Advies aan de moslimgemeenschap -
Shaikh bin Baz
4 Euro

56. Vesting van de gelovige tegen de listen van de duivels en de djinn -
Shaikh Yahya ad-Daylamie
9 Euro

57. De roeqyah en Vragen en Antwoorden -
Sa3ied AlQahtanie en anderen
9 Euro

58. Bescherming moslims tegen demonen en duivels -
Shaikh Mohammed ibn AbdAllah al-Imaam
9 Euro

59. Het graf bestraffing en genieting -
Shaikh Mohammed ibn Abdel Wahab Al-Wassaabie
7 Euro

64. Rituelen met betrekking tot de pasgeborene -
Mohammed ibrahiem az-Zoeghbie
3 Euro

65. De rechten van niet- moslims in de Islam -
gebaseerd op het werk van o.a. Dr. Saalih ibn hoesayn al-Aayid
5 euro

Ik heb dit geselecteerd van de volgende topic waarin een broeder deze boeken verkoopt.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3370839
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=3370839