Bekijk volle/desktop versie : Aanvaller Arjen Robben van Bayern München is geblesseerd



03-08-2010, 20:04
Robben twee maanden buitenspel
Uitgegeven: 3 augustus 2010 16:03
Laatst gewijzigd: 3 augustus 2010 17:11

MÜNCHEN - Aanvaller Arjen Robben van Bayern München is geblesseerd teruggekeerd van zijn zomervakantie. Dat meldde de Duitse club dinsdag.

© ANPRobben meldde zich samen met de overige WK-gangers van Bayern pas deze week in München.

Tijdens de medische keuring bleek dat de speler een spierscheurtje in zijn linkerbovenbeen heeft. De aanvaller heeft twee maanden nodig voor herstel.


Onverantwoord

De blessure van de aanvaller zou volgens Bayern München een gevolg zijn van de mogelijk te snelle revalidatie van een hamstringblessure die hij kort voor het begin van het WK opliep. ''De agressieve behandeling van destijds eist zijn tol'', aldus Bayern arts Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt.

Waar normaal gesproken zes tot acht weken staat voor een spierscheuring, herstelde Robben onder behandeling van fysiotherapeut Dick van Toorn binnen drie weken van de blessure. ''Het is onverantwoord geweest dat Arjen (Robben) gespeeld heeft op het WK'', aldus de arts.


Verkeerde diagnose

Voorzitter Karl-Heinz Rummenigge van de Zuid-Duitse club is zeer ontstemd over de gang van zaken rond de blessure. ''Wederom moet een club de rekening betalen voor een nationaal elftal. En dan ook nog eens door een verkeerd gestelde diagnose'', baalt de preses.

Bayerncoach Louis van Gaal meldde maandag bij de NOS al bezorgd te zijn over de mogelijke gevolgen van het destijds wonderbaarlijk snelle herstel van de sterspeler. Hij achtte het hoogst onwaarschijnlijk dat Robben wederom onder behandeling van Van Toorn komt.


Last

Robben heeft naar eigen zeggen geen last ondervonden van de spierscheuring die mogelijk het gevolg is van de te snelle revalidatie van zijn hamstringblessure. Dat meldde de Nederlander dinsdag op de website van zijn club Bayern München.

''Ik heb vier wedstrijden gespeeld op het WK. Ik heb daarin geen pijn gevoeld'', aldus de aanvaller. ''Ook na de finale was ik pijnvrij. Daarna ben ik op vakantie gegaan.''

03-08-2010, 20:05


na de gemiste kansen tegen spanje heb ik echt hekel aan hem gekregen dus boeid me echt niet