Bekijk volle/desktop versie : Voor de Nlse wet trouwen verplicht?



03-08-2010, 16:26
Dag dames,

Ik ging er altijd vanuit dat het verplicht was om eerst voor de Nederlandse wet te trouwen en daarna pas voor de Marokkaanse consulaat maar onlangs kreeg ik te horen dat het alleen zo is als beiden in Nederland geboren zijn.

Mijn aanstaande is in Marokko geboren. Is het dan verplicht op ons om eerst voor de Nederlandse wet te trouwen?
Er zijn ontzettende wachttijden bij de stadsdeelkantoren en wij willen binnen korte termijn trouwen. Als we eerst voor de Nlse wet moeten trouwen betekent het dat wij onze bruiloft moeten uitstellen.

Weet iemand hoe het exact zit?

En hoe hebben de bruiden wiens partner in Marokko geboren is, gedaan?

Mijn dank is groot.

03-08-2010, 16:28


stel je vraag bij de gemeente, denk ook eens over geregistreerd partnerschap of samenwonen, dat je halal bent voor elkaar is belangrijkste, de rest moet je ook belastingtechnisch goed over nadenken

mabrouk met jullie voorgenomen huwelijk!

03-08-2010, 17:13
Je kan gewoon volgens de Marokkaanse wet trouwen..Ga naar de Marokkaanse consulaat en machtig iemand uit Marokko ( als je zelf niet naar marokko wilt of kan gaan)..deze persoon kan namens jou tekenen en documenten opvragen..en dat geldt ook voor je man..je hoeft helemaal niet eerst volgens de NL wet te trouwen..Genoeg mensen die ik ken die het gedaan hebben..

03-08-2010, 17:58
Salam aleikoem,

Feit is echter wel dat een voorwaarde om te kunnen trouwen bij het Marokaanse consulaat, je eerst moet trouwen voor de Nederlandse wet. Indien je dat niet wil, moet je naar Marokko afreizen (of een machtiging afgeven) om daar te trouwen.

Gr, O.

03-08-2010, 21:48


Dank jullie wel dames.
De laatste twee reacties zijn echter wel tegenstrijdig.
De één zegt dat het wel kan en de ander niet?

Hebben nog meer mensen hier verstand van?

03-08-2010, 23:43
Ahlen,

Nejma 2000 bedoelt hetzelfde als ik lieverd..
Kijk als je hier in nederland bij het marokkaanse consulaat wil trouwen en daar dus ook wil tekenen...dan willen ze de nederlandse trouwakte eerst hebben voordat je er kan trouwen...Maar als je niet voor de nederlandse wet wil trouwen..dan kun je toch op marokkaans papier trouwen. Dit kun je doen door zelf met je man naar Marokko te gaan...of hier iemand machtigen die dan in Marokko jullie documenten kan opvragen en het huwelijk zo kan voltrekken. Die machtiging kun je in Nederland bij het Marokkaanse consulaat regelen.
Ik hoop dat het nu iets duidelijker voor je is inshalllah..

03-08-2010, 23:50
Salaam,
Mijn man is ook in Marokko geboren, maar we moesten hier voor de nlse wet eerst tekenen om bij de consulaat voor de Marokkaanse wet te trouwen. Tenzij je wilt overvliegen naar Marokko of iemand laten machtigen.

03-08-2010, 23:54
hey meid mijn man is in marokko geboren en ik niet en we zijn tog op ze nederlandse wet getrouwd en daarna de marokkaanse consumlaat dus het kan wel maar hij moet dan wel papieren van marokko hebben dus zijn geboorteakte en een brief van dat hij nooit getrouwd is geweest

03-08-2010, 23:54
En hoe zit het dan als hij geen nl's paspoort heeft..?? Dan hoef je toch niet eerst voor de nl's wet te trouwen??

Of zeg ik nou iets doms

03-08-2010, 23:58

Citaat door Tjazith:
En hoe zit het dan als hij geen nl's paspoort heeft..?? Dan hoef je toch niet eerst voor de nl's wet te trouwen??

Of zeg ik nou iets doms

Jahwel want hij heeft dan een verblijfsdocument.

04-08-2010, 00:04
Salaam meid,

Voor allen is dat als je hier wilt trouwen voor de marokkaanse wet je eerst voor de nl wet moet trouwen. Beste is om zelf af te reizen of iemand te machtige. Heb ik ook gedaan en hmdl snel gegaan binnen 2 dagen had ik me trouwakte. Ik heb mijn vader gemachtigd bij marokkaanse consulaat, en me man heeft alle nodige papieren hier gehaald en was zelf daar in marokko op vakantie en me papa ook.

papieren die je mee moet nemen na marokko voor beide internationaal geboorteakte en burgelijkestand bij de nl gemeente, gezondheidsverklaring bij ggd. En je moet uit je stamboom bij marokkaanse consulaat wat mee nemen maar kunnen zei je het beste vertellen wat dat is.

veel succes...begrijp nu waarom alle nl's samen gaan wonen met die lange wachttijden haha raak je uitgekeken op het trouwen.

04-08-2010, 12:03

Citaat door moslima_riffia_:
Jahwel want hij heeft dan een verblijfsdocument.


Oke, wij gingen ervanuit dat het niet hoeft, omdat hij alleen de marokkaanse paspoort heeft. Tenminste zoiets had ik van iemand begrepen.

Shoukran!!