Bekijk volle/desktop versie : Raak niet van slag door moeilijkheden



03-08-2010, 00:02
Moeilijkheden versterken uw hart, verwijderen je zonden en helpen om de neiging naar trots en arrogantie te onderdrukken. Je zal je herinneren dat je in moeilijke periode onzinnige dwaasheid verbande en Allah gedacht. Toen je getroffen was, hadden anderen broederlijk medeleven met jou en je werd het gelukkige onderwerp van de smeekbeden van de rechtvaardigen. In dat soort tijden heb je jezelf gewillig en nederig onderworpen aan Allahs wil en heb je jezelf aan Zijn beslissing overgegeven. Rampen zorgen voor behoedzaamheid en geven de getroffenen een eerste waarschuwing tegen het volgen van de kwade weg. Degene die een ramp overkomen is, kan moed en geduld tonen, zijn/haar omstandigheden stellen hem/haar, anders dan degen die dronken is van het wereldse genoegen , in de gelegenheid om zich oprecht voor te bereiden op de ontmoeting met zijn/haar Heer. Hij is in staat om onpartijdig te oordelen over deze wereld en dus leert hij hem kennen als iets waarnaar men niet hoeft te verlangen. Andere punten die samengaan met de wijsheid en de voordelen van moeilijkheden is, dat hoewel wij ze niet kunnen bevatten, ze beslist aanwezig zijn en bekend zijn bij de Heer van alles wat er bestaat.

03-08-2010, 00:13


True true true.

03-08-2010, 00:18

Citaat door Ambreen:
True true true.




03-08-2010, 00:20
mooi stukje,komtie uit la tahzaan?

03-08-2010, 00:28



Citaat door Traantje28:
mooi stukje,komtie uit la tahzaan?





Jaaaaa!! Zo hoe weet je dat heb je dat boek uit je hoofd geleerd ofzo hahaha. Iedere keer als ik dit boek lees, wordt ik gerustgesteld door de mooie woorden. En dat wilde ik met jullie delen.

03-08-2010, 00:50
Is het een Nederlandstalig boek? Wil namelijk de aankomende ramadan Islamitische boeken lezen. Ik heb er eentje, als je de titel en boek kaft ziet dan denk je: wat is hier Islamitisch aan? Maar zodra je begint te lezen kom je heel veel Islamitische weetjes te weten. Ook over sbar.

03-08-2010, 01:00
Hhahaha a dat dacht ik indd toen ik die lipgloss zag..maar klinkt goed..Ikzelf ben "wees niet bedroefd" aan het lezen, ook een heel goed boek, daar heb ik het bovenstaand stuk ook vandaan, en wilde sommige teksten hier met jullie delen. Jouw boek ga ik na deze ook ff lezen insha Allah !

03-08-2010, 01:51

Citaat door Zwakke:
Hhahaha a dat dacht ik indd toen ik die lipgloss zag..maar klinkt goed..Ikzelf ben "wees niet bedroefd" aan het lezen, ook een heel goed boek, daar heb ik het bovenstaand stuk ook vandaan, en wilde sommige teksten hier met jullie delen. Jouw boek ga ik na deze ook ff lezen insha Allah !


Het is een interessant verhaal. Het gaat over een meisje die soms issues heeft als het om de liefde gaat. Ze gaat op een Islamitische manier opzoek naar de betekenis van de liefde. Ik ga voor de rest niks verklappen hoor. Je moet hem zelf lezen, . Als je bij mij in de buurt woonde dan mocht je hem van mij lenen.

03-08-2010, 15:52

Citaat door Ambreen:
Het is een interessant verhaal. Het gaat over een meisje die soms issues heeft als het om de liefde gaat. Ze gaat op een Islamitische manier opzoek naar de betekenis van de liefde. Ik ga voor de rest niks verklappen hoor. Je moet hem zelf lezen, . Als je bij mij in de buurt woonde dan mocht je hem van mij lenen.




Kbestel m wel een keer inshaAllah. Thnx!

03-08-2010, 15:56

Citaat door Ambreen:
Is het een Nederlandstalig boek? Wil namelijk de aankomende ramadan Islamitische boeken lezen. Ik heb er eentje, als je de titel en boek kaft ziet dan denk je: wat is hier Islamitisch aan? Maar zodra je begint te lezen kom je heel veel Islamitische weetjes te weten. Ook over sbar.



Oh wat een leuk boek lijkt het mij. Nieuw? Oud?
Ik ga hem bestellen.

03-08-2010, 16:01

Citaat door Samples:
Oh wat een leuk boek lijkt het mij. Nieuw? Oud?
Ik ga hem bestellen.


Nieuw.