Bekijk volle/desktop versie : Waarom is een relatie haram?



31-07-2010, 22:47
Waarom een relatie haram is...
Lezing van Amr Khalid Waarom is een relatie haram!
(We moeten elkaar hiervan redden!)


Salaam wa Alaikoum Warhamoetallah Wabarakatoe,
Is het toegestaan relaties te hebben voor het huwelijk en wat zijn de gevolgen ervan?


Lezing van Amr Khalid: RELATIES

Amer Khalid: "Ik krijg deze vraag van verschillende personen tijdens de zomertijd. Ik wil mijn antwoord beginnen als eerst met het uitleggen van bepaalde betekenissen en ik zal deze kwestie zeer objectief en logisch uitleggen.
" Het gevaar om een relatie te hebben met een andere geslacht tijdens de pubertijd: Toen Allah met deze kwestie naar voren kwam in de koran. Hij kwam er mee als een plicht en deze plicht was speciaal gericht voor de vrouwen en niet voor de mannen. Omdat de vrouw bepaald of het een relatie wordt en daarna is het de vrouw die bepaald wanneer een relatie beëindigd wordt.
Dus in soerat An-Nissa (vrouw) zegt Allah dat als volgt vertaalt kan worden;
"of het nemen van partners aan zich" (TMQ, 4:25).
Dus zorg ervoor dat je geen relatie hebt met een persoon van andere geslacht dit is absoluut verboden in de Islam. Maar waarom heeft Allah ons dit bevel gegeven? Heeft hij onze emoties niet gecreëerd? Dus waarom moet alles zo streng en ongemakkelijk zijn? Man en vrouw horen bij elkaar door instinct en zo zijn ze ook geschapen. Dus is deze hele kwestie van deze bevel alleen om het ons moeilijk te maken? Natuurlijk niet!
De kwestie is alleen om deze relatie tussen man en vrouwe te kunnen uitoefenen, alleen als er een huwelijk heeft plaats gevonden. Buiten deze relatie is er geen andere relatie tussen man en vrouw toegestaan in de Islam. Dus waarom is dat zo in de Islam?
Laten we onze religie aan de kant zetten en hier met open gedachtes over verder praten. Laten we er een koppel bij pakken;
Een meisje en jongen zitten op de universiteit en hebben een zeer sterke liefdesrelatie. Ze zien elkaar als de ware liefde en kunnen een leven zonder elkaar niet voorstellen. De jongen moet nog zijn studie af maken dan moet hij nog in militairendienst dan moet hij nog gaan werken om een appartement te kunnen betalen. Hij moet nog zeker 10 jaar wachten voordat hij daadwerkelijk kan trouwen. Nog steeds zijn ze er zo zeker van dat ze gaan trouwen.

31-07-2010, 22:48


Ik stel jullie deze vraag; na alle liefdesrelaties tussen studenten hoeveel procent gaat daadwerkelijk trouwen?
Eentje zij 0,25%? Nee
Laten we 1% maar zeggen maar het is het eigenlijk niet eens. Denk alstublieft niet dat jij tot die 1% hoort. Dus 99% begint een relatie en eindigt niet getrouwd. Wat gebeurt er met het meisje nadat de relatie is verbroken?
Het meisje is meestel de gene die het meeste moet leiden na een verbroken relatie. Haar hart is gebroken en ze verwijt alleen zichzelf en ze heeft zoveel pijn en vooral als de jongen haar heeft verlaten voor andere meisje zoals de beroemde scenario dat nog steeds de ronde doet.
Of vaak wil het meisje trouwen, maar haar ouders willen niet. Na 5 jaar een relatie te hebben gehad willen ze gaan trouwen, maar de ouders willen niet. Hoe vaak gebeurt dit wel niet?
Of de jongen na dat hij wat ouder wordt helemaal verandert en relatie niet zo van belang meer vind en opeens andere dingen belangrijk vind zoals geld.
Wie lijdt er op het einde? Het meisje natuurlijk. Zelfs de jongen lijdt pijn dus laat staan het meisje.
Allah wil niet dat de harten van onze meisje worden gebroken of dat ze moet lijden of in elkaar storten.
Allah wil dat jij hem alleen aanbidt en Allah wil niet dat je een voorbij gaande relatie aanbidt.
In het huwelijk zal je een goede balans vinden tussen jou emoties en het aanbidden van Allah.
Elke andere liefderelatie buiten het huwelijk zal het aanbidden van Allah belemmeren.
Ten tweede jouw vriend zal eerst één, twee of drie vriendinnen kennen dan gaat hij opeens een hele andere meisje trouwen. Hetzelfde met het meisje ze zal eerst een paar jongens leren kennen en dan opeens trouwt ze met een hele andere jongen. Wat zal zich afspelen in hun ongecontroleerde gedachtes? Er zal een onvermijdelijke vergelijking plaats vinden tussen haar man en de vriendjes wat ze heeft gehad. Wat een ramp!
Ik kreeg nog vele en vele verhalen binnen van vrouwen die getrouwd zijn en nog steeds denken aan hun oude vriendjes.
In werkelijkheid droomt ze over een ander man en niet over haar echte man. Kijk nu weet je waarom er zoveel gezinnen zijn gebroken.
Ik kan je vertellen dat bijna 60% van de scheidingen komen door voorhuwelijke relaties. Kijk naar het probleem van een vrouw die haar oude vriend al meer dan drie jaar kent, maar nu pas een jaar getrouwd is met een andere man. Wie van deze twee kent ze beter?
Ze heeft nu te maken met haar man die veel verantwoordelijkheden heeft vergeleken met haar oude vriendje die wat gewoon alles pakte van zijn vader en die haar kwam ophalen in tiptop mooie nette kleren en zijn strakke kapsel. Zo cool was hij, maar geen verantwoordelijkheden.
Dus in welke nadeel zal deze onvergelijkbare kwestie zijn?
Als je jouw man voor het huwelijk kende dan zat hij precies in dezelfde schoenen als die van je oude vriendje. Dus de vergelijking is totaal niet eerlijk.
Ze zal zeggen; mijn man is een speciale man, maar mijn oude vriendje was helemaal anders; hij was zo cool en was echt leuk met hem te zijn.
De man zal het zelfde zeggen mijn vrouw is speciaal, maar mijn oude vriendinnetje; ze was keurig en droeg altijd make-up. Natuurlijk draagt ze altijd make-up waarom zou ze het niet dragen?
Hoe kan jouw vrouw make-up dragen terwijl ze elke dag naast jou slaapt? Dit is het wat een gezin doet breken.
Het is net of Allah ons liefdesrelatie voor het huwelijk verbiedt zodat wij later meer plezier kennen in onze huwelijk.
Dus wil jij geluk van levenlang in ruilen voor geluk wat maar 2 of 3 jaar duurt? Ik zal nooit vergeten hoe een moeder gewend was te zeggen;
Ik wens dat er op een dag mijn zoon een vriendin heeft. Ik wens echt dat die dag komt. Ze dreef hem zelf om een vriendin te hebben. Sommige meisjes hebben zelfs een vriend waar alleen de moeder het van weet en de vader weet er niks van.
Broeders en zusters kijk niet naar het korte plezier wat je eraan hebt, maar kijk vooruit. Breng geen ellende aan de drempel van je deur. Besef je dat bij elke keer dat je uit gaat met een meisje zonder dat je ouders het weten je ouders ermee verraadt?
Doet elke meisje zich realiseren dat ze haar ouders verraadt telkens als ze met een jongen stiekem afspreekt? Narreted Ibn Omar; De Profeet zei; elke verrader op de dag der opstanding zal een vlag dragen met daar zijn verraad opgeschreven.[6].
Dus stel je voor een meisje op de dag der opstandig met een vlag waar op staat geschreven dat ze haar vader heeft verraden!
Ik vraag allen jongeren om hun liefderelaties te verbreken. Begin niet aan zulke relaties want Allah geeft je er geen zegeningen voor. Hoe kan Allah iets zegenen wat hij verboden heeft?
De enige uitzondering voor een liefdesrelatie is alleen tijdens het huwelijk.
Laten we het zo zeggen; een zomer zonder zondes is. Alstublieft denk niet dat de doel van deze lezing is om een saaie zomer te hebben.
Nee, is een leven zonder zondes een saaie leven? Kan vermaak alleen door zondes gemaakt worden? Jij zult plezier hebben en je zult met vrienden uitgaan en lachen en zult ook sporten. Blijf alleen weg van zondes.
Dit alles wat ik jullie vraag. Ik vraag jullie om twee dingen te doen:
1) Begrijp goed wat ik jullie net heb vertelt en knoop het goed in jullie oren.
2) Aanbid Allah. Hoe dichter je bij Allah komt hoe verder je van zondes zult zijn en zondigen zal dan veel moeilijker worden.
Het zoetheid om dicht bij Allah te zijn kun je niet vergelijken met wat voor andere dingen dan ook. Allah zegt wat als volgt vertaalt kan worden:, "And benignancy is not to come up to the homes from their backs; but benignancy is for man to be pious; and come up to the homes by their doors, and be pious towards Allah, so that possibly you would prosper" (TMQ, 2:189). Dus ga de huizen van anderen niet naar binnen door te chatten of bellen met andere personen die voor jou verboden zijn achter de rug van je ouders.

31-07-2010, 22:49
Ga nooit een huis naar binnen door het raam of door internet of telefoon of zonder toestemming van de vader. Doet dat nooit want dit is een vorm van verraad. Voor de gene die uit dit soort leven wil stappen maar het moeilijk vind moet als eerst zijn band met Allah verbeteren. Je moet je band met Allah verbeteren je moet dicht bij Allah zien te komen.
De eerste stap wat je bijvoorbeeld kunt nemen is om de Umra te verrichten of verricht extra gebeden en vraag daarin Allah om je dichter bij hem te brengen, leer de tawheed ( eenheid van Allah), reciteer vaker de Koran, volg lezingen en lessen over Allah.
Uiteindelijk zul je vanzelf veranderen. Je zult dan inzien hoe nutteloos het is om een verboden relatie te hebben en hoe onbelangrijk het is.
Ik wil de meiden ook een advies geven wat misschien in het begin zal klinken als een grap.
Wil je jouw vriend morgen verlaten? Probeer dit eens uit; volgende keer als je weer met hem samen bent ga een stukje met hem wandelen en zeg dan tegen hem kijk daar jouw zusje in een auto met een andere man. Wat zal hij doen?
Twee mogelijkheden:
-hij rent weg van jou om zijn zusje te redden, in dit geval is zijn zusje waardevoller dan jij. Hij wil wel dat jij met een man bent want hij is namelijk met jou, maar hij wil niet dat het zijn zusje overkomt.
-Of hij kan tegen jou zeggen dat hij er geen probleem mee heeft, in dit geval zie je dan hoe zijn waarde is.
Hij heeft geen derde mogelijkheid.
Ik wil de meiden vragen om dit uit te proberen je zult gelijk achterkomen dat jullie relatie geen waarde heeft. Ik weet zeker dat het geen zin heeft om verder nog een relatie te hebben of de man moet snel de jou hand bij jouw ouders komen vragen!!!!
Wasalamoe 'alaykoem Warahmatoellah Wabarakatoe