Bekijk volle/desktop versie : Als weddingplanner aan de slag?



Pagina's : [1] 2

30-07-2010, 19:05
Salaam dames,

Heb net mijn opleiding afgerond, en hmdl een baan. Ga binnenkort trouwen en dan verder kijken met mijn man voor een onderneming leuk zaakje openen. Maar leek me leuk om nu alvast een start te maken met iets waar ik altijd al van droomde iets te doen met dingen organiseren voor anderen en wat te maken heeft met bruiloften in de toekomt verhuren/verkopen van dingen, zal ik insha allah doen als ik begin met eigen zaak. Alleen nu zou ik graag advies willen om als weddingplanner te starten, hoe begin je etc wat doe je zoal...en ga zo maar door. Heb een ondernemers diploma en al vele jaren ervaring met van alles organiseren. Hoop dat iemand me tips kan geven, en zonder die nare reactie's want daar heb ik namelijk totaal geen zin in.

Liefst Hanane

30-07-2010, 23:38


Heeft er dan niemand advies of tips

30-07-2010, 23:54
Ik heb geen tips en ook geen ervaringen.
Ik hoop dat iemand je verder kan helpen inshallah.

31-07-2010, 00:40

Citaat door Sel_:
Ik heb geen tips en ook geen ervaringen.
Ik hoop dat iemand je verder kan helpen inshallah.



Ik hoop het maar om eerlijk te zijn betwijfel ik het zijn maar weinig marokkanen die hun ervaringen delen met een ander...lijkt er bijna op dat het een ander niet wordt gegund. Terwijl als je je medemens helpt allah swt je meer rzak geeft....voor ieder is er zijn deel weg gelegd.

31-07-2010, 00:58


Up, binne 2 jaar start ik incha'Allah met deze opleiding !, ik zou er graag ook meer over weten !

31-07-2010, 01:03
Mischien kan je naar een Nederlandse weddingplanner gaan
en veel lezen!

31-07-2010, 12:20

Citaat door lailadejavu:
Mischien kan je naar een Nederlandse weddingplanner gaan
en veel lezen!



Heb er bij 1 stage gelopen alleen haar concept was anders en ze had locatie van zich zelf etc....dat was niet echt de info die ik wilde hebben, voor binnen de marokkaanse gemeenschap maar bedankt voor de tip.

31-07-2010, 12:21

Citaat door xMaghrebiaa:
Up, binne 2 jaar start ik incha'Allah met deze opleiding !, ik zou er graag ook meer over weten !



Welke opleiding precies....Ondernemer manager bedoel je of als weddingplanner?

31-07-2010, 13:21

Citaat door Xx-HenOena-xX:
Welke opleiding precies....Ondernemer manager bedoel je of als weddingplanner?


Weddingplanner

31-07-2010, 13:41
Tis een heel leuk idee, maar ik denk dat je in de marokkaanse gemeenschap niet echt aan de bak komt hiermee.. je hebt of 1. een bruid (pietje precies) die alles tot in de puntjes zelf wilt regelen. of 2. ze hebben al genoeg kosten, dat de kosten van een weddingplanner er niet echt bij kan.. Maar het is wel het proberen waard denk ik. Als het loopt, dan loopt het.

Wat mij lijkt is dat je veeeeel connecties moet maken, met zalen, cateraars, decorateurs, negaffa's etc.. verschillende soorten draaiboeken waar uit gekozen kan worden.. tja dat soort dingen.

Wat voor bedrijf zou je willen starten met je man?

31-07-2010, 13:56

Citaat door xMaghrebiaa:
Weddingplanner



Wist net dat je daar een opleiding voor had leuk...niet hier in nl denk ik...

maar succes er mee meid allah iewafak liek...

31-07-2010, 13:59

Citaat door Tassadoent:
Tis een heel leuk idee, maar ik denk dat je in de marokkaanse gemeenschap niet echt aan de bak komt hiermee.. je hebt of 1. een bruid (pietje precies) die alles tot in de puntjes zelf wilt regelen. of 2. ze hebben al genoeg kosten, dat de kosten van een weddingplanner er niet echt bij kan.. Maar het is wel het proberen waard denk ik. Als het loopt, dan loopt het.

Wat mij lijkt is dat je veeeeel connecties moet maken, met zalen, cateraars, decorateurs, negaffa's etc.. verschillende soorten draaiboeken waar uit gekozen kan worden.. tja dat soort dingen.

Wat voor bedrijf zou je willen starten met je man?



Bedankt voor je advies meid,

Je moet ergens beginnen.

Mijn man zelf denkt aan een restaurant of kinderdagverblijf.

Hahah en ik wil graag , een winkeltje waar e echt alles kunt huren voor een feestje, jurken etc en je kunt er ook kopen. En dan wil ik het insha allah uitbreiden met anderen dingen.

31-07-2010, 14:16



Citaat door Xx-HenOena-xX:
Bedankt voor je advies meid,

Je moet ergens beginnen.

Mijn man zelf denkt aan een restaurant of kinderdagverblijf.

Hahah en ik wil graag , een winkeltje waar e echt alles kunt huren voor een feestje, jurken etc en je kunt er ook kopen. En dan wil ik het insha allah uitbreiden met anderen dingen.



Inderdaad, .

Oke, leuk..

Maar? Hij wil dat niet?

31-07-2010, 14:19
Wat mij heel belangrijk lijkt, is beginnen met netwerken.... Je dient je klanten wel wat aan te kunnen bieden voor een redelijke prijs... Dat dien je allemaal met je netwerk ook te bespreken (bepaalde kortingen e.d.), wat tassadoent eigenlijk ook aangeeft....

Succes meid!

31-07-2010, 14:23

Citaat door Xx-HenOena-xX:
Wist net dat je daar een opleiding voor had leuk...niet hier in nl denk ik...

maar succes er mee meid allah iewafak liek...


Shokran, Amien

Pagina's : [1] 2