Bekijk volle/desktop versie : overspannen/burnout help me out!



Pagina's : [1] 2 3 4

30-07-2010, 10:01
Salaam,

Ik heb een vraagje, wie heeft dit ooit gehad en wat heeft geholpen. Ik heb momenteel niet zoveel meer zin in me huidige job en wordt daar niet zo lekker van. En dan zo geen zin dat ik de energie er nie meer voor heb. (ben herstellende)

Wat hebben jullie toen gedaan? Ondanks dat je ziek was/bent een nieuwe job gaan zoeken..of de ziektewet in en met welke reden...ben je na de burnout/overspannenheid weer terug gegaan naar je job of heel wat anders?

Graag hoor ik tips en wat geholpen heeft bij jou.

PM mag ook..

Dikke boessaaaa

30-07-2010, 10:05


Als je een burnout hebt dan is het meer dan geen zin hebben....

30-07-2010, 10:07
Een burn out is meer dan geen zin hebben in een baan. Dat is meer luiheid.
Met een burn out is een nieuwe baan wel het laatste waar je aan denkt.

30-07-2010, 10:10
@ Mayday en Unbundled: net wat ik dacht.

Yeh mgarba: geen zin in werken en meteen praten ze over ziektewet ingaan.

Bevalt je werk niet? dan ga je op zoek naar een nieuwe baan menna ziektewet. Ziektewet is bedoeld voor mensen die daadwerkelijk ziek zijn en niet bedoeld voor trienen en sjonnies die geen zin hebben meer in een baan en willen dat hun werkloze periode wordt gefinancierd bla sda3 en sollicitatieplichten en dergelijke!

30-07-2010, 10:12



Citaat door Unbundled:
Een burn out is meer dan geen zin hebben in een baan. Dat is meer luiheid.
Met een burn out is een nieuwe baan wel het laatste waar je aan denkt.



Inderdaad, als je een burnout hebt denk je niet eens aan werk.
Maar denk je hoe kom ik deze dag door.
Wat jij hebt ts is geen burnout.

30-07-2010, 10:14

Citaat door Mayday09:
Inderdaad, als je een burnout hebt denk je niet eens aan werk.
Maar denk je hoe kom ik deze dag door.
Wat jij hebt ts is geen burnout.



Volgens mij weet het kind niet eens wat een burnout is.


Bij een burnout blokkeert je lichaam en gaat het veel verder dan alleen werken,zelfs je priveleven lijdt eronder. Je kan niks meer.

qatlek geen zin om te werken. Ah sirr sirr!

30-07-2010, 10:16

Citaat door maaltje:
Volgens mij weet het kind niet eens wat een burnout is.


Bij een burnout blokkeert je lichaam en gaat het veel verder dan alleen werken,zelfs je priveleven lijdt eronder. Je kan niks meer.

qatlek geen zin om te werken. Ah sirr sirr!



Inderdaad, heb jij een burnout gehad?

30-07-2010, 10:17
Toen ik een burn out had ts kon ik helemaal niks, als ik thuis kwam van mijn werk dan blokkeerde mijn hoofd en lichaam. Ik kon geen woord aanhoren, geen geluid in huis elke beweging was me teveel. Ik moest uren op de bank in stilte zitten om te kunnen kalmeren voordat ik in staat was om te gaan slapen.

30-07-2010, 10:19
Bij een burn-out is het openen van een topic op m.nl al te vermoeiend...

30-07-2010, 10:19

Citaat door Mayday09:
Inderdaad, heb jij een burnout gehad?



Ik niet nee. Een directe collega van me. Die vertelde na terugkomst hoe ze zich voelde. Hoe dat allemaal ging. Ervoor heeft zij iets van 3 of 4 jaar constant zich uit de naad moeten werken en was constant aan het eind van haar latijn. Tot ze een keer een afspraak maakte bij haar huisarts, die zei: jij moet NU per direct stoppen met werken. ZIj kwam 3aad nog naar werk, wilde nog alles netjes overdragen, ik zei tegen haar: luister, stuur de manager (die was afwezig) een mail met wat je dokter heeft gezegd, vraag haar jou te bellen of kom maandag gewoon langs om het ook persoonlijk met haar te bespreken. Had ze toen gedaan. Ewa die is er toen shie 1,5 jaar ofzo uit geweest daarna.

Toen ze uiteindelijk thuis was, toen stortte ze volledig in, haar lichaam blokkeerde helemaal, ze kon niks zelfs kleine dingetjes in huis doen waren teveel gevraagd.

30-07-2010, 10:21

Citaat door Natuurlijk:
Bij een burn-out is het openen van een topic op m.nl al te vermoeiend...



Je hebt helemaal gelijk. Praten met andere is al vermoeiend laat staan een topic openen.

30-07-2010, 10:26

Citaat door maaltje:
Ik niet nee. Een directe collega van me. Die vertelde na terugkomst hoe ze zich voelde. Hoe dat allemaal ging. Ervoor heeft zij iets van 3 of 4 jaar constant zich uit de naad moeten werken en was constant aan het eind van haar latijn. Tot ze een keer een afspraak maakte bij haar huisarts, die zei: jij moet NU per direct stoppen met werken. ZIj kwam 3aad nog naar werk, wilde nog alles netjes overdragen, ik zei tegen haar: luister, stuur de manager (die was afwezig) een mail met wat je dokter heeft gezegd, vraag haar jou te bellen of kom maandag gewoon langs om het ook persoonlijk met haar te bespreken. Had ze toen gedaan. Ewa die is er toen shie 1,5 jaar ofzo uit geweest daarna.

Toen ze uiteindelijk thuis was, toen stortte ze volledig in, haar lichaam blokkeerde helemaal, ze kon niks zelfs kleine dingetjes in huis doen waren teveel gevraagd.



Zal ik je iets vertellen. Iemand die zelf nooit een burnout heeft meegemaakt zal nooit begrijpen wat een burnout is.
Ik bedoel het niet kwaad maar als je zelf geen burnout hebt gehad zal je nooit echt weten wat zij heeft meegemaakt. Ik had een burnout gehad. En niemand en dan ook niemand begrijp wat ik allemaal doormaakt. Ze voelde mee en probeerde begrip te tonen, maar het is niet hetzelfde als iemand die het heeft gehad. Zelfs prof. hulp die kreeg voelde alsof ze mij niet begrepen. Pas nadat ik mensen heb gesproken die het ook hebben gehad en het zelfde hebben meegemaakt voelde ik mij begrepen.

30-07-2010, 10:39


@ maaltje; niet meteen iemand de grond induwen door te zeggen dat ik niet weet waar ik over praat..

Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd,,,ik ben nu herstellende en kan weer dingen oppakken en mijn leidinggevende verw8 me binnenkort terug. Alleen zie ik dat niet zo zitten om terug te keren in mijn huidige functie enz

30-07-2010, 10:40

Citaat door Mayday09:
Zal ik je iets vertellen. Iemand die zelf nooit een burnout heeft meegemaakt zal nooit begrijpen wat een burnout is.
Ik bedoel het niet kwaad maar als je zelf geen burnout hebt gehad zal je nooit echt weten wat zij heeft meegemaakt. Ik had een burnout gehad. En niemand en dan ook niemand begrijp wat ik allemaal doormaakt. Ze voelde mee en probeerde begrip te tonen, maar het is niet hetzelfde als iemand die het heeft gehad. Zelfs prof. hulp die kreeg voelde alsof ze mij niet begrepen. Pas nadat ik mensen heb gesproken die het ook hebben gehad en het zelfde hebben meegemaakt voelde ik mij begrepen.



Ik kan het misschien niet inbeelden wat je hebt doorgemaakt (of ieder ander met een burnout heeft doorgemaakt), maar het lijkt mij buiten kijf staan dat als iemand dusdanig blokkeert en niks kan doen, niets meer wil doen (lichaam dat niet meewerkt etc), het dan heel ernstig moet zijn.

30-07-2010, 10:41

Citaat door Corleone007:
@ maaltje; niet meteen iemand de grond induwen door te zeggen dat ik niet weet waar ik over praat..

Misschien heb ik het verkeerd geformuleerd,,,ik ben nu herstellende en kan weer dingen oppakken en mijn leidinggevende verw8 me binnenkort terug. Alleen zie ik dat niet zo zitten om terug te keren in mijn huidige functie enz



Ik kan niet in jouw hoofd of jouw persoonlijke situatie kijken wat er aan de hand is. Ik reageer op de dingen die jij schrijft en wat jij schrijft is alles behalve een burnout. Die mening delen de anderen die hebben gereageerd ook.

Pagina's : [1] 2 3 4