Bekijk volle/desktop versie : 'Sekkaki nog niet veroordeeld'



Pagina's : [1] 2 3

29-07-2010, 00:41


BRUSSEL - De advocaat van de Marokkaanse gangster Ashraf Sekkaki ontkent dat zijn client veroordeeld is tot een celstraf van 30 jaar. Hij zou, in tegenstelling tot wat VTM eerder vanavond meldde, nog niet zijn voorgekomen.
Sven Mary, de Belgische advocaat van de Marokkaan Ashraf Sekkaki, is volstrekt verbijsterd over de geruchten over de veroordeling van zijn cliënt. "Ik heb een tiental dagen geleden voor de laatste keer contact gehad met Ashraf Sekkaki", zegt Mary woensdagavond. "Toen hebben we afspraken gemaakt om in september het proces voor te bereiden."

Mary begrijpt dan ook niet dat Sekkaki woensdag plots zou zijn veroordeeld tot dertig jaar. "Blijkbaar is de uitspraak bovendien om 3 uur gevallen", aldus de advocaat. "Ik wist niet dat de Marokkaanse justitie 's nachts werkt."

Een gevangenisstraf van 30 jaar zou volgens Mary ook 'totaal buiten proportie' zijn. 'De kompanen van Sekkaki en Johri die in Brugge werden veroordeeld, kregen slechts straffen tot zes jaar. Dat vond Sekkaki zelf ook een rechtvaardige straf.'

Sekkaki en Johri verschijnen in Marokko voor het hof van assisen, maar kunnen daarna, overeenkomstig de plaatselijke procedures, wel in beroep gaan.

De twee moeten zich verantwoorden voor het bezit van verboden wapens, het kapen van een helikopter, overvallen op banken in België, het illegaal binnendringen in Marokko en betrokkenheid bij een verkeersongeval met zwaargewonden. Drie medeplichtigen van Sekkaki en Johri kregen drie jaar cel.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20100728_116

29-07-2010, 00:44


Raar, waarom zeggen ze dat?

29-07-2010, 00:46

Citaat door -AMAZIGH-:
Raar, waarom zeggen ze dat?



De Belgische staat hoopt dat zij zo'n zware straf zullen krijgen...
Wishful thinking

29-07-2010, 00:50

Citaat door Saida25:
De Belgische staat hoopt dat zij zo'n zware straf zullen krijgen...
Wishful thinking


Die Turk van Canvas was daar toch geweest, toen zei Ashraf "zolang ik leef zal ik wraak nemen op de verantwoordelijke"
Gewoon tough guy blijven.

29-07-2010, 00:51


Ben jij nog altijd niet gaan slapen?

adrenaline teveel van het feestje?

29-07-2010, 00:53
ontopic: een jaar celstraf in Marokko komt overeen met levenslang hier dus welke straf hij ook krijgt daar, hij is 'gejost' zoals we in Antwaarpe zeggen

29-07-2010, 00:54

Citaat door MorrocconLady:
Ben jij nog altijd niet gaan slapen?

adrenaline teveel van het feestje?




Ik wou het nieuws nog lezen op de site van De Standaard

Het was een heel tof feestje, nog 's een gelukkige verjaardag
(ookal is uw verjaardag nu officieel voorbij)

29-07-2010, 00:55

Citaat door MorrocconLady:
ontopic: een jaar celstraf in Marokko komt overeen met levenslang hier dus welke straf hij ook krijgt daar, hij is 'gejost' zoals we in Antwaarpe zeggen


Oké, ze moeten zwaar gestraft worden want ze hebben echt zware fouten gemaakt. Maar 30 jaar krijgt een seriemoordenaar
Da's overdreven!

En zeker omdat het in Marokko is...

Dus eigenlijk zouden ze 1 jaar moeten krijgen, da komt overeen met 30 jaar in België

29-07-2010, 00:56

Citaat door Saida25:
Oké, ze moeten zwaar gestraft worden want ze hebben echt zware fouten gemaakt. Maar 30 jaar krijgt een seriemoordenaar
Da's overdreven!

En zeker omdat het in Marokko is...

Dus eigenlijk zouden ze 1 jaar moeten krijgen, da komt overeen met 30 jaar in België



eigenlijk wel ja

29-07-2010, 00:57

Citaat door Saida25:


Ik wou het nieuws nog lezen op de site van De Standaard

Het was een heel tof feestje, nog 's een gelukkige verjaardag
(ookal is uw verjaardag nu officieel voorbij)



en blij dat je dat las zeker?

en merci

29-07-2010, 00:58

Citaat door MorrocconLady:
en blij dat je dat las zeker?

en merci




Blij is een groot woord, Sekkaki zorgt niet voor mijn boterhammen ofzo hé

29-07-2010, 00:58
Saida check hoekje, hoeveel?

29-07-2010, 00:59



Citaat door MorrocconLady:
Saida check hoekje, hoeveel?


7


Ik heb nu 2524

29-07-2010, 01:00

Citaat door Saida25:


Blij is een groot woord, Sekkaki zorgt niet voor mijn boterhammen ofzo hé



nee, integendeel, als hij de kans kreeg zou hij zelfs die van je stelen

29-07-2010, 01:01

Citaat door MorrocconLady:
nee, integendeel, als hij de kans kreeg zou hij zelfs die van je stelen



Nee volgens mij is da zo'n soort van Robin Hood, maar deze steelt alleen van de banken

Pagina's : [1] 2 3