Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Analfabete (86) leert 6.200 koranverzen uit het hoofd

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

gekkeappie
28-07-2010, 22:19

In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie. Umm bestudeerde het boek tijdens de Korancursussen van de liefdadigheidsorganisatie voor vrouwen Sure für Sure. Tijdens die cursussen leest de leraar een vers voor, dat door de studenten nagezegd moet worden. (dpa/eb) bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1138496/2010/07/28/Analfabete-86-leert-6-200-koranverzen-uit-het-hoofd.dhtml

Orochimaru
28-07-2010, 22:34
Macha´allah!! Ze staat dicht bij de profeet op dat gebied, Hij was zelf ook analfabeet, en kende het hele boek uit zijn hoofd.

Rebel_1963
28-07-2010, 22:38
Het is een prestatie, analfabeet en dan toch alle verzen uit het hoofd leren...MAAR geen uitzonderlijke prestatie, ze kan niet opeens lezen. Weet ze wat ze opdreunt?

Tiberius
28-07-2010, 22:44
Het is een prestatie, analfabeet en dan toch alle verzen uit het hoofd leren...MAAR geen uitzonderlijke prestatie, ze kan niet opeens lezen. Weet ze wat ze opdreunt?Als het recitatie is, dan waarschijnlijk wel.

MaRoCcInA
28-07-2010, 22:51

Het is een prestatie, analfabeet en dan toch alle verzen uit het hoofd leren...MAAR geen uitzonderlijke prestatie, ze kan niet opeens lezen. Weet ze wat ze opdreunt? Wat begrijp je niet aan het verhaal? Er staat toch dat ze de verzen uit haar hoofd kent en dus reciteert en daaruitvolgt dat ze dan weet wat ze zegt. Als jij een tekst hoort van een taal die je kent en dan na reciteert dan weet je toch ook wel wat het inhoudt.

Rebel_1963
28-07-2010, 22:53
Wat begrijp je niet aan het verhaal? Er staat toch dat ze de verzen uit haar hoofd kent en dus reciteert en daaruitvolgt dat ze dan weet wat ze zegt. Als jij een tekst hoort van een taal die je kent en dan na reciteert dan weet je toch ook wel wat het inhoudt. Waarom blaas jij zo van de toren? :ego: Ik ken genoeg mensen die zogenaamd reciteren als ik ze vraag wat het betekent kijken ze me dom aan, wat begrijp jij niet dat dit verhaal? De taal begrijpen wil nog niet zeggen dat je het arabisch van de Koran begrijpt.

gekkeappie
28-07-2010, 23:00
Waarom blaas jij zo van de toren? :ego: Ik ken genoeg mensen die zogenaamd reciteren als ik ze vraag wat het betekent kijken ze me dom aan, wat begrijp jij niet dat dit verhaal? De taal begrijpen wil nog niet zeggen dat je het arabisch van de Koran begrijpt. Als je je leven lang in saudi-arabie woont (voor 86 jaar), versta je 9 vd 10 dingen in de koran. Het (de mensen hier) valt niet te vergelijken met mensen die in een land wonen waar klassiek arabisch wordt gesproken.

Lantismo
28-07-2010, 23:04
In Sa wordt er geen klassiek arabisch gesproken. Machallah voor deze vrouw, kan ze de maand ramadan ermee doen.

MaRoCcInA
28-07-2010, 23:18
Waarom blaas jij zo van de toren? :ego: Ik ken genoeg mensen die zogenaamd reciteren als ik ze vraag wat het betekent kijken ze me dom aan, wat begrijp jij niet dat dit verhaal? De taal begrijpen wil nog niet zeggen dat je het arabisch van de Koran begrijpt. Doe je nu dom of kom je gewoon dom over? Als je mensen vraagt uit NL bijvoorbeeld om een stukje vertaling te geven uit hetgeen wat ze net hebben gericiteerd dan is het inderdaad moeilijk om dat zonder een vertalingsboekje te doen als ze zelf geen arabish kunnen. Dus als ze dat er niet bij hebben op dat moment dan is dat nogal logish omdat de talen een wereld van verschil zijn. Iemand die de koran reciteert, behoort ook meteen te weten wat hij reciteert en gelukkig zijn daar vertalingen voor, maar voor iemand die al in een land woont waar de taal van de koran al gesproken wordt dan waarom nog twijfelen over of men wel weet wat diegene zegt? Echt een vaag reactie.

sjourt
28-07-2010, 23:21
Het is een prestatie, analfabeet en dan toch alle verzen uit het hoofd leren...MAAR geen uitzonderlijke prestatie, ze kan niet opeens lezen. Weet ze wat ze opdreunt? Als je dan toch zoveel verzen uit je hoofd kent, lijkt me dat een kleine moeite en juíst een goede manier om één en ander te onthouden.. daarentegen ook niet echt relevant volgens mij.

sjourt
28-07-2010, 23:24
Typisch van die Judas opmerkingen, tfoe 3lik.. Stel je niet aan :moe:

Globi
28-07-2010, 23:25
Gewoon repeteren wat je hebt gehoord zegt natuurlijk niet. Een dier kan je ook trucjes leren. Het is belangrijker dat je veel kennis op doet. Voor bepaalde mensen hier duidelijk niet. Dat zegt dan iets over je denkvermogen. Scholing kan ik dan wel aardig inschatten.

KlawieMontana
28-07-2010, 23:26

Waarom blaas jij zo van de toren? :ego: Ik ken genoeg mensen die zogenaamd reciteren als ik ze vraag wat het betekent kijken ze me dom aan, wat begrijp jij niet dat dit verhaal? De taal begrijpen wil nog niet zeggen dat je het arabisch van de Koran begrijpt. als die oma nou uit de bergen van afghanistan kwam dan had je wel gelijk. dialect van saodie arabie ligt dichtbij de taal van de koraan

DahiaLaisa
28-07-2010, 23:29
Machallah :love:

Peej
28-07-2010, 23:46
In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie. Umm bestudeerde het boek tijdens de Korancursussen van de liefdadigheidsorganisatie voor vrouwen Sure für Sure. Tijdens die cursussen leest de leraar een vers voor, dat door de studenten nagezegd moet worden. (dpa/eb) bron: http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1138496/2010/07/28/Analfabete-86-leert-6-200-koranverzen-uit-het-hoofd.dhtml Hoezo een uitzonderlijke prestatie? Gewoon dom stampwerk. En het is geen enkel bewijs dat het geloof bergen verzet. Dit zijn gewoon kunstjes die je met allerlei boeken kunt doen. Met het telefoonboek, met een encyclopedie of om het even welk ander boek. Leuk dat dat mens het gedaan heeft. Maar kan ze de verzen nu alleen opdreunen of begrijpt ze ook de essentie van de teksten die ze opdreunt? Niks om veel ophef over te maken.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9