Bekijk volle/desktop versie : ik zit erover na te denken om hijab te gaan dragen maar,



Pagina's : [1] 2 3

28-07-2010, 20:46

Citaat door Trouw__angst:
[ ik vraag me af hoe de meiden het hebben ervaren die mij voor zijn geweest, en wat is de makkelijkste manier waarop je de stap kunt zetten om het te dragen. Hoe ga je om met reacties van de mensen om je heen (bv, op werk) ik voel me zo geneigd om te zeggen, fuck it ik doe hem gewoon om, maar een paar min later twijvel ik weer

zijn er meiden die goed advies voor me hebben? ik streef zoiezo al naar mijn innerlijke hijab ( zoals het handboek voor moslimvrouwen zeg) alleen de stap zetten is zo moeilijk]
.

28-07-2010, 20:50


Je zult nadien altijd anders behandeld worden en geminacht worden door Nederlanders. Verder mag je naar je toekomstige carriere fluiten. Geen goedbetaalde baan, alleen maar minachting, geen modieuze kledij kunnen dragen omdat een doekje nergens bij past en daarnaast ga je er stuk veel ouder uitzien. Draag hem pas wanneer je op hadj bent gegaan als je ouder bent. Dan ben je insha'Allaah getrouwd en heb je van het leven kunnen genieten.

28-07-2010, 20:53
Ik ga ook hijaab dragen inshallah heb ze al ingeslagen... Ik zoek trouwens praktiserende zusters om mee in contact te komen

28-07-2010, 21:00

Citaat door Trouw__angst:
daar ben ik ook naar opzoek.. misschien kunnen we een steun voor elkaar zijn?

Jaaa. zou fijn zijn. Ik wil egt weer mn imaan opkrikken. Ik ben zelf bekeerde moslima..ben van antiliaans/venezuelaanse afkomst. Jij marokkaans??

28-07-2010, 21:40



Citaat door Dina-87:
Je zult nadien altijd anders behandeld worden en geminacht worden door Nederlanders. Verder mag je naar je toekomstige carriere fluiten. Geen goedbetaalde baan, alleen maar minachting, geen modieuze kledij kunnen dragen omdat een doekje nergens bij past en daarnaast ga je er stuk veel ouder uitzien. Draag hem pas wanneer je op hadj bent gegaan als je ouder bent. Dan ben je insha'Allaah getrouwd en heb je van het leven kunnen genieten.

Deze lid is geen moslim en wil enkel de islaam zwart maken..!!

28-07-2010, 21:42

Het is jou neem ik aan duidelijk dat de vrouw verplicht is om zich te bedekken dus handel naar de kennis die je bezit en waak over de voorschriften van Allaah daar onder valt ook het dragen van de hidjaab voor de vrouw wie geeft jou garantie dat jij er morgen nog bent? hoelang wil jij nog doorgaan met het niet dragen van de hidjaab, beste zuster, je bent bevoorrecht boven alle andere wezens, omdat jij er een geloof op na houdt dat voor de Enige Waarheid staat. Je bent bevoorrecht, omdat jouw Profeet (vrede zij met hem) de laatste der Profeten is. Jij bent bevoorrecht, omdat de Islam, jouw geloof, regerend is. Jij bent bevoorrecht, omdat jouw Boek, de Koran, het Woord van Allah is. En jij bent bevoorrecht en dus bijzonder. Onthoud dit goed!
Door je te houden aan de Islamitische kledingsvoorschriften wordt het de anderen onmogelijk gemaakt om jou als stuk vlees te behandelen. Hierdoor rest er voor een ieder geen andere optie dan jou te beoordelen op je vaardigheid, slimheid en kwaliteiten. En niet op je uiterlijk. jij moet weten beste zuster dat dit leven een strijd is tegen de sheitaan dus dienen wij op de weg van Allaah te strijden en niet laks om te gaan met de zaken omtrent ons geloof wij zijn begunstigd met dit mooie geloof Alhamdoelillah nu jij er nog bent en je niet je laatste adem hebt uitgeademd ligt het nog allemaal in jou handen jij mag kiezen lakin weet dit niet zomaar een keuze is het kan zeer goede gevolgen voor je hebben maar ook zeer slechte daar bedoel ik mee dat als jij van plan bent om het verder uit te stellen dat jij je jezelf mee hebt uiteindelijk en als je er nu werk van maakt jij op dat moment opzoek bent naar de tevredenheid van Allaah subhana wa ta`ala lakin actie ondernemen dat is nu van belang want de sheitaan zal jou meer en meer zaken influisteren om het uit te stellen dus verwerp deze influisteringen en zoek naar de tevredenheid van Allaah. Onze geliefde Profeet (vrede zij met hem) heeft er alles aan gedaan zodat wij nu ons geloof kunnen praktiseren met de wil van Allaah uiteraard hij is begooid mishandeld etc lakin niks deed hem weerhouden om verder te gaan met deze boodschap dus dienen wij er ook stil bij te staan en het belang van ons geloof in acht te nemen en ook te streven naar perfectie als laatst zuster vraag ik jou om de stap te nemen en niet om je heen te kijken omdat je het enkel en alleen omwille van Allaah subhana wa ta`ala doet uiteindelijk zal je ook in je eentje in je graf liggen en dan als je er ligt wat zullen de mensen zeggen? awhh meskina ze heeft de wereld verlaten zonder de hidjaab te hebben gedragen geven dat soort mensen om je? toen je op deze wereld was deed niemand ze mond open en nadat je er niet meer bent heeft iedereen opeens iets te zeggen Allaahu must3aan dus besef goed wat je doet zusters en grijp je kans want de dood zal ons zeker niet vergeten dus waarom zouden wij de dood moeten vergeten.

[stukje komt van een lezing af.]


28-07-2010, 21:45
Moge Allaah het voor je vergemakkelijken weet velen hadden ook dit soort vraagtekens voor zij de hidjaab gingen dragen heb tientallen verhalen gelezen hier op m.nl zij allen zijn hem uiteindelijk gaan dragen en hebben de stap gezet alhamdoelilaah dus neem de stap en vertrouw op Allaah en vergeet de woorden van onze geliefde profeet vrede zij met hem[zie onder] niet laat je niet misleiden door deze wereld en klamp je niet vast aan deze wereld want uiteindelijk zal het wereldse leven je niet baten..

“Twee groepen inwoners van het Vuur heb ik (in mijn tijd nog) niet gezien: ,,Een volk met zwepen, als de staarten van de koeien, waarmee zij de mensen slaan. En vrouwen die gekleed doch naakt zijn. Heupwiegend en anderen hiertoe (ook) brengend. Hun hoofden zijn als de bulten van wiegende kamelen. Zij zullen het Paradijs niet binnentreden en zij zullen haar geur niet ruiken ook al is haar geur, waarlijk, van zo en zo een afstand te ruiken.” (Moeslim)

28-07-2010, 21:54

Citaat door Trouw__angst:
maar ik ben zo bang het me gaat belemmeren in op werk, dat men mij de kansen niet meer zal geven om door te stromen, en stel dat ik ontslagen wordt. Ik heb van vele meiden begrepen dat ze door de hijab moeilijk aan een baan komen.


Is het vertrouwen in Allaah bij de muslimin zo laag gezonken zuster besef wat je zegt en weet Allaah is Degene die ons voorziet en niet jan of piet of yassine..dus als je deze denkwijze blijft aanhangen zul je de stap niet nemen zuster en waarom zijn wij hier op deze wereld??? om te werken

"En Ik heb de djinns en de mensen slechts geschapen om Mij te aanbidden." (Aayah: 51/56).

Red jezelf van de Hel en gehoorzaam Allaah en zijn Boodschapper opdat Allaah genade zal hebben met jou op de dag des oordeels zuster dit wereldse leven stelt niks voor onthou dit heel goed als jou dag morgen is gekomen en jij alleen in je graf ligt dan zal niemand bij je zijn weet dat zowel je werkgever als je ouders zullen jou niet baten dus denk goed na en neem de stap omwille van Allaah wij dienen de tevredenheid van Allaah te zoeken en niet de tevredenheid van het wereldse tenslotte wil ik je zeggen zuster kijk niet wat anderen zeggen maar kijk wat jou Heer je zegt..

28-07-2010, 21:58


http://www.youtube.com/watch?v=OYeqRkFZWn0




http://www.youtube.com/watch?v=Iy6AknDwJU4

28-07-2010, 22:01

Citaat door Trouw__angst:
je hebt gelijk. Waarom zou ik me ook eigelijk wat aantrekken van de mensen om me heen. Ik droeg me hijab altijd thuis om eraan te wennen. maar morgen ga ik als een trotste moslima met hijab de deur uit!!


Alhamdoelillaah en zodra jij de hidjaab opdoet zie het als een grote gunst van Allaah zuster en trek je niks aan van anderen want mensen vinden het nooit goed en Allaah is Degene die bekend is met jou intentie ik vraag Allaah om jou standvastig te maken Ameen

28-07-2010, 22:02

Citaat door Trouw__angst:
je hebt gelijk. Waarom zou ik me ook eigelijk wat aantrekken van de mensen om me heen. Ik droeg me hijab altijd thuis om eraan te wennen. maar morgen ga ik als een trotste moslima met hijab de deur uit!!

INSHALLAH!!!

28-07-2010, 22:03

Citaat door Trouw__angst:
ik ben nu the wake up project aan het kijken. Ook HEEL erg intressant





http://www.wakeupproject.com/VList.asp?Series=29&Video=113


Zo zie je maar dat deze wereld enkel de mens van het geloof wilt houden..

28-07-2010, 22:03



Citaat door Trouw__angst:
ik ben nu the wake up project aan het kijken. Ook HEEL erg intressant





http://www.wakeupproject.com/VList.asp?Series=29&Video=113

wat is dat?

28-07-2010, 22:05

Citaat door Trouw__angst:
inscha allah, en ik hoop dat ik me imaan nog meer kan verbreden dan waar ik al mee bezig was. Agi ik was zo ongelovelijk afgedwaald . Maar elhamdoulilah werd ik wakker geschud door degene die me lief zijn.

Alhamdoelillaah dat is een grote gunst wees Allaah dankbaar dat Hij jou ogen heeft doen openen en jou heeft geleid alhamdoelilaah dus ga er morgen voor als je opstaat opdoen en iedereen die wat negatiefs heeft te zeggen die wenst niet het beste voor jou onthou dat ook erg goed degene die het beste voor jou wensen dat zijn degenen die jou aansporen en steunen om het goede te doen.

28-07-2010, 22:07

Citaat door Trouw__angst:
Ik hoop inscha allah niet dat ik met andere gedachtes weer wakker wordt.


Neem de intentie en als je wakker wordt dank Allaah dat ie jou die dag heeft gegeven om de hidjaab te dragen het zou zo je laatste dag kunnen zijn en met deze denkwijze dien je de dagen jaren door te brengen dat elk moment jou moment kan zijn mijn buurjongen is pas overleden en was niet ziek was erg gezond lakin zijn dag was gekomen en hij is op 26 jarige leeftijd overleden moge Allaah hem genadig zijn ameen.

Pagina's : [1] 2 3