Bekijk volle/desktop versie : Hapjes die je van te voren maakt en in kan vriezen (ramadan)



Pagina's : [1] 2

26-07-2010, 13:00
Dames,

De ramadan staat inshallah gauw voor de deur en ik verheug me nu al op de gezelligheid. Ik werk zelf fulltime en ik wil graag alvast beginnen met wat dingen te maken die ik kan invriezen zodat wanneer ik thuis kom van werk ik ook even kan uitrusten gezien mijn zwangerschap.

Heeft er iemand recepten die je makkelijk kunt invriezen en dan ook lekker blijven? Ik vroeg mij ook af of je gevulde msemen kunt invriezen??


Groeten Salma!

26-07-2010, 13:28



Citaat door lalla_salma2003:
Dames,

De ramadan staat inshallah gauw voor de deur en ik verheug me nu al op de gezelligheid. Ik werk zelf fulltime en ik wil graag alvast beginnen met wat dingen te maken die ik kan invriezen zodat wanneer ik thuis kom van werk ik ook even kan uitrusten gezien mijn zwangerschap.

Heeft er iemand recepten die je makkelijk kunt invriezen en dan ook lekker blijven? Ik vroeg mij ook af of je gevulde msemen kunt invriezen??


Groeten Salma!





Volgens mij kan je die wel invriezen zelf nooit gedaan. Normale msemen wel. Maar hou er rekening mee als je ze bijv vult met gehakt of kip dat je wel verse vlees hebt. Dus niet uit de vriezer en dan weer terug.

26-07-2010, 14:34
ja, ik doe het met vers vlees, en haal alleen eruit wat ik nodig heb. Ga jij ook dingen invriezen of ga je alles vers maken?

26-07-2010, 14:38

Citaat door lalla_salma2003:
ja, ik doe het met vers vlees, en haal alleen eruit wat ik nodig heb. Ga jij ook dingen invriezen of ga je alles vers maken?



Ik ga insallah gewoon alles vers maken.

Wat maak jij met de ramadan?


26-07-2010, 16:38


zoiezo harira, ik ga loempias maken van kip en ook van vis, ik wil proberen mini bestillat te maken van vis heb ik nog nooit eerder gemaakt, verder briwats, gevulde msemen en zelfgemaakte nasiballen vind ik ook lekker om te eten. Verder weet ik het niet, en jij?

26-07-2010, 20:23
Niks met vis in ieder geval. Ben er allergisch voor en mijn man ook.

Loempia's met kip
Loempia's met gehakt
Wraps met kip of gehakt
Pitabroodjes met kipshoarma
Pitabroodjes met shoarma
Pizza
Bladerdeeghapjes gevuld met kip en olijven
Bladerdeeghapjes gevuld met kip en groenten
Bladerdeeghapjes gevuld met gehakt en rijst
Bladerdeeghapjes met worst
Msemmen
Beghrir
Soep Variatie. Ene keer harira, kippensoep, chorba, zelf gemaakte groentesoep.

Nog iets vergeten?

26-07-2010, 22:22
ik zie dat heel veel leden met ramadan veel deegwaren maken dat is zo slecht voor je darmen tijdens de ramadan, zorg wel dat je voldoende vezels en groente binnen krijgt tijdens de rammadan meiden , veel kook plezier verder

27-07-2010, 13:47

Citaat door Cuisine_ramadan:
Hoe maak je die kippensoep?



trouwens wanneer presies is het ramadan?








Kippensoep:

Benodigdheden:
1 kipfilet
200 gram soepgroenten (bloemkool, wortel, prei, bladselderij)
1 ui
2 Kipbouillonblokjes
Peper
Zout
Gember
Cayennepoeder
75 gram krulvermicelli

Bereiding:
Doe olijfolie in een soeppan en voeg de gemalen ui toe. Snijd het kipfilet in hele kleine stukjes en voeg deze even later toe en goed laten bakken. Voeg daarna de kruiden toe en 2 liter water. Als het water aan het koken is voeg je na een half uur de vermicelli toe en de soepgroenten. Nog 20 minuten ongeveer verder laten koken.


Dit recept is niet van mij!! Ik weet niet meer precies van wie het is maar ik had het opgeslagen.



28-07-2010, 16:25
Up

28-07-2010, 17:48

Citaat door Cuisine_ramadan:
Hoe maak je die kippensoep?



trouwens wanneer presies is het ramadan?



De precieze datum is nog niet bekend.
Dit kun je alleen weten de avond ervoor, als de nieuwe maan is gezien
Het zal insha allah rond 11 augustus zijn.

28-07-2010, 19:38
wat maken jullie nog meer van te voren? Ik ga zoiezo al de loempias maken en de visloempias, ik ben veel leuke recepten tegenkomen die ik zekr wil uitproberen!

28-07-2010, 21:07
Handige topic! uppp

28-07-2010, 21:41



Citaat door lalla_salma2003:
zoiezo harira, ik ga loempias maken van kip en ook van vis, ik wil proberen mini bestillat te maken van vis heb ik nog nooit eerder gemaakt, verder briwats, gevulde msemen en zelfgemaakte nasiballen vind ik ook lekker om te eten. Verder weet ik het niet, en jij?



Heb je wel eens mini kip bestilla gemaakt ?
Zo ja, zou je me dan het recept kunnen geven?

29-07-2010, 16:30
Ik heb nog nooit een mini bestilla gemaakt maar ik heb wel een recept voor je als je wilt. Ik ga het ook maar proberen dit jaar haha

29-07-2010, 16:38
Heb je misschien het recept van die nasiballen.

Alvast bedankt

Pagina's : [1] 2