Bekijk volle/desktop versie : Plaats hier je recept van; Harrira, vissoep etc



26-07-2010, 12:02
Dames,

Plaats hier je harrira, vissoep of andere soeprecepten

29-07-2010, 12:44


lekker vissoepje:

Neem een pak soepgroente,1 tomaten,2 teentjes knoflook en 1 venkel, bak dit in een pannetje met olijfolie kruid dit met zwarte peper,paprikapoeder,viskruiden,gember.

Vervolgens water toevoegen tot de helft van de pan en dan pureer je dit.
Los 3 eetlepel bloem in wat water en doe dit erbij.
Breng dit aan de kook en doe er dan een bakje zeevruchten( ik heb de voorgekookte gebruikt) bij,deze eerst in stukjes snijden.

Dan snij je een stuk koolvisfilet of roodbaarsfilet(ik heb roodbaarsfile gebruikt) dit doe je er ook bij en laat dit even verder koken.
Los 1 visboullion op in wat water en doe dit erbij.
Op het einde doe je de garnalen,citroen,kosbar en vermicelie bij.

29-07-2010, 13:01
Mercimek corbasi (Turkse linzensoep)


Je hebt nodig:

2 liter water
1 a 2 bouillonblokjes
2 koppen rode linzen
2 uien
2 teentjes knoflook
1 eetlepel munt
1 eetlepel peterselie
paprikapoeder
zwarte peper
3 laurierbladeren
zout
tomatenpuree
paprikapuree
chillipoeder(als je van pittig houdt)
-------------------------------------------------------

Snijdt de ui en knoflook pijn en bak dit in wat boter. Maak ondertussen de pan bouillon klaar met 2 liter water. Als het water kookt, voeg dan de gebakken ui en knoflook toe, de linzen, de munt, peterselie, paprikapoeder (naar smaak), zwarte peper (naar smaak) chillipoeder en 3 laurierbladeren.

Laat het geheel 1,5 uur zacht doorkoken.

Bak wat tomatenpuree en paprikapuree in een pannetje en voeg dit toe aan de soep (maakt niet uit of je die voor of na de 1,5 uur koken doet).

Vis de laurierbladeren er uit, en pureer daarna de soep. Voeg dan zout toe. Door de bouillonblokjes heb je niet veel zout meer nodig.

Eet smakelijk!!!

29-07-2010, 14:34
hey toffi is die lekker? heb jij em weles al eerder gemaakt? en wat voor boulion blokjes moet je erbij doen

29-07-2010, 15:30



Citaat door KHouVanA:
hey toffi is die lekker? heb jij em weles al eerder gemaakt? en wat voor boulion blokjes moet je erbij doen

ONWIJS lekker
heb um al een paar keer gemaakt. ik at deze soep altijd als voorgerecht in een truks restaurant en vroeg het recept, maar was onduidelijk hoe hij het had uitgelegd en toen zelf gaan zoeken op i-net en gevonden!!en smaakt precies zoals in het restaurant,eigenlijk nog lekkerder

ik doe altijd kip-bouillon blokje in maar je kan ook rund doen,ligt eraan wat je lekker vindt. en ook ideaal om met harira af te wisselen in ramadan. linzen zitten boordevol ijzer ook

29-07-2010, 20:14
oke ga em opslaan dan...