Bekijk volle/desktop versie : Studenten OV kaart: vraagje!!



Pagina's : [1] 2

24-07-2010, 11:05
Ik wil zo meteen naar Brussel vertrekken, maar ik vroeg me af of de 40% korting ook bij internationale reizen gelden (dus in dit geval Brussel)? Ik dacht van niet, maar ik vraag 't toch maar voor de zekerheid.

24-07-2010, 11:06


nope, tot aan roosendaal geldt die korting daarna niet meer. omdat je dan over de grens gaat van nl naar belgie helaas.

24-07-2010, 11:07
Maar nou lees ik dit op de website..


Citaat:

Hoe werkt het reizen met de Studenten OV-chipkaart in internationale treinen?

Op de treinen van NS Hispeed kun je als student ook terecht met je Studenten OV-chipkaart. Je hoeft in deze treinen nog niet in en uit te checken. De conducteur leest bij controle je kaart uit en ziet dan of je een geldig reisrecht hebt.

Op de IC Berlijn en de IC Brussel kun je gewoon instappen, net als op de binnenlandse treinen. In de kortingsuren koop je voorlopig nog een papieren kortingskaartje.

Voor de ICE International en Fyra heb je – naast je Studenten OV-chipkaart met studentenreisproduct – nog wel een papieren toeslagkaartje nodig.

Reizen met de Thalys en internationale reizen zijn volledig uitgesloten van de Studenten OV-chipkaart.
Hieruit kun je dan toch wel opmaken dat de korting wél geldig is?

24-07-2010, 11:11

Citaat door ImaneArab:
Maar nou lees ik dit op de website..



Hieruit kun je dan toch wel opmaken dat de korting wél geldig is?



Ja voorlopig tot aan de grens is de korting geldig daarna niet meer..ik heb heb ook een ov gehad en als ik naar antwerpen ging kreeg ik geen korting op een treinkaartje roosendaal-antwerpen dus moest ik volle prijs betalen..

net zoals nu heb ik een belgische kortingskaart en het is ook alleen voor in belgie en krijg dat ook alleen korting tot aan de grens helaas.

24-07-2010, 11:13


Je kunt gewoon op station een kaartje kopen toch, tot het einde van NL reis je met 40% korting en daarna niet meer

24-07-2010, 11:14
Dank je wel dames. Berekent ie dan vanzelf dan de korting van NL tot aan de grens en verder niet meer?

24-07-2010, 11:14

Citaat door Benisaidgirl:
Ja voorlopig tot aan de grens is de korting geldig daarna niet meer..ik heb heb ook een ov gehad en als ik naar antwerpen ging kreeg ik geen korting op een treinkaartje roosendaal-antwerpen dus moest ik volle prijs betalen..

net zoals nu heb ik een belgische kortingskaart en het is ook alleen voor in belgie en krijg dat ook alleen korting tot aan de grens helaas.

Vanuit NL naar Belgie is goedkoper dan omgekeerd, de heenweg krijg je 40% korting tot echt aan de grens hoor, niet tot aan Roosendaal

maar als je terugweg in Belgie koopt, moet je het stuk van waar je in Belgie zit tot Roosendaal betalen, ook dat eerste stukje NL omdat zij die regel niet kennen..

24-07-2010, 11:15

Citaat door ImaneArab:
Dank je wel dames. Berekent ie dan vanzelf dan de korting van NL tot aan de grens en verder niet meer?

Ja je toets gewoon Brussel in toch en dan 40% korting zegmaar..dan wordt het vanzelf verrekend in de prijs

24-07-2010, 11:15

Citaat door Nemesis030:
Vanuit NL naar Belgie is goedkoper dan omgekeerd, de heenweg krijg je 40% korting tot echt aan de grens hoor, niet tot aan Roosendaal

maar als je terugweg in Belgie koopt, moet je het stuk van waar je in Belgie zit tot Roosendaal betalen, ook dat eerste stukje NL omdat zij die regel niet kennen..


En als je gewoon een retourtje HIER koopt, heb je daar geen last van?

24-07-2010, 11:16

Citaat door Nemesis030:
Ja je toets gewoon Brussel in toch en dan 40% korting zegmaar..dan wordt het vanzelf verrekend in de prijs


Ok, heel erg bedankt schat!

24-07-2010, 11:16

Citaat door ImaneArab:
En als je gewoon een retourtje HIER koopt, heb je daar geen last van?

Nee dan is het gewoon heen en terug hetzelfde.. ik blijf er altijd een nachtje of 2 aangezien m'n zus er woont en daarom kan ik geen retour kopen.. dan is het voor mij heenweg (doordeweeks dan) 3 euro nog wat en terugweg opeens 5 euro nog wat

maar bij retour in NL is die prijs wel beiden tot aan de grens in NL

24-07-2010, 11:18

Citaat door Nemesis030:
Nee dan is het gewoon heen en terug hetzelfde.. ik blijf er altijd een nachtje of 2 aangezien m'n zus er woont en daarom kan ik geen retour kopen.. dan is het voor mij heenweg (doordeweeks dan) 3 euro nog wat en terugweg opeens 5 euro nog wat

maar bij retour in NL is die prijs wel beiden tot aan de grens in NL


Wtf'? 3 euro nog wat???? Waarom zijn die prijzen in de zomer dan verdomd vele malen duurder????

24-07-2010, 11:18



Citaat door Nemesis030:
Vanuit NL naar Belgie is goedkoper dan omgekeerd, de heenweg krijg je 40% korting tot echt aan de grens hoor, niet tot aan Roosendaal



maar als je terugweg in Belgie koopt, moet je het stuk van waar je in Belgie zit tot Roosendaal betalen, ook dat eerste stukje NL omdat zij die regel niet kennen..


Je bedoelt goedkoper met een kortingskaart?? ja met roosendaal bedoelde ik dus de grens.. in belgie zijn de treinkaartjes veel goedkoper als in nederland.. ik heb een belgische kortingskaart van 50% en krijg ook tot de grens korting en dat scheelt wel weer in de prijs.

24-07-2010, 11:19

Citaat door ImaneArab:
Wtf'? 3 euro nog wat???? Waarom zijn die prijzen in de zomer dan verdomd vele malen duurder????

Dat was btw Antwerpen hoor en doordeweeks, dus tot eind NL reis ik dan gratis en ik betaal alleen het stukie in Belgie.. ik ga altijd doordeweeks

Nu is OV niet geldig en betaal je ook in NL, alleen dan 40% minder en dan nog tot aan Brussel

24-07-2010, 11:20

Citaat door Nemesis030:
Nee dan is het gewoon heen en terug hetzelfde.. ik blijf er altijd een nachtje of 2 aangezien m'n zus er woont en daarom kan ik geen retour kopen.. dan is het voor mij heenweg (doordeweeks dan) 3 euro nog wat en terugweg opeens 5 euro nog wat

maar bij retour in NL is die prijs wel beiden tot aan de grens in NL



is indd een groot verschil weekend toeslag ofzo

Pagina's : [1] 2