Bekijk volle/desktop versie : Vrouwen moeten meer rechten krijgen in de Arabische wereld.



22-07-2010, 17:03
Ik keek gisteren een docu over een palestijnse vrouw op Nederland 2. Ze werd geslagen door haar man, haar man scheide van haar zonder dat ze 't wist, en daarnaast pakte hij ook haar kinderen af. En de overheid deed helemaal niks. Politie, rechtbank. HELEMAAL NIKS! Ik vond het echt zielig. Heb hele docu gehuild, en toen dacht ik: Als je geen positie hebt in een land dan hou je helemaal niks in. Vooral als een gescheiden vrouw.

Wat vinden jullie?

Docu kwam op NL2. Volgens mij kan je het nachecken op het internet.

22-07-2010, 17:09


Ja en ze zeiden nog je kan je kinderen tot de rechtszitting terugstelen want ervoor behoren ze tot hun moeder

22-07-2010, 17:11

Citaat door lalla_Idrissi:
Ja en ze zeiden nog je kan je kinderen tot de rechtszitting terugstelen want ervoor behoren ze tot hun moeder



Ja. Echt bullshit. En haar zoontje zei ook: Mama is een xxxx, dat had hij van ze vader gehoord

22-07-2010, 17:13

Citaat door sweety_neda:
Ja. Echt bullshit. En haar zoontje zei ook: Mama is een xxxx, dat had hij van ze vader gehoord


Ja miskiena die moeder zei zo van dat mag je niet zeggen. Ik vond het echt zielig.

22-07-2010, 17:16



Citaat door lalla_Idrissi:
Ja miskiena die moeder zei zo van dat mag je niet zeggen. Ik vond het echt zielig.



Ja echt. En dat haar broer haar eruit schopt. Walgelijk. Sommige mannen moet je gewoon doodschieten.

22-07-2010, 17:17
Palestijnse rechtbanken

22-07-2010, 17:20

Citaat door sweety_neda:
Ik keek gisteren een docu over een palestijnse vrouw op Nederland 2. Ze werd geslagen door haar man, haar man scheide van haar zonder dat ze 't wist, en daarnaast pakte hij ook haar kinderen af. En de overheid deed helemaal niks. Politie, rechtbank. HELEMAAL NIKS! Ik vond het echt zielig. Heb hele docu gehuild, en toen dacht ik: Als je geen positie hebt in een land dan hou je helemaal niks in. Vooral als een gescheiden vrouw.

Wat vinden jullie?

Docu kwam op NL2. Volgens mij kan je het nachecken op het internet.

Weer zo'n typische docu over de status van de Arabische vrouw. Altijd hetzelfde cliché, altijd wordt zo'n vrouw geslagen, worden haar kinderen afgepakt en kan er nooit wat voor haar gedaan worden. De overheid is altijd de slechterik, omdat ze niets voor haar kunnen doen etc etc.

Islamitische mannen horen hun vrouwen als prinsessen te behandelen! Maar altijd wordt er een beeld geschetst van de arabieren dat ze hun vrouwen mishandelen etc.

Ik bedoel, hoe kan de overheid iets voor deze vrouw betekenen als het hele land in rep en roer ligt. Ze moeten aan belangrijkere dingen denken als voedsel, kleding etc etc. Primaire levensbehoeften, heb je wel gezien in welk staat Palestina verkeerd? Denk je dat ze dan tijd/geld hebben om zich te gaan richten op een vrouw?

22-07-2010, 17:31

Citaat door Qaleysa:
Weer zo'n typische docu over de status van de Arabische vrouw. Altijd hetzelfde cliché, altijd wordt zo'n vrouw geslagen, worden haar kinderen afgepakt en kan er nooit wat voor haar gedaan worden. De overheid is altijd de slechterik, omdat ze niets voor haar kunnen doen etc etc.

Islamitische mannen horen hun vrouwen als prinsessen te behandelen! Maar altijd wordt er een beeld geschetst van de arabieren dat ze hun vrouwen mishandelen etc.

Ik bedoel, hoe kan de overheid iets voor deze vrouw betekenen als het hele land in rep en roer ligt. Ze moeten aan belangrijkere dingen denken als voedsel, kleding etc etc. Primaire levensbehoeften, heb je wel gezien in welk staat Palestina verkeerd? Denk je dat ze dan tijd/geld hebben om zich te gaan richten op een vrouw?



Dat het weer zoiets typisch is ben ik met je eens, en dat het weer eens op de westerse televisie verschijnt. Maar zulke dingen gebeuren ook in andere landen. Het gebeurd niet alleen in Palestina maar overal. En ze hoeven geen geld in haar te steken hoor. Maar het is dat ze in elkaar geslagen werd en de mannen toekeken, en daarnaast zouden ze haar kinderen aan haar kunnen geven. Allah heeft de vrouw rechten gegeven. En in de tijd van de profeet had een gescheiden vrouw status. En zou nooit zo'n behandeling krijgen al was er weet ik veel wat aan de hand in het land zelf.. Ze vroeg alleen of een politieagent met haar mee ging, zodat ze haar kinderen kon zien zonder in elkaar geslagen te worden en dat wilde ze niet. En ook al is er daar oorlog hoor, de mensen daar zijn er niet 24 uur mee bezig hoor..

22-07-2010, 17:38

Citaat door sweety_neda:
Dat het weer zoiets typisch is ben ik met je eens, en dat het weer eens op de westerse televisie verschijnt. Maar zulke dingen gebeuren ook in andere landen. Het gebeurd niet alleen in Palestina maar overal. En ze hoeven geen geld in haar te steken hoor. Maar het is dat ze in elkaar geslagen werd en de mannen toekeken, en daarnaast zouden ze haar kinderen aan haar kunnen geven. Allah heeft de vrouw rechten gegeven. En in de tijd van de profeet had een gescheiden vrouw status. En zou nooit zo'n behandeling krijgen al was er weet ik veel wat aan de hand in het land zelf.. Ze vroeg alleen of een politieagent met haar mee ging, zodat ze haar kinderen kon zien zonder in elkaar geslagen te worden en dat wilde ze niet. En ook al is er daar oorlog hoor, de mensen daar zijn er niet 24 uur mee bezig hoor..

Nou inderdaad. Alsof het alleen in Palestina gebeurt, dit is simpelweg 1 van de vele voorbeelden. Hoe heet die docu?? dan ga ik hem ook bekijken

22-07-2010, 17:41

Citaat door sweety_neda:
Dat het weer zoiets typisch ben ik met je eens, en dat het weer eens op de westerse televisie verschijnt. Maar zulke dingen gebeuren ook in andere landen. Het gebeurd niet alleen in Palestina maar overal. En ze hoeven geen geld in haar te steken hoor. Maar het is dat ze in elkaar geslagen werd en de mannen toekeken, en daarnaast zouden ze haar kinderen aan haar kunnen geven. Allah heeft de vrouw rechten gegeven. En in de tijd van de profeet had een gescheiden vrouw status. En zou nooit zo'n behandeling krijgen al was er weet ik veel wat aan de hand in het land zelf.. Ze vroeg alleen of een politieagent met haar mee ging, zodat ze haar kinderen kon zien zonder in elkaar geslagen te worden en dat wilde ze niet. En ook al is er daar oorlog hoor, de mensen daar zijn er niet 24 uur mee bezig hoor..

Dat wilde ik ook zeggen.. hoevaak gebeurt dat ook niet in Nederland? Ik vind het zeer ernstig dat er vrouwen zijn die in zulke situaties verkeren. Zulke mannen zijn achterlijk en ik hoop dat ze er ooit voor zullen worden gestraft. Dit kan/mag niet door de beugel. Moge Allah hen bijstaan. Die politieagent was dan gewoon harteloos, zo heb je meerdere mensen die harteloos zijn. Helaas.. maar eerlijk, waarom wordt er nou nooit eens zo'n docu gemaakt over Westerse vrouwen? Westerse vrouwen die (op een andere manier) worden onderdrukt door hun mannen, westerse vrouwen die mentaal worden mishandeld.

Zo'n docu wordt gemaakt met gevoel.. zo'n docu moet ervoor zorgen dat wij gaan denken, wat een stelletje .... die mannen. En zo gaan we ook denken, het doet ons zo'n pijn dat we er zelfs van moeten janken. Zo werkt het.. elke keer een stukje laten zien van hoe Arabieren ze3ma zijn en dan zijn we allemaal zo. Dan zijn wij de slechterikken. Dit is meer een cover docu, ze laten iets zien, maar bedoelen er iets heel anders mee.

(misschien denk ik teveel door, maar dat gevoel krijg ik vaak bij zulke docu's)

De islaam heeft de vrouw rechten gegeven, alhamdullilah. Helaas wordt dit vaak verkeerd genomen. Veel mannen zijn hypocriet, de vrouw hoort altijd onderdanig te zijn.

22-07-2010, 17:41

Citaat door Fliepachu:
Nou inderdaad. Alsof het alleen in Palestina gebeurt, dit is simpelweg 1 van de vele voorbeelden. Hoe heet die docu?? dan ga ik hem ook bekijken



Zo is het in Marokko. Heb je geen status en kan je ze niet omkopen dan ben je niks waard. Ben wel blij dat met de komst van mohammed de 6de de vrouwenrechten in Marokko verbeterd zijn.. Ik weet echt niet hoe het heet, maar het kwam gisteren rond een uur of 11. Ik ga even voor je kijken.

22-07-2010, 17:46

Citaat door Qaleysa:
Dat wilde ik ook zeggen.. hoevaak gebeurt dat ook niet in Nederland? Ik vind het zeer ernstig dat er vrouwen zijn die in zulke situaties verkeren. Zulke mannen zijn achterlijk en ik hoop dat ze er ooit voor zullen worden gestraft. Dit kan/mag niet door de beugel. Moge Allah hen bijstaan. Die politieagent was dan gewoon harteloos, zo heb je meerdere mensen die harteloos zijn. Helaas.. maar eerlijk, waarom wordt er nou nooit eens zo'n docu gemaakt over Westerse vrouwen? Westerse vrouwen die (op een andere manier) worden onderdrukt door hun mannen, westerse vrouwen die mentaal worden mishandeld.

Zo'n docu wordt gemaakt met gevoel.. zo'n docu moet ervoor zorgen dat wij gaan denken, wat een stelletje .... die mannen. En zo gaan we ook denken, het doet ons zo'n pijn dat we er zelfs van moeten janken. Zo werkt het.. elke keer een stukje laten zien van hoe Arabieren ze3ma zijn en dan zijn we allemaal zo. Dan zijn wij de slechterikken. Dit is meer een cover docu, ze laten iets zien, maar bedoelen er iets heel anders mee.

(misschien denk ik teveel door, maar dat gevoel krijg ik vaak bij zulke docu's)

De islaam heeft de vrouw rechten gegeven, alhamdullilah. Helaas wordt dit vaak verkeerd genomen. Veel mannen zijn hypocriet, de vrouw hoort altijd onderdanig te zijn.

Tuurlijk gebeurt het in Nederland en andere westerse landen ook. Waar mensen zijn gebeuren die dingen, maar wees wel eerlijk dat wij in Nederland heel veel blijf van je lijf tehuizen hebben (tegenwoordig zelfs ook voor mannen :hihi en de rechten voor de vrouw zijn hier veel beter. Dat de vrouw er niet gebruik van maakt is niet de schuld van het rechtsysteem, dat zij bang is hem te verlaten of het niet kan om wat voor reden dan ook, ligt toch vaak bij haar zelf.

22-07-2010, 17:47



Citaat door Qaleysa:
Dat wilde ik ook zeggen.. hoevaak gebeurt dat ook niet in Nederland? Ik vind het zeer ernstig dat er vrouwen zijn die in zulke situaties verkeren. Zulke mannen zijn achterlijk en ik hoop dat ze er ooit voor zullen worden gestraft. Dit kan/mag niet door de beugel. Moge Allah hen bijstaan. Die politieagent was dan gewoon harteloos, zo heb je meerdere mensen die harteloos zijn. Helaas.. maar eerlijk, waarom wordt er nou nooit eens zo'n docu gemaakt over Westerse vrouwen? Westerse vrouwen die (op een andere manier) worden onderdrukt door hun mannen, westerse vrouwen die mentaal worden mishandeld.

Zo'n docu wordt gemaakt met gevoel.. zo'n docu moet ervoor zorgen dat wij gaan denken, wat een stelletje .... die mannen. En zo gaan we ook denken, het doet ons zo'n pijn dat we er zelfs van moeten janken. Zo werkt het.. elke keer een stukje laten zien van hoe Arabieren ze3ma zijn en dan zijn we allemaal zo. Dan zijn wij de slechterikken. Dit is meer een cover docu, ze laten iets zien, maar bedoelen er iets heel anders mee.

(misschien denk ik teveel door, maar dat gevoel krijg ik vaak bij zulke docu's)

De islaam heeft de vrouw rechten gegeven, alhamdullilah. Helaas wordt dit vaak verkeerd genomen. Veel mannen zijn hypocriet, de vrouw hoort altijd onderdanig te zijn.


Het gebeurd inderdaad ook in Nederland, maar laten we eerlijk wezen. Als je hier aangifte gaat doen dan word het wel serieus genomen. En dan zullen ze je toch proberen te helpen (Op hun manier dan).. En het was niet alleen de politieagent, maar ook de rechtbank, haar broer.. Alles. Alles keerde zich tegen haar omdat ze in hun ogen geen status meer had. Gescheiden, Arm. Niks.

Ik weet dat ze zulke dingen op Nlse tv doen om te laten zien dat de islam slecht is, maar wij hebben elhamdoelilah wel gezond stel hersenen, en weten dat de islam dit niet toestaat.. Maar ik vind het jammer dat tact, respect verloren gaat in de Arabische wereld. Terwijl het de profeet is die ons dit allemaal heeft bijgebracht. De westerse wereld die vroeger als dieren leefde hebben onze beschavingen overgenomen.. (Hier is een mooie stuk over in 1 van de boeken van Amr khaled).


Maar ik begrijp je wel hoooooooor! Ik kan me ook wel vinden in jou.

22-07-2010, 17:51
Ik weet zeker dat heel veel mannen, na het bekijken van die uitzending, een verhuizing naar Palestina overwegen

22-07-2010, 18:34
Vrouwen zijn gewoon dommer dan mannen, dus dan kunnen ze ook niet meer rechten claimen.