Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Ramadan: 1 worden met je lichaam en ziel.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

22-07-2010, 16:55

Citaat:

Salaam Aleikoem lieve mensjes.

Ik ben van plan om de ramadan dit jaar helemaal anders aan te pakken. De ramadan is eigenlijk een maand om je lichaam/organen rust te geven. En wij (ik praat over mezelf en gezin) pakken het toch anders aan zoals het eigenlijk hoort. Naast dat je je ziel schoonmaakt van alle verderf, hoort je lichaam eigenlijk ook zo'n aanpak. Daarom wil ik tijdens de ramadan alleen gezond eten. En het liefst alleen groenten/fruit/vis/noten. Ik wil ook zetmeel producten uit de weg zoals pasta, brood etc. Ik wil me alleen concentreren op producten die niet gemaakt zijn.

Dus de avonden en s7or niet vullen met vette happen en kilo suikers! Maar gewoon gezond, zodat je lichaam gezond het jaar door kan, met veel energie! (En dan hopen dat we t hele jaar zo kunnen doen)

Wie doet er mee?

[/FONT]


Dames en ook (Heren, die zullen wel stiekem meelezen).

[FONT="Century Gothic"]

Morgen is het Insha Allah zover. Ik wil jullie alvast een gezegend Ramadan toewensen met heel veel Islam/liefde/gezondheid!! Reinig deze maand zo goed mogelijk je ziel, probeer zoveel Allah te gedenken. Want met een schone ziel kan je de wereld aan!!

[/FONT][/SIZE]


[SIZE="3"][FONT="Century Gothic"]Ramadan Mubarek![/FONT][/SIZE]



En ons doel Insha Allah is ook om te zorgen voor een gezond lichaam. Onze grote voorbeeld is de profeet Mohammed (vzmh)!

[QUOTE][FONT="Century Gothic"][SIZE="2"]11 Sahieh: Overgeleverd door Aboe Dawoed (3764) en ibn Maadjah
(3286).

[1]: De Profeet (salallaahoe `alayhie was sallem) wist wat hij at.
[2]: Hij at hetgeen wat goed voor hem was.
[3]: Hij at hetgeen wat genoeg was om hem gaande te houden, maar niet zo veel dat het hem overdreven volmaakte. Ibn `Omar overleverd dat de Profeet (salallaahoe`alayhie was sallem) heeft gezegd:
"De gelovige eet met één maag terwijl de ongelovige met zeven (magen) eet."13
13 Overgeleverd door al-Boechaarie (nm5081 en Moslim (nm.2060).



[4]: Hij leerde zijn Oemmah iets om zichzelf te beschermen tegen ziekten die veroorzaakt worden door eten en drinken. Hij (salallaahoe `alayhie
was sallem) heeftgezegd:
"Er is geen enkel reservoir dat de zoon van Aadam vult, erger dan zijn maag. Het is
voldoende voor de zoon van Aadam om een paar happen te eten, om hem gaande te houden.
Als hij (zijn maag) moet vullen, laat hem dan éénderde met voedsel vullen, en éénderde met
drinken en éénderde met lucht."14 [/SIZE][/FONT]
[SIZE="2"][FONT="Century Gothic"][B]En als derde: Nu het morgen de grote dag is: Wat zijn jullie van plan om te eten met s7or? Ideetjes. Ik heb zelf nog geen idee.. Maar zodra ik een idee heb, zal ik het plaatsen. ( Alle soorten Tips zijn welkom)!!

Een tip van mijn aan jullie is: DRINK GROENE THEE, MET EEN BEETJE KANEEL EN GEMBERPOEDER, het is goed voor je lichaam.. En het zorgt niet voor een opgeblazen gevoel/buik. En het helpt je bij het afslanken!! (En drink zoetjes erbij en geen suiker, als je suiker in je thee drinkt)!

22-07-2010, 17:26


Mee eens, ik doe met je mee!

22-07-2010, 17:29

Citaat door sweety_neda:
Salaam Aleikoem lieve mensjes.

Ik ben van plan om de ramadan dit jaar helemaal anders aan te pakken. De ramadan is eigenlijk een maand om je lichaam/organen rust te geven. En wij (ik praat over mezelf en gezin) pakken het toch anders aan zoals het eigenlijk hoort. Naast dat je je ziel schoonmaakt van alle verderf, hoort je lichaam eigenlijk ook zo'n aanpak. Daarom wil ik tijdens de ramadan alleen gezond eten. En het liefst alleen groenten/fruit/vis/noten. Ik wil ook zetmeel producten uit de weg zoals pasta, brood etc. Ik wil me alleen concentreren op producten die niet gemaakt zijn.

Dus de avonden en s7or niet vullen met vette happen en kilo suikers! Maar gewoon gezond, zodat je lichaam gezond het jaar door kan, met veel energie! (En dan hopen dat we t hele jaar zo kunnen doen)

Wie doet er mee?


Inshallah gaat het je wel lukken. Ik heb het vorig jaar ook zo gedaan en ik voelde me echt schoon qua lichaam en geest en zat lekker in m'n vel. Gewoon al die toxiden eruit. De verleiding was makkelijk te weerstaan, helaas was het NA de ramadan wel weer moeilijk

Ramadan is gewoon zo'n mooie tijd

22-07-2010, 17:38

Citaat door killerqueen:
Inshallah gaat het je wel lukken. Ik heb het vorig jaar ook zo gedaan en ik voelde me echt schoon qua lichaam en geest en zat lekker in m'n vel. Gewoon al die toxiden eruit. De verleiding was makkelijk te weerstaan, helaas was het NA de ramadan wel weer moeilijk

Ramadan is gewoon zo'n mooie tijd


Goedzo ga je het dit jaar weer zo aanpakken?

Ja. Ik kijk echt uit naar de ramadan.

Citaat door Leyleena:
Mee eens, ik doe met je mee!



Mar7aba!


22-07-2010, 23:49


Ik wil ook meedoen!
Wat zou je dan zoal eten..
Voorbeeldmenu?

23-07-2010, 02:40
Zeker goed plan!

Kom op met voorbeelden!

23-07-2010, 11:46
Mijn menu zou uit dit bestaan. (Voorbeeld)

- Avond eten.

Melk met 3 dadels.
Dan een salade rauwkost met tonijn/ei/kip..
En dan avond eten: Vis van de gril of kip van de gril. Groenten met zilvervliesrijst.. In water gekookte groenten..
En dan na afloop een stuk fruit/fruitsalade/fruitsmoothie.

In de ochtend: Fruitsmoothie! En beetje fruit. Bij erge trek zou ik gaan voor gekookt eitje/tonijn. Magere yoghurt met fruit/granen/nootjes.



Ik zou daarnaast veel water drinken.. En kruidenthee drinken.

23-07-2010, 15:48
Eet je 's avonds dan ook geen harira ?

23-07-2010, 16:20
Ik eet chiiiiiiiiiiii chaaaa!

Heerlijk!

23-07-2010, 18:41
Goed idee, ik doe mee!

23-07-2010, 19:20

Citaat door sweety_neda:
Mijn menu zou uit dit bestaan. (Voorbeeld)

- Avond eten.

Melk met 3 dadels.
Dan een salade rauwkost met tonijn/ei/kip..
En dan avond eten: Vis van de gril of kip van de gril. Groenten met zilvervliesrijst.. In water gekookte groenten..
En dan na afloop een stuk fruit/fruitsalade/fruitsmoothie.

In de ochtend: Fruitsmoothie! En beetje fruit. Bij erge trek zou ik gaan voor gekookt eitje/tonijn. Magere yoghurt met fruit/granen/nootjes.



Ik zou daarnaast veel water drinken.. En kruidenthee drinken.


Zoveel tbarkellah?
Maar ik ga mn best doen om zo gezond mogelijk te eten tijdens de Ramadan inshallah!

23-07-2010, 19:25

Citaat door Mtalsiaa_:

Zoveel tbarkellah?
Maar ik ga mn best doen om zo gezond mogelijk te eten tijdens de Ramadan inshallah!



Hahaha. Is maar een voorbeeld. Ik denk ook niet dat ik dat allemaal ga eten. Ik zit meestal naar mijn tjicha al vol.

23-07-2010, 19:26



Citaat door sweety_neda:
Hahaha. Is maar een voorbeeld. Ik denk ook niet dat ik dat allemaal ga eten. Ik zit meestal naar mijn tjicha al vol.


Haha ja, na 2 dadels en glas melk heb ik al genoeg gehad..
tchicha met melk, ben daar gek op!

23-07-2010, 23:00
Ja ik ben dat ook van plan wil ook licht verteerbare dingen eten met maghreb, veel water drinken en gezonde fruitsmoothie drinken ook voor al fajr. Ben echt benieuwd hoe het zal gaan dit jr met ramadan.

23-07-2010, 23:03

Citaat door Couture_Jewelry:
Ja ik ben dat ook van plan wil ook licht verteerbare dingen eten met maghreb, veel water drinken en gezonde fruitsmoothie drinken ook voor al fajr. Ben echt benieuwd hoe het zal gaan dit jr met ramadan.



Die 5 kilo is er dan zo af!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12