Bekijk volle/desktop versie : Topic voor de jonge moeder

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9

23-07-2010, 01:29

Citaat door mocro-lady:
ja kan ik me wel iest bij voorstellen hoor. daarom heb ik echt respect voor die vrouwen die er toppie uitzien op hun eigen sbeh. mr ik zou het denk ook niet kunnen.

een sebe3 hoe je ook niet gelijk te geven, de tijd om een schaap te slachten is tot de 3de week, wat velen doen is die weggeven aan de moskee en dan vervolgens daarna pas een sebe3 geven

zelf heb ik het 2 keer in de 3de week gehouden, dan ben je niet maar zo kapot van de bevalling enz.

maaaaaaaaaaaaaaaar hoe groter je het houd, hoe meer dingen jemoet regelen, overigens ondanks dat ik het thuis hield, was het wel veel geregel enz.

23-07-2010, 09:45

Citaat door lala167:
een sebe3 hoe je ook niet gelijk te geven, de tijd om een schaap te slachten is tot de 3de week, wat velen doen is die weggeven aan de moskee en dan vervolgens daarna pas een sebe3 geven

zelf heb ik het 2 keer in de 3de week gehouden, dan ben je niet maar zo kapot van de bevalling enz.

maaaaaaaaaaaaaaaar hoe groter je het houd, hoe meer dingen jemoet regelen, overigens ondanks dat ik het thuis hield, was het wel veel geregel enz.

nee de 'aqieqah hoeft niet gelijk gegeven te worden dat klopt ;

Vraag:
Op welke dag dient men de cAqieqah te geven?

Antwoord:

Een geboortefeest (cAqieqah) kan het beste gegeven worden op de zevende dag na geboorte van het kind. Is de zevende dag verstreken, dan is de veertiende dag de volgende optie. Blijkt dit laatste ook niet te kunnen, dan kan er uitgeweken worden naar de 21e dag. Daarna doet het er niet toe op welke dag het geboortefeest wordt gevierd.

Wel wil ik opmerken dat het voorgaande geen verplichting is binnen de Islam, maar wel de voorkeur geniet. Kiest men voor een andere datum dan de hierboven genoemden, dan treft hem geen blaam.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

Maar volgens mij moet wel het schaap gewoon geslacht worden op de 7e dag..
dan kan je het invriezen ofzo.. maar gair insha Allah ik heb het altijd zo begrepen

Wa salamou3alaikoum

23-07-2010, 17:07

23-07-2010, 19:07
ik ben 32 en zwanger van een vierde. incha allah zal alles goed blijven gaan.

mijn eerste kreeg ik op 22 jarige leeftijd.

23-07-2010, 19:11

Cherina ben je zwanger, mabrouk

23-07-2010, 19:17

Citaat door Lamiss:
Je wordt bedankt ik voel me echt oud door jou, ik ben 28 en ik heb nog geen kinderen.

Sorry hoor meid. Ik ben pas 27 geworden en ik voel me ook oud.

23-07-2010, 19:20
Voor de meiden die al een keer bevallen zijn.

Hoe beviel de bevalling en je dagelijkse leven hoe gaat dat er uitzien als je een kleine wonder hebt.

inshallah zullen alle zwangerschappen goed verlopen.

23-07-2010, 20:11

Citaat door Rhaza2010:
Voor de meiden die al een keer bevallen zijn.

Hoe beviel de bevalling en je dagelijkse leven hoe gaat dat er uitzien als je een kleine wonder hebt.

inshallah zullen alle zwangerschappen goed verlopen.

Bevalling was wel zwaar. Daarna moet je goed tijd nemen om uit te rusten. Ik had daar toen alle tijd voor. Me man werkte de hele dag, de kraamzorg deed het huishouden en me zoontje sliep het grootste deel van de dag. Als er bezoek was, was OF de kraamzorg er, of me man of andere familie. En die deden dan voor het bezoek zorgen. Als er iets is wat je NIET moet doen, is in de keuken gaan staan voor je bezoek, vlak na je bevalling.

Ik hoor vaak dat veel dames die eerste maanden zwaar vinden, maar dat vond ik persoonlijk niet. Als mijn zoontje wakker werd dan haalde ik of mijn man hem uit bed en ging ik weer terug in bed liggen met hem, terwijl hij aan de borst dronk. Ik vond dat heel prettig om liggend de borst te geven, je kan gewoon op je zij liggen en je kindje een beetje vast houden. En dan viel hij aan de borst weer in slaap en legde ik hem terug en sliep weer verder. Overdag sliep hij ook veel. Nee was goed te doen hoor. Me huis is nog nooit zo schoon geweest.

23-07-2010, 22:08
heb me 1este gekregen toen ik jong was.(leeftijd doet er niet toe)en me tweede daar ben ik zwanger van

24-07-2010, 16:29
is het schadelijk voor de baby als je tijdens je zwangerschap gemeenschap hebt met je man?

Misschien stomme vraag maar weet het echt niet..

24-07-2010, 18:55

Citaat door Rhaza2010:
is het schadelijk voor de baby als je tijdens je zwangerschap gemeenschap hebt met je man?

Misschien stomme vraag maar weet het echt niet..

het doet geen kwaad

24-07-2010, 21:46
Nee het doet indd geen kwaad.

1. het zit te ver weg ( als je bang bent dat ''het'' er tegen aankomt )
2. er zit ook een slijmprop die de boel beschermt
en ja, de baby zit in een placenta enz enz..

nothing to worry about

24-07-2010, 22:14

dank jullie wel meiden voor het antwoorden op mijn vraag.
Aangezien ik niet zolang zwanger ben, was ik erg onzeker over het feit of we wel gemeenschap mochten hebben zonder dat het schadelijk is.

Hoe is het nu met de zwangere?

24-07-2010, 23:21
Alhamdoulillah,, wat moe en misselijk .. de misselijkheid is wel minder geworden alhamdoulillaah..

hoe is het met jou? heb je last van kwaaltjes?

24-07-2010, 23:34

Citaat door Oum-Nour:
Alhamdoulillah,, wat moe en misselijk .. de misselijkheid is wel minder geworden alhamdoulillaah..

hoe is het met jou? heb je last van kwaaltjes?

Hmdl, hoever ben je nu?
Ik voel me erg goed hmdl, me man is nu extra zorgzamer voor me echt super lief volop gebruik van maken hihi
Ik ben nog in de begin fase, insahallah zal alles goed voor ons verlopen.

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9