Bekijk volle/desktop versie : abortus

Pagina's : 1 2 [3]

20-09-2004, 17:10

Citaat:
Origineel gepost door ieffies
Het plegen van een abortus is een grote zonde: het is gelijk aan moord.
Er zijn twee zondes waarvan je op aarde en na de dood wordt gestraft:
Moord en da3wat el walidien. Het is vrij zeker dat zelfs na berouw je wordt gestraft voor moord. Zondes tegen mensen worden niet alleen door Allah vergeven: de persoon in kwestie moet je zelf vergeven en dat kan bij moord niet.

Iemand helpen en steunen is gelijk aan medeplichtigheid en die persoon moet daarvoor ter verantwoording komen bij ALLAH.

Ik hoop en bid dat ze toch tot inkeer komt en het leven niet ontneemt van een andere.

Trouwens: welke schande tegenover je ouders is groter: een onechtelijke kind met de kans dat alles goed komt en allah en familie haar vergeven of,

Bekend staan als moordenares?
Men moet geen mens vrezen maar Allah.
Ja dat is een goed vraag wat is nou erger............! Ik probeer mezelf in deze situatie in te beelden, lahie hfad, maarreee ik zou niet weten wat ik zal doen/.....dammnnnnn wat erg!!!!!!!Tegenover ALLAH, en tegenover je ouders. Geloof me als ik tegen je zeg dat mijn ouders NIETS met mij te maken willen hebben als blijkt dat ik zwanger zou zijn, terwijl ik niet getrouwd ben......(maar ja, ik ben wel getrouwd dus ik mag )
Bedankt voor de uitleg........tja het is zo moeilijk..........

20-09-2004, 19:42

Citaat:
Origineel gepost door achie25
Als je het zonder geldige islamitische reden doet, moge Allah je dan vervloeken..

Heb je daar wel een goede ISLAMITISCHE reden voor dan wens ik je veel sterkte..
Weet je waar ik een hekel aan heb? Mensen die zich bemoeien met andere mensen waar ze niks mee te maken hebben... En daar zijn wij Marokkanen ongelooflijk goed in.

Achie25! Ik neem aan dat je 25 jaar ben... Dan zou je toch redelijk volwassen moeten zijn. Maar je lijkt net een kleine puber. Houd toch je bek man en bemoei je met je eigen piemeltje. "Ik heb in ieder geval mijn plicht gedaan". Je plicht doe je al als je met je eigen zaken bemoeit ipv te oordelen over mensen op een forum. Je lijkt net een zendeling of missionaris man. Volgens mij ben je gewoon een lelijkerd die geen meisjes kan krijgen en hierdoor zo zwaar gefrustreerd is dat je alles wat met seks te maken heeft te bombarderen met allerlei religieuze bezweringen.... Jij bent ook van die personen zeker die voordat ze aan seks beginnen eerst zegt: Lahi gzi schjietan.... Ga een leven zoeken man....

En iedereen heeft het over: wacht maar als je doodgaat op de dag des oordeels... Nou laat mensen dan hun straf krijgen op de dag des oordeels. Allah deelt de straffen toch uit. Laat hem dat dan uitdelen...

Achie25, ik zou toch effe te rade gaan bij jezelf, want ik vrees dat het ergens misgegaan is. Een goede tip: ga xxxxxx man. Dat doet wonderen...

En voor iedereen die over iedereen een woord klaar heeft behalve over zichzelf... xxxxxxx toch op man... Jullie zijn net parasieten die leven op het becommentarieeren van andermans problemen om jullie eigen problemen op te lossen...

dezejongen, geboren te berg 10 Marokko...

20-09-2004, 20:28

Citaat:
Origineel gepost door dezejongen
Weet je waar ik een hekel aan heb? Mensen die zich bemoeien met andere mensen waar ze niks mee te maken hebben... En daar zijn wij Marokkanen ongelooflijk goed in.

Achie25! Ik neem aan dat je 25 jaar ben... Dan zou je toch redelijk volwassen moeten zijn. Maar je lijkt net een kleine puber. Houd toch je bek man en bemoei je met je eigen piemeltje. "Ik heb in ieder geval mijn plicht gedaan". Je plicht doe je al als je met je eigen zaken bemoeit ipv te oordelen over mensen op een forum. Je lijkt net een zendeling of missionaris man. Volgens mij ben je gewoon een lelijkerd die geen meisjes kan krijgen en hierdoor zo zwaar gefrustreerd is dat je alles wat met seks te maken heeft te bombarderen met allerlei religieuze bezweringen.... Jij bent ook van die personen zeker die voordat ze aan seks beginnen eerst zegt: Lahi gzi schjietan.... Ga een leven zoeken man....

En iedereen heeft het over: wacht maar als je doodgaat op de dag des oordeels... Nou laat mensen dan hun straf krijgen op de dag des oordeels. Allah deelt de straffen toch uit. Laat hem dat dan uitdelen...

Achie25, ik zou toch effe te rade gaan bij jezelf, want ik vrees dat het ergens misgegaan is. Een goede tip: ga xxxxxx man. Dat doet wonderen...

En voor iedereen die over iedereen een woord klaar heeft behalve over zichzelf... xxxxxxx toch op man... Jullie zijn net parasieten die leven op het becommentarieeren van andermans problemen om jullie eigen problemen op te lossen...

Beetje gefrustreerd?? Met het verkeerde been uit bed gestapt? Gedumpt door je schatje??? Ik weet nog een goede psychiater mocht je interesse hebben. Zo te lezen heb je het hard nodig..

Als mensen niet gediend zijn van dit soort raad, dan moeten ze hun problemen niet op een forum smijten, dat ten eerste. Ten 2e, als moslim ben ik verplicht om iemand in te lichten indien deze zondes dreigt te begaan.. Kun je daar niet tegen, dan heb je een groot probleem...

Oh ja, voor jou info: Het is nergens misgegaan.. Ik ben alhamdoulillah gelukkig getrouwd met een geweldige moslima..

Dus ik zou zeggen, ga terug naar die berg waar je geboren bent en blijf lekker daar..

21-09-2004, 10:29

Citaat:
Origineel gepost door dezejongen

Beste deze Jongen,

Er is niets mis mee iemand ongevraagd advies te geven als je ziet dat diegene een zonde / fout (gaat) maken. Je kan het niet opleggen / opdringen. Wat zo een persoon ermee doet is zijn/haar eigen verantwoordelijkheid.

Wat mij wel stoort zijn mensen die beletten dat iemand "de waarheid" (koran en hadieth) adviseerd. Zeker als deze mensen gaan schelden en de naam van Allah gebruiken i.r.t. losbandigheid etc.

Je zegt dat je een hekel hebt aan mensen die seks bezwereen met religeuze beweringen etc.
Je accepteerd dat Allah regels heeft verbonden aan seks, abortus, het ghele leven of je doet dat niet, is je eigen keus.

Als je zelf allah jezghziek a shitan had gezegd voor je bovenstaande had geschreven zou je mischien wel wat nuttigers hebben geschreven ipv gescheld en domme logica.

MVG

27-09-2004, 00:47

Tfoe rotwijf moet je maar niet je benen spreiden..... ik vindt je gewoon een moordenaar ik hoop dat als je dit kindje weg haald dat god daar bij heel je vruchtbaarheid weg haald mensen doen zoooooo veel moeite om kinderen te krijgen en jij klein sletje vraagt hier aan je land genoten waar je je kind kan weg halen ...... CONDOOMS BESTAAN HOOR EN DE PIL OOK dus kom niet zielig doen

27-09-2004, 04:01

Citaat door Ouidath:
Ewa mensen maken fouten. Wie zijn wij om ze te veroordelen?
wie zijn wij om ze te helpen???

27-09-2004, 21:05

Citaat door flychick:
Tfoe rotwijf moet je maar niet je benen spreiden..... ik vindt je gewoon een moordenaar ik hoop dat als je dit kindje weg haald dat god daar bij heel je vruchtbaarheid weg haald mensen doen zoooooo veel moeite om kinderen te krijgen en jij klein sletje vraagt hier aan je land genoten waar je je kind kan weg halen ...... CONDOOMS BESTAAN HOOR EN DE PIL OOK dus kom niet zielig doen
ik vind jou vrezelijk kortzichtig en dom, je hebt geen enkel idee van haar situatie. mischien is ze wel verkracht of zo en jij zit haar een beetje dom uit te schelden terijl je het hele verhaal nog niet eens kent.

btw ik vind het een goed iets dat je hier in nederland abortus kan doen en dat die drempel laag is. die meiden die abortus doen die hebben echt wel een goede reden hoor. tis niet zo dat ze abortus doen omdat ze geen zin in een kind hebben als dat het geval is dan hebben ze wel andere maatregelen zoals bijv wat je al zij pil en concoom. mensen die abortus doen zijn vaak mensen die geen goede toekomst kunnen bieden voor het kind omdat ze bijv. zelf nog een kind zijn (tiener moeders) omdat ze bijv verkacht zijn, omdat ze verstoten worden etc etc etc er zijn genoeg redenen te bedenken. ik vind het best als mensen tegen abortus zijn dat moet iedereen lekker zelf weten maar ga niet anderen veroordelen omdat zij een andere keuzen maken dan jij. leef je eigen leven en laat andere dat ook doen. als je er tegen bent fijn maar laat andere wel in hun waarde als zij het wel doen.

29-09-2004, 13:19

Citaat door anne3:
ik vind jou vrezelijk kortzichtig en dom, je hebt geen enkel idee van haar situatie. mischien is ze wel verkracht of zo en jij zit haar een beetje dom uit te schelden terijl je het hele verhaal nog niet eens kent.

btw ik vind het een goed iets dat je hier in nederland abortus kan doen en dat die drempel laag is. die meiden die abortus doen die hebben echt wel een goede reden hoor. tis niet zo dat ze abortus doen omdat ze geen zin in een kind hebben als dat het geval is dan hebben ze wel andere maatregelen zoals bijv wat je al zij pil en concoom. mensen die abortus doen zijn vaak mensen die geen goede toekomst kunnen bieden voor het kind omdat ze bijv. zelf nog een kind zijn (tiener moeders) omdat ze bijv verkacht zijn, omdat ze verstoten worden etc etc etc er zijn genoeg redenen te bedenken. ik vind het best als mensen tegen abortus zijn dat moet iedereen lekker zelf weten maar ga niet anderen veroordelen omdat zij een andere keuzen maken dan jij. leef je eigen leven en laat andere dat ook doen. als je er tegen bent fijn maar laat andere wel in hun waarde als zij het wel doen.
Verstoting is geen geldige islamitische reden tot abortus...

09-10-2004, 13:28
salaam oualeikoums

als ze verkracht was had ze het mss wel gezegd

en dan nog is dat geen reden

ma3a salama

09-10-2004, 21:39

Citaat door gizlane1988:
salaam oualeikoums

als ze verkracht was had ze het mss wel gezegd

en dan nog is dat geen reden

ma3a salama
Verkrachting is een geldige islamitische reden...

09-10-2004, 21:59
wel je benen open doen maar de gevolgen daarvan wil je niet dragen? gatverdamme dat je je eigen kind wil doden tfoe!!!!!!!!!! er zijn mensen msekien die kennen geen kinderen krijgen en jij denkt er zo laks over heb geen woorden voor je ik zou in ieder geval noooooit mijn kind doden. Ik bedoel als je vrouw genoeg bent om je benen open te doen moet je ook vrouw genoeg zijn de gevolgen te accepteren en niet zomaar gelijk aan n abortus denken dan had je niet je benen open moeten doen

Pagina's : 1 2 [3]