Bekijk volle/desktop versie : Mag een man kiezen om alleen met zijn vrouw te zijn in het paradijs?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-07-2010, 10:48
Salam ou alikoum,

Mijn vrouw heeft laats een boek gelezen over het paradijs en ze is sindsdien depressief.
Ik besloot ook het boek te lezen en ik begrijp wel waarom ze zich zo voelt...het boek beschrijft enkel wat een man krijgt.
Het geen dat er staat, is naar mijn idee slechts een interpretatie van de schrijver. de beloofde maagden zijn naar mijn weten voor mannen die zich nederig en kuis hebben gedragen in het leven om wille van Allah ta3alah. niet elke man zal ze krijgen. En dat elke man 2 aardse vrouwen krijgt begrijp ik niet, het is toch zo dat je getrouwd blijft met de vrouw van deze wereld. want er zijn mannen die 3 of 4 vrouwen hebben gehad in het leven?

Mijn vraag is, weet iemand of het mogelijk is om als man te vragen om enkel met je vrouw getrouwd te blijven in het paradijs?
Ik snap dat mannen meerdere vrouwen aantrekkelijk vinden, die mannen heb je nou eenmaal
Ik weet zeker dat er zat mannen zijn die dat niet aantrekkelijk vinden. wanneer je van je vrouw houdt boeien andere vrouwen je niet, Mijn vrouw is mijn alles, ze is mijn maatje, mijn geliefde en mijn leven. geen andere vrouw kan haar overtreffen voor mij. Ze kent me door en door, we hebben kinderen samen en steunt mij in alles ook in het praktiseren van mijn geloof.

Dat boek beschrijft grenzeloze sex met maagden, sex is iets intiems dat je kan doen of voor de lust of echt uit liefde. Vind het ook niet aantrekkelijk om te lezen dat ik sex zal hebben met vrouwen die ik niet ken. Ik ben tevreden met alles dat mijn vrouw mij geeft, daarom mijn vraag is het mogelijk om in het paradijs te kiezen alleen voor de liefde van je vrouw?

21-07-2010, 11:41


Ik zou me veel drukker maken of ik het paradijs wel binnen mag insha ALLAH.
Maar je vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

21-07-2010, 13:13
Ik vind het echt schattig dat je dat wenst....Allahoe a3lam zo ver ik weet mag je alles wensen in het paradijs.

Het aantal hour el ayn dat aan mannen belooft is is zo ver ik weet voor martelaars. ik heb ooit gelezen dat andere mannen minimaal 2 vrouwen krijgen. hun huidige aardse vrouw en een hemelse vrouw...Allah oe a3lam.

is het een geel boekje dat je vrouw gelezen heeft?

21-07-2010, 14:09
Als een man in het Paradijs een hour, prachtige schone maagd, krijgt, wat krijgen de vrouwen dan? Het antwoord is, de vrouwen zullen iets krijgen waar het hart nog niet naar heeft verlangt, het oor nog niet heeft gehoord en de ogen nog niet hebben gezien.


The situation of the believing woman in Paradise will be better than the situation of the hoor al-‘iyn; she will be higher in status and more beautiful. Several ahaadeeth and reports have been narrated concerning that, but none of them can be proven to be sound. But if a righteous woman from among the people of this world enters Paradise, then she will do so as a reward for her righteous deeds and as a honour from Allaah to her for her religious commitment and righteousness. As for the hoori who is one of the delights of Paradise, she has only been created in Paradise for the sake of someone else, and has been made the reward for the believing man for his righteous deeds. There is a great difference between one who enters Paradise as a reward for her righteous deeds and the one who was created as a reward for one who did righteous deeds. The former is a queen and a princess, and the latter, no matter how beautiful she is, is undoubtedly lower in status than a queen, and she is subject to the command of her believing master for whom Allaah created her as a reward.

Shaykh Ibn ‘Uthaymeen (may Allaah have mercy on him) was asked: Does the description of the hoor al-‘iyn include the women of this world?

He replied:

It seems to me that the women of this world will be better than the hoor al-‘iyn, even in outward appearance, and Allaah knows best.

Fataawa Noor ‘ala al-Darb.

We ask Allaah the Almighty to give us the best of that which He gives to His believing slaves.

And Allaah knows best.

http://www.islamqa.com/en/ref/60188

21-07-2010, 14:18


Nooit gedacht dat er zulke mannen bestaan als jij. Ik begin weer hoop te krijgen. Moge God jullie huwelijk zegenen en jullie liefde voor elkaar meer laten groeien.

Echt, ik sta er versteld van. Moge de oprechte, ongehuwde, vrome, goede zusters ook zo een man krijgen.

21-07-2010, 14:33
MashaAllaah...
Moge Allaah jullie huwelijk zegenen en in liefde doen vermeerderen.




Oem Nadir; pas maar op voor een dua tegen je.

21-07-2010, 14:41
Ik denk dat het verkeerd geinterepeerd wordt, het paradijselijke leven is voor een mens onvoorstelbaar; de vreugde daarin, het geluk daarin, de liefde, het genot, het gevoel, kunnen we ons nu niet voorstellen... Jalzoezie, pijn, ziektes, haat zullen we daar niet kennen. Dus de gevoelens die je vrouw nu heeft zal ze niet kennen als ze het paradijs betreedt insha Allah.

21-07-2010, 16:16
[SIZE=3]Vrouwen zullen echtgenoten hebben in het Paradijs[/SIZE]

[SIZE=1]Geschreven door Shaych Mohammed bin Saalih al-’Othaymien [/SIZE]



Vraag:

“We weten dat wanneer de mannen naar het Paradijs zullen gaan, zij vrouwen van de “hoor al-'ain” zullen hebben. Wanneer vrouwen echter naar het Paradijs zullen gaan zullen zij dan echtgenoten hebben?”

Antwoord:

“Wanneer we spreken over de vrijgevigheden van het Paradijs zegt Allaah hierover:


"Daarin zullen jullie alles hebben wat jullie zielen verlangen, en daarin zullen jullie hebben wat jullie vragen. Als een ontvangst van Allaah, de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige." (Soerah Foesshilat 41:31-32)

Hij zegt tevens:

"Daarin is wat de zielen verlangen, en de verrukking van de ogen. En jullie zullen er eeuwig levenden zijn." (Soerah az-Zoekhroef 43:71)

Het is een gegeven dat het hebben van een echtgeno(o)t(e) een van de meest veelgevraagde wensen is van de ziel. De inwoners van het Paradijs zullen die wens in vervulling zien gaan, of zij nu mannen of vrouwen zijn. Allaah zal een vrouw laten trouwen met degene met wie zij in dit leven getrouwd was.

Allaah zegt:

"Onze Heer! Doe hen de Tuinen van 'Adn (het Paradijs), die U hen beloofde, binnentreden, en wie rechtschapen waren van hun vaderen en hun echtgenotes en hun nakomelingen" (Soerah Ghafir 40:8.)

Wanneer een vrouw twee echtgenoten had in deze wereld zal zij tussen hen kiezen in het Paradijs. Wanneer een vrouw niet getrouwd was in dit leven zal Allaah haar laten trouwen met degene waarmee zij tevreden is in het Paradijs. De vrijgevigheden van het Paradijs zijn niet alleen voor mannen. Zij zijn voor mannen en vrouwen. Bij die vrijgevigheden behoort het hebben van een echtgenoot. Iemand kan dan zeggen, "Allaah heeft “hoor al-'ain” als echtgenotes voor mannen genoemd en Hij noemde geen zulke echtgenoten voor de vrouwen." Het antwoord is: “Hij noemt de vrouwen voor de echtgenoten want het is meestal de man die dit zoekt en dit wenst.””

Bron: Fatawa al-mar'ah

http://www.ahloelhadieth.com/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemi d=34


22-07-2010, 11:35
Ik begrijp heel goed hoe je vrouw zich voelt, had precies hetzelfde gevoel bij het lezen van een boek over het paradijs. ik ben heel jaloers, ben net een man als het om territoriumgedrag gaat
Ik vond het maar vreemd, het boek schetste een wereld waar mannen kregen wat ze wenste, ik dacht huh..man en vrouw zijn gelijk bij Allah ta3alah, er is ons hetzelde opgedragen in het leven en Allah ta3alah spreekt over zich zelf als de meest rechtvaardige. waarom is de schets van het paradijs dan een wereld voor de man?

Ik besloot het daarom uit te zoeken. over het aantal vrouwen dat een man krijgt heeft soubhanAllah iedereen zijn eigen verhaal. de een zegt dan alle mannen meerdere vrouwen zullen hebben, de laagste onder de mannen van het paradijs zal zijn aardse vrouw hebben en 2 paradijselijke vrouwen. heb het ook nagevraagd aan iemand van de moskee en daar werd mij verteld dat paradijselijke vrouwen een beloning zijn voor de moeminiem die kuis hebben geleefd uit vrees voor Allah ta3alah, die niet hun seksuele begeerte achterna gingen.
Alles waar je van geniet in dit leven is een vermindering in het hiernamaals. Net zoals het drinken van alcohol, wie het hier heeft geproefd zal het daar niet proeven.
Allahoe aalam wie er gelijk heeft, maar ik vond deze interpretatie wel duidelijk en rechtvaardig. er zijn broeders die mashaAllah maagd blijven tot het huwelijk uit vrees voor Allah ta3alah en dat is niet makkelijk overal is verleiding. De beloning van het paradijs verschilt per individu, we kunnen overal terug vinden dat er gradaties zijn in het paradijs, de een zal de zevende hemel bereiken de ander de eerste hemel.

Tegenwoordig is het heel moeilijk om de juiste boeken te lezen, iedereen verkondigt zijn eigen interpretatie. de meningen zijn in veel opzichten verdeeld onder de geleerde. De profeet vrede zij met hem heeft gesproken over deze tijd. wanneer geleerde het niet eens zijn, raadpleeg dan je hart. en in mijn hart weet ik zeker dat Allah ta3alah niemand te kort zal doen, het paradijs is er voor de man en de vrouw. mannen kunnen er wensen wat ze willen en vrouwen ook.
Een man is niet beter dan een vrouw, we zijn gelijk aan elkaar. de een kan beter zijn dan ander in vroomheid.

Ik begrijp het gevoel dat je vrouw heeft heel goed, er zijn vrouwen die daar makkelijk mee om kunnen gaan en andere zoals ik weer niet. na het lezen van dat boek dacht ik alle rijkdom van het paradijs hoef ik niet, ik wil alleen mijn man al krijg ik maar een kamertje bij de deur van het paradijs, als mijn man maar van mij alleen is!

Sommige mannen interpreteren bepaalde onderwerpen hoe zij het willen begrijpen, als je een boek gaat schrijven over het paradijs en het alleen over paradijseleke vrouwen gaat hebben zegt genoeg. weet zeker dat wanneer een vrouw het boek zou schrijven, ze alles heel anders over zal brengen. Allah weet het als best, hij kan in onze harten kijken en inshaAllah mogen wij allen het paradijs binnen treden in het paradijs zal iedereen krijgen wat hij of zij verlangt!

22-07-2010, 12:26

Citaat door Taouzani:
gelukkig bestaan slechte gevoelens als jaloezie, nijd, haat en afgunst NIET in het paradijs!

een man mag in dounia beweren wat hij wil en zijn vrouwtje aaien tot hij neervalt, eens hij de 7our al-3ien ziet, vergeet hij 7our at-tien


Haha, ik moest wel lachen om je reactie.

Maar:

Het is overgeleverd dat Hibban bin Abu Jablah heeft gezegd:

“De vrouwen van deze wereld die het Paradijs zullen betreden, zullen al-Hur al-’In overtreffen vanwege de [goede] daden die zij verricht hebben in deze wereld.”

[URL="http://huisvanhikmah.wordpress.com"][Ibn al-Mubarak - al-Zuhd wal-Raqa'iq Vol. 4 p463.][/URL]

22-07-2010, 12:31

Citaat door Taouzani:
gelukkig bestaan slechte gevoelens als jaloezie, nijd, haat en afgunst NIET in het paradijs!

een man mag in dounia beweren wat hij wil en zijn vrouwtje aaien tot hij neervalt, eens hij de 7our al-3ien ziet, vergeet hij 7our at-tien


hahah ga die hour el 3ien eerst maar verdienen alle mannen zijn anders, het is maar hoe je naar je vrouw kijkt..

22-07-2010, 12:36
Wat is er voor vrouwen in het Paradijs? Door: Shaykh Mohammad Saalih al-Munajjid.


Citaat:
Um ‘Umarah al-Ansariyyah said that she went to the Prophet (May peace and blessings be upon him) and said to Him: "I feel that everything is for men. Women are not mentioned as having anything. Then was revealed the Verse: (For Muslim men and women, for believing men and women etc), Verse 35, Surat al-Ahzab, or the Confederates. The Hadith is narrated by at-Tirmizi under No. 3211, and is in Sahih at-Tirmizi under No. 2565.

In the collection of Hadiths of Imam Ahmad was narrated the Hadith that Um Salama (May Allah be pleased with her) said: "I said "O Messenger (May peace and blessings be upon him) of Allah. Why aren’t we mentioned in the Quran in an equal footing with men?" Then; I was surprised to hear Him call one day from the pulpit: "O people." As I was combing my hair at the moment, I wrapped it up and came close to the door and stood there listening to Him say: "Allah, Mighty and Sublime be He, revealed that (For Muslim men and women; for believing men and women; for devout men and women, for true men and women; for men and women who are patient and constant; for men and women who humble themselves; for men and women who give in charity; for men and women who fast; for men and women who guard their chastity; and for men and women who engage much in Allah’s remembrance for them has Allah prepared forgiveness and great reward.) Verse 35, Surat al-Ahzab, or the Confederates
Hoezo zou ze depressief zijn na dit gelezen te hebben?

22-07-2010, 12:44


إِنَّ ٱلۡمُسۡلِمِينَ وَٱلۡمُسۡلِمَـٰتِ وَٱلۡمُؤۡمِنِينَ وَٱلۡمُؤۡمِنَـٰتِ وَٱلۡقَـٰنِتِينَ وَٱلۡقَـٰنِتَـٰتِ وَٱلصَّـٰدِقِينَ وَٱلصَّـٰدِقَـٰتِ وَٱلصَّـٰبِرِينَ وَٱلصَّـٰبِرَٲتِ وَٱلۡخَـٰشِعِينَ وَٱلۡخَـٰشِعَـٰتِ وَٱلۡمُتَصَدِّقِينَ وَٱلۡمُتَصَدِّقَـٰتِ وَٱلصَّـٰٓٮِٕمِينَ وَٱلصَّـٰٓٮِٕمَـٰتِ وَٱلۡحَـٰفِظِينَ فُرُوجَهُمۡ وَٱلۡحَـٰفِظَـٰتِ وَٱلذَّٲڪِرِينَ ٱللَّهَ كَثِيرً۬ا وَٱلذَّٲڪِرَٲتِ أَعَدَّ ٱللَّهُ لَهُم مَّغۡفِرَةً۬ وَأَجۡرًا عَظِيمً۬ا

Indeed, the Muslim men and Muslim women, the believing men and believing women, the obedient men and obedient women, the truthful men and truthful women, the patient men and patient women, the humble men and humble women, the charitable men and charitable women, the fasting men and fasting women, the men who guard their private parts and the women who do so, and the men who remember Allah often and the women who do so – for them Allah has prepared forgiveness and a great reward.

[Surah al-Azhab Ayah 35.]

22-07-2010, 13:11

Citaat door mevrouw_anoniem:
Ik begrijp heel goed hoe je vrouw zich voelt, had precies hetzelfde gevoel bij het lezen van een boek over het paradijs. ik ben heel jaloers, ben net een man als het om territoriumgedrag gaat
Ik vond het maar vreemd, het boek schetste een wereld waar mannen kregen wat ze wenste, ik dacht huh..man en vrouw zijn gelijk bij Allah ta3alah, er is ons hetzelde opgedragen in het leven en Allah ta3alah spreekt over zich zelf als de meest rechtvaardige. waarom is de schets van het paradijs dan een wereld voor de man?

Ik besloot het daarom uit te zoeken. over het aantal vrouwen dat een man krijgt heeft soubhanAllah iedereen zijn eigen verhaal. de een zegt dan alle mannen meerdere vrouwen zullen hebben, de laagste onder de mannen van het paradijs zal zijn aardse vrouw hebben en 2 paradijselijke vrouwen. heb het ook nagevraagd aan iemand van de moskee en daar werd mij verteld dat paradijselijke vrouwen een beloning zijn voor de moeminiem die kuis hebben geleefd uit vrees voor Allah ta3alah, die niet hun seksuele begeerte achterna gingen.
Alles waar je van geniet in dit leven is een vermindering in het hiernamaals. Net zoals het drinken van alcohol, wie het hier heeft geproefd zal het daar niet proeven.
Allahoe aalam wie er gelijk heeft, maar ik vond deze interpretatie wel duidelijk en rechtvaardig. er zijn broeders die mashaAllah maagd blijven tot het huwelijk uit vrees voor Allah ta3alah en dat is niet makkelijk overal is verleiding. De beloning van het paradijs verschilt per individu, we kunnen overal terug vinden dat er gradaties zijn in het paradijs, de een zal de zevende hemel bereiken de ander de eerste hemel.

Tegenwoordig is het heel moeilijk om de juiste boeken te lezen, iedereen verkondigt zijn eigen interpretatie. de meningen zijn in veel opzichten verdeeld onder de geleerde. De profeet vrede zij met hem heeft gesproken over deze tijd. wanneer geleerde het niet eens zijn, raadpleeg dan je hart. en in mijn hart weet ik zeker dat Allah ta3alah niemand te kort zal doen, het paradijs is er voor de man en de vrouw. mannen kunnen er wensen wat ze willen en vrouwen ook.
Een man is niet beter dan een vrouw, we zijn gelijk aan elkaar. de een kan beter zijn dan ander in vroomheid.

Ik begrijp het gevoel dat je vrouw heeft heel goed, er zijn vrouwen die daar makkelijk mee om kunnen gaan en andere zoals ik weer niet. na het lezen van dat boek dacht ik alle rijkdom van het paradijs hoef ik niet, ik wil alleen mijn man al krijg ik maar een kamertje bij de deur van het paradijs, als mijn man maar van mij alleen is!

Sommige mannen interpreteren bepaalde onderwerpen hoe zij het willen begrijpen, als je een boek gaat schrijven over het paradijs en het alleen over paradijseleke vrouwen gaat hebben zegt genoeg. weet zeker dat wanneer een vrouw het boek zou schrijven, ze alles heel anders over zal brengen. Allah weet het als best, hij kan in onze harten kijken en inshaAllah mogen wij allen het paradijs binnen treden in het paradijs zal iedereen krijgen wat hij of zij verlangt!


Baraka Allahoe fikie, hoe jij het beschrijft zal mijn vrouw veel aan hebben

22-07-2010, 13:16

Citaat door Taouzani:
gelukkig bestaan slechte gevoelens als jaloezie, nijd, haat en afgunst NIET in het paradijs!

een man mag in dounia beweren wat hij wil en zijn vrouwtje aaien tot hij neervalt, eens hij de 7our al-3ien ziet, vergeet hij 7our at-tien


Broeder, geloof me als je eenmaal getrouwd bent en je hebt een vrouw waar je tevreden over bent, die je gelukkig maakt zal je niks anders meer wensen. mijn vrouw is mijn 7our al-3ien en at- tien in een

Pagina's : [1] 2 3 4 5