Bekijk volle/desktop versie : Heb effe een vraag (serieuze reactie A.U.B)



Pagina's : [1] 2

20-07-2010, 23:02
Asalaamu aleikom warahamtoe Allaahi wabaraktoeh,



weet nie hoe te beginnen maar goed: Ik had 2 kleine duiven op balkon al een tijdje maar de balkon begon zoooo smerig te worden met maden en p..p van die duiven er kwamen zelfs muizen op hen af. en vandaag trok ik het niet meer en heb die duiven gepakt in een grote bak gedaan en weg gebracht naar buiten (ze kunnen zelf nog niet vliegen). maar subhanaAllaah nu komt die moeder telkens kijken waar ze zijn, wallaahi ik voel me echt zo verrot. maar goed dit is niet de eerste keer dat ik een lange bezoek krijg van duiven. met die anderen had ik sabr tot ze konden vliegen, walakien deze waren echt m3eyekkkk viessss. vooral toen ik MUIZEN zag.

maar wil vragen heb ik wel correct gehandelt door ze naar buiten te brengen??want voel me best schuldig.


vrede zij met jullie

20-07-2010, 23:05


thnxx meidd.

20-07-2010, 23:13
Waarom schuldig voelen? Je hebt ze gewoon even op een ander plekje in de natuur gezet. Je zou ook geen viezigheid op je balkon blijven willen hebben toch En moederlief vind haar kindertjes toch wel weer. Die vinden de weg wel terug naar elkaar toe inchallah.

20-07-2010, 23:14
gewoon omdat ze msakien nog niet kunnen vliegen daarom voel ik me schuldig. ik heb z wel water gegeven enzo. ik hoop echt dat haar kidss vind.

20-07-2010, 23:26



Citaat door weesjezelf100:
gewoon omdat ze msakien nog niet kunnen vliegen daarom voel ik me schuldig. ik heb z wel water gegeven enzo. ik hoop echt dat haar kidss vind.

Als je nog weet waar ze zijn, ga ze dan water en wat brood geven. Misschien helpt dat je schuldgevoel weg te nemen.

Moge Allah je ervoor belonen.

20-07-2010, 23:36
Ameen. baraaka Allaahoe fieki!

heb ze ver van huis en t is nu best laat...

majaa ikoen lgayrr.

20-07-2010, 23:37

Citaat door weesjezelf100:
Ameen. baraaka Allaahoe fieki!

heb ze ver van huis en t is nu best laat...

majaa ikoen lgayrr.

Nee ik bedoel ook dat je er morgen even gaat kijken of ze er nog zijn. Nu ik het zo hoor. msekien. Zou echt even gaan en wat brood meenemen en wat water. Succes.

20-07-2010, 23:40
jaa ik ga misschien in de ochtend om 6uur ofzo.. inchaaeAllaah dat ze er nog zijn!

21-07-2010, 11:16
De Boodschapper van Allah [SallAllahu 'alayhi wa selam] heeft gezegd: “Laat de vogels [kuikens] in hun nesten.’’ [Abu Dawud]


Abd Ar-Rahmaan ibn Abdullah ibn Masud [Radhiya Allahu 'anhu] zei: “Wij waren op een reis met de Boodschapper van Allah [SallAllahu 'alayhi wa selam] en hij liet ons [alleen] voor een moment. Tijdens zijn afwezigheid zagen we een vogel genaamd Hoemmara met haar twee kuikens en dus namen we haar kuikens. De moeder was boven ons hoofd aan het cirkelen, en sloeg haar vleugels [tegen elkaar aan] uit verdriet, toen de Profeet [SallAllahu 'alayhi wa selam] kwam vroeg hij: “Wie heeft deze vogel verdrietig gemaakt door haar kuikens te pakken? Breng ze onmiddelijk terug naar haar!” [Saheeh Muslim, Mishkat al-Masabih, Abu Dawud 2669/2675, 5248 en Ahmad]

Was het niet mogelijk geweest om de kindjes samen met de moeder weg te brengen?

21-07-2010, 13:25
yaa Ilaahi, nu voel ik me al HELEMAAAAAAL VERROT.

nee, die moeder is best groot en wnr je haar vastpakt flipt ze, daar ben ik bang voor :S.


Oh mijn Allaah echt erg!

21-07-2010, 13:33
Je zou toch gaan kijken om 6uur of ze der nog zijn

Ga dan even kijken en breng ze weer terug naar je balkon hihi.

Dat zou ik gedaan hebben denkik..

21-07-2010, 13:34
ja ze zijn er niet. Heb echt spijtttttt!

21-07-2010, 13:35


vooral ook omdat ik die moeder elke x zie hier op balkon om te kijken :S:S

21-07-2010, 15:21

Citaat door weesjezelf100:
yaa Ilaahi, nu voel ik me al HELEMAAAAAAL VERROT.

nee, die moeder is best groot en wnr je haar vastpakt flipt ze, daar ben ik bang voor :S.


Oh mijn Allaah echt erg!


Dat is nergens voor nodig sis. Jij wist ook niet beter..

21-07-2010, 15:30
ik zou volgende keer gewoon in een doos zetten. na het schoonmaken kan je ze weer teryg zetten.
In sha Allah kunnen ze nu wel vliegen en vinden hun moeder in sha Allah.Maak geen zorgen

Pagina's : [1] 2