Bekijk volle/desktop versie : Vraagje voor de meiden. What would you do?



Pagina's : [1] 2

13-08-2004, 17:06
Stel, je leert een jongeman kennen. Je wordt helemaal verliefd en je ziet hem echt als je ware, een persoon die helemaal perfect voor je is en hij voelt het ook zo, als jullie samen zijn zijn jullie dol gelukkig.

Maar het enige (min) punt is, hij is al een keer getrouwd geweest en heeft uit zijn vorige huwelijk een kindje dat in de weekenden bij hem is. Jij en zijn ex-vrouw kennen elkaar en kunnen elkaar absoluut niet uitstaan, jullie zijn net water en vuur.

Dan komt de dag, hij vraagt je ten huwelijk. Wat zou je antwoord zijn?

Zou je hem laten gaan, ook al hou je zoveel van hem en zie je hem als je 'ware'.

Of trouw je met hem ondanks het feit dat hij al eens getrouwd is geweest met een vrouw waar je een hekel aan hebt, wetende dat je haar altijd in je leven zal hebben omdat ze samen een kind hebben en alle problemen die ervan zouden kunnen komen.

En zouden je ouders het accepteren?


13-08-2004, 17:10


Ik zou hem wel accepteren, maar dat moet hij echt wat zijn. Maar mijn ouders;ik denk niet dat ze het zullen pikken.

13-08-2004, 17:12
Ja als hij de ware is toch wel.

13-08-2004, 17:16
als hij een praktiserende moslim man is dan wel!!

13-08-2004, 17:27


waarom niet?
Als zijn eerste huwelijk is gefaald betekent het niet dat die van hen ook zal falen. En wat betreft zijn vrouw: ze woont toch niet bij hun in huis dus je ziet haar maar af en toe. Nou daar kan je toch wel mee leven. Is hij het waard om achter gelaten te worden door zijn verleden? Hij kan er ook niets aan doen dat zijn eerste huwelijk niet is geslaagd! Hij kan er ook niets aan doen dat zijn eerste vrouw gemeen is! Hij kan er ook niets aan doen dat hij een kind heeft en daar van houd! Hij kan er ook niets aan doen dat zijn verleden zo is verlopen! Wat hij wil is een nieuwe kans met jouw en het dit keer goed doen. Als hij van jouw houd en jij van hem, dan zie ik niet in waarom je hem zou moeten laten gaan!!

Groetjes S.

13-08-2004, 17:34

Citaat:
Origineel gepost door Psychologe
waarom niet?
Als zijn eerste huwelijk is gefaald betekent het niet dat die van hen ook zal falen. En wat betreft zijn vrouw: ze woont toch niet bij hun in huis dus je ziet haar maar af en toe. Nou daar kan je toch wel mee leven. Is hij het waard om achter gelaten te worden door zijn verleden? Hij kan er ook niets aan doen dat zijn eerste huwelijk niet is geslaagd! Hij kan er ook niets aan doen dat zijn eerste vrouw gemeen is! Hij kan er ook niets aan doen dat hij een kind heeft en daar van houd! Hij kan er ook niets aan doen dat zijn verleden zo is verlopen! Wat hij wil is een nieuwe kans met jouw en het dit keer goed doen. Als hij van jouw houd en jij van hem, dan zie ik niet in waarom je hem zou moeten laten gaan!!

Groetjes S.
Voel je vooral niet aangevallen.

Dit gaat trouwens niet over mij, vroeg me af wat JULLIE zouden doen, mochten jullie in een soortgelijke situatie terecht komen.

13-08-2004, 17:35
Ook al accepteren jullie ouders hem niet, jullie zouden toch voor hem gaan?

13-08-2004, 17:44
Ooh nee voel me niet aangevallen, ben niet zo pessimistisch
Ik denk niet dat mijn ouders hem niet zullen accepteren, voor hen is mijn geluk boven alles.
Maar stel je voor mijn ouders accepteren hem niet dan zal ik verdriet hebben, maar ik moet hem wel laten gaan. De zegenen van mijn ouders heb ik nodig voor mijn verdere leven

Salaam

13-08-2004, 17:48
Waarom doen ouders nou altijd zo moeilijk? Het enige wat zou moeten tellen is of een man een goede moslim is en of een vrouw een goede moslima is en dat kun je niet aflezen aan het uiterlijk maar gewoon door te praten.

13-08-2004, 17:54
Ja en en trouwens die ex van hem kan me wat man...ik sla dr zo dood als ze moeilijk doet,,,en die kind zal ik zo als mijn wigen kind behandelen.

13-08-2004, 17:59

Citaat:
Origineel gepost door LaMorena
Waarom doen ouders nou altijd zo moeilijk? Het enige wat zou moeten tellen is of een man een goede moslim is en of een vrouw een goede moslima is en dat kun je niet aflezen aan het uiterlijk maar gewoon door te praten.
Uiterlijk?

We hebben het hier over trouwen met een gescheiden man, ik begrijp bij God niet wat jij hiermee wil zeggen?


13-08-2004, 18:01
Grappig trouwens, had verwacht dat de meeste van jullie zouden zeggen dat jullie het NIET zouden kunnen accepteren, een man die getrouwd is geweest en een kind heeft.

Blijkbaar heb ik me vergist.

13-08-2004, 18:23


Helaas ken ik iemand die in die situatie zit. Als zij hem niet zo lang had gekent dan zou ze al vanaf het begin weigeren om met diegene door te gaan. Maar helaas is dat niet gebeurd na 1,5 jaar hielden ze teveel van mekaar. Dus die jongen kwam om haar hand vragen en de ouders hebben geweigerd. Ze kan wel ja zeggen en haar ouders gaan dan akkoord maar niet met hun hart.

Ikzelf zou van het begin eerlijk willen zijn met elkaar en als ie het me dan verteld dan zou ik niet met diegene verdergaan.

13-08-2004, 18:39

Citaat:
Origineel gepost door alhoceima_ladyy
Helaas ken ik iemand die in die situatie zit. Als zij hem niet zo lang had gekent dan zou ze al vanaf het begin weigeren om met diegene door te gaan. Maar helaas is dat niet gebeurd na 1,5 jaar hielden ze teveel van mekaar. Dus die jongen kwam om haar hand vragen en de ouders hebben geweigerd. Ze kan wel ja zeggen en haar ouders gaan dan akkoord maar niet met hun hart.

Ikzelf zou van het begin eerlijk willen zijn met elkaar en als ie het me dan verteld dan zou ik niet met diegene verdergaan.
Dus hij had het haar niet vanaf begin af aan verteld? Alleen al dat hij zoiets belangrijks verborgen houdt is reden genoeg om niet met hem verder te gaan.

Hoop dat het goed gaat met die vriendin van je.

En waarom zou jij zelf nooit iets kunnen beginnen met iemand die gescheiden is?

13-08-2004, 18:49

Citaat:
Origineel gepost door Loveable
Stel, je leert een jongeman kennen. Je wordt helemaal verliefd en je ziet hem echt als je ware, een persoon die helemaal perfect voor je is en hij voelt het ook zo, als jullie samen zijn zijn jullie dol gelukkig.

Maar het enige (min) punt is, hij is al een keer getrouwd geweest en heeft uit zijn vorige huwelijk een kindje dat in de weekenden bij hem is. Jij en zijn ex-vrouw kennen elkaar en kunnen elkaar absoluut niet uitstaan, jullie zijn net water en vuur.

Dan komt de dag, hij vraagt je ten huwelijk. Wat zou je antwoord zijn?

Zou je hem laten gaan, ook al hou je zoveel van hem en zie je hem als je 'ware'.

Of trouw je met hem ondanks het feit dat hij al eens getrouwd is geweest met een vrouw waar je een hekel aan hebt, wetende dat je haar altijd in je leven zal hebben omdat ze samen een kind hebben en alle problemen die ervan zouden kunnen komen.

En zouden je ouders het accepteren?

Zou jij het accepteren? jij moet eerst weten wat is het beste voor je is
je ouders komen later wel , als je de juiste beslissing hebt genomen!!!!!!!!!!!!!!!

je trouwt met hem en met zijn ex en met zijn kind(ren)

die komen altijd tussen jullie

ewa dan gaat hij jou weer dumpen met jouw kind

gaat weer jongen meiden zoeken en die komt hier op M.nl.

met zelfde topic als die van jou?

wat zou jouw advies aan haar willen doorgeven

Pagina's : [1] 2