Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een niet-moslim(a).



20-07-2010, 08:59
Zou je met iemand kunnen trouwen die geen moslim(a) is?zoja, waarom?zonee, waarom?

Ben benieuwd.

20-07-2010, 09:45



Citaat door athariyyah_83:
Assalamoe3alaykoem wara7matulah

Een moslim is mij liever, maar het is voor ons vrouwen niet toegestaan om met een niet.moslim te trouwen.

`Het is voor moslimmannen toegestaan om met niet-moslimvrouwen te trouwen, maar moslimvrouwen mogen alleen trouwen met moslimmannen. Dit wordt vaak aangehaald als zijnde discriminatie en één van de symbolen van onderdrukking van moslimvrouwen.

1. Moslimmannen mogen niet met iedere niet-moslim vrouw trouwen. Alleen Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en geen enkele andere religie. De reden hiervoor is, dat de geschriften die door de Christenen en Joden worden beschouwd als heilig, grote stukken Openbaring bevatten, al zijn de teksten vervormd en gewijzigd. Als gevolg hiervan, ter ere van de Openbaring die deze teksten nog bevatten, is het toegestaan om hun vrouwen te huwen. Echter, de voorwaarde van kuisheid is toegevoegd aan de toestemming genoemd in de Qur'aan. Dus kan alleen een vrouw die maagd, gescheiden of weduwe is gehuwd worden. Dit betekent dat de alledaagse praktijk onder de Moslims, die uit het Oosten naar Europa komen om hier in de discotheken naar blauwogige blondines te zoeken om mee te trouwen, niet toegestaan is. Het vinden van een kuise vrouw in het Westen is moeilijker dan het vinden van de spreekwoordelijke “naald in de hooiberg”. Vanaf het midden van hun tienertijd, wordt maagdelijkheid namelijk eerder gezien als een gebrek dan een deugd.

2. De reden waarom mannen toestemming krijgen en vrouwen niet, is om de godsdienst van de vrouw te beschermen. Als een moslimman zijn christelijke vrouw vraagt om geen alcohol of varkensvlees in huis te halen en om geen minirokjes te dragen of zijn vrienden te kussen, dan kan zij daaraan gehoorzamen zonder daarmee haar religieuze leer (nadelig) te treffen. Echter, als een christelijke echtgenoot zijn moslimvrouw zou opdragen om alcohol te kopen en varkensvlees te serveren, een minirokje te dragen en zijn vrienden te kussen omdat dit nu eenmaal zo de gewoonte is… Het is normaal dat een vrouw haar man tevreden wil stellen. In het geval van de moslimvrouw, zou dat kunnen leiden tot de vernietiging van haar geloof.

3. Het trouwen met niet-moslims is afgeraden in situaties waarbij moslims zwak zijn of in de minderheid, om het geloof van de kinderen te beschermen. Als een moslimman trouwt met een niet-moslim vrouw in het Westen, en hun huwelijk eindigt in een scheiding, of wanneer de man overlijdt, dan gaat de voogdij van de kinderen naar de vrouw, die hen hoogstwaarschijnlijk zal opvoeden als niet-moslims. Als zij echter waren getrouwd in een moslimland, dan zou de Sharee'ah de kinderen niet aan een niet-moslim moeder overdragen. Ze zouden worden toegewezen aan de man of zijn familie, om hun islamitische opvoeding te garanderen.

bron: http://www.sincerehearts.nl/hedendaags/3.html

ps: ik wil insha Allah wel weten wie dit heeft gezegd, er staat geen naam van een geleerde op.
Allahoe A´lam!


oke, wat is jouw eigen mening hierover?stel dat hij ook van je eigen cultuur/nationaliteit is. dus eigen gebruik, eigen taal enzovoort.
Ik ben benieuwd naar wat jij vindt.

ps: leuke ondertekening

20-07-2010, 10:29
Andere mensen, andere meningen?

20-07-2010, 10:44

Citaat door Mul7id:
Andere mensen, andere meningen?


Nope, moslims only hier

20-07-2010, 12:13


nee
omdat het niet toegestaan is voor een vrouw om met een niet moslim te trouwen

20-07-2010, 17:48
tuurlijk niet!

Ben moslim, en voor mij is het dus verboden om mijn leven te delen met een niet-moslim.

Simpel..


Kan me niet voorstellen dat n moslim zal zeggen: 'Ja hoor... wil wel trouwen met n niet moslim(a)

20-07-2010, 23:46
Ik zou het ook niet doen. Niet alleen omdat het niet is toegestaan, maar ik zou ook geen niet-moslim als vader willen voor mijn kinderen. Het lijkt me ook redelijk ingewikkeld om samen een weg te kiezen, als je met z'n tweeen per definitie anders in het leven staat.

21-07-2010, 00:25
nope is verboden voor een moslima om met een niet moslim te huwen dus daarom mijn antwoord daarop Nee.

21-07-2010, 01:06
Nee, nooit. Waarom? Simpel; daarom.

21-07-2010, 09:50

Citaat door Rachid_adam:
Nee, nooit. Waarom? Simpel; daarom.




21-07-2010, 13:51
nog even een reactie op die citaat in het blauw bovenaan:

een man mag toch alleen een christen of een jood trouwen als ze uiteindelijk wel moslim word? Ik vraag me af: je bent als man zijnde met een christen getrouwd, jullie krijgen een kindje als man zijnde ben je aan het werk dus de vrouw voedt hem/haar grotendeels op. welke gewoontes leert ze het kind dan aan. Ik zie het dan niet gebeuren dat ze het kind Qoer-aan en du'a gaat leren. Wilt ze dan wel kerstmis en pasen overslaan?

21-07-2010, 14:18

Citaat door NL-moslima:
nog even een reactie op die citaat in het blauw bovenaan:

een man mag toch alleen een christen of een jood trouwen als ze uiteindelijk wel moslim word? Ik vraag me af: je bent als man zijnde met een christen getrouwd, jullie krijgen een kindje als man zijnde ben je aan het werk dus de vrouw voedt hem/haar grotendeels op. welke gewoontes leert ze het kind dan aan. Ik zie het dan niet gebeuren dat ze het kind Qoer-aan en du'a gaat leren. Wilt ze dan wel kerstmis en pasen overslaan?


sterker nog, ik vraag me af hoe het zou gaan tussen een ongelovige en gelovige koppel en hoe zij hun kinderen opvoeden.

21-07-2010, 17:17


Verliefd worden op een niet-moslim(a) kan een ieder overkomen. Maar echt trouwen met een ongelovige.... nee, lijkt me onmogelijk als je overtuigend Moslim(a) bent. Ongetwijfeld zullen er barrières plaats vinden in de opvoeding.

21-07-2010, 22:54
Nee onmogelijk.
Waarom:

22-07-2010, 10:50
Uit onderzoek is gebleken dat de kinderen inderdaad vooral het geloof van moeder volgen.... dus als moslim trouwen met een niet moslima begrijp ik dan niet zo goed. Tenzij hij zijn verlangens/begeerte voor die vrouw op eerste plek zet en het toekomstbeeld van de kinderen verwaarloosd.

Als moslima zou ik ook niet huwen met een niet-moslim. Het is verboden, hij is niet besneden (dus onrein) en een man wordt als leider van het huishouden gezien, dus een vrouw zal moeilijk aan haar eigen geloof kunnen vasthouden op die manier. En dan al niet te spreken over het 'voorbeeld' dat vader dan aan kinderen zal geven (leven als ongelovige).