Bekijk volle/desktop versie : Waarom mannen een bitch trouwen!



Pagina's : [1] 2

19-07-2010, 15:49
Leesfragment
Inleiding Iedereen kent de sprookjes over prinsen die met dorpsmeisjes trouwen. Of een verhaal over een knappe vrijgezel die ieder meisje kan krijgen, maar verliefd wordt op een doodgewone, maar lastige vrouw. Op de bruiloft voelt hij zich de gelukkigste man ter wereld. Zijn familie slikt maagzuurtabletten en vraagt zich af: waarom zij? Dan begint het speculeren. Kan ze zo lekker koken? Is het de seks? Heeft ze hem gehersenspoeld? Wat heeft ze met hem gedaan? Ze zouden de man het liefst aan zijn jasje trekken en vragen: ‘Waarom ga je met zo’n bitch trouwen?’
Waarom mannen een bitch trouwen! is niet het zoveelste ‘hoe kom ik aan een man’-boek. Het wil absoluut niet de suggestie wekken dat je niet compleet bent zonder wederhelft. Integendeel. Het daagt je uit na te denken over gewoontes, helpt je begrijpen waarom er geen schot zit in sommige relaties en verandert je ideeën over hoe een man zijn soulmate kiest.
Ik gebruik het woord bitch niet om vrouwen te beschrijven die wreed of gemeen zijn. In dit boek, en in mijn eerste boek De ideale vrouw is een bitch! gebruik ik bitch puur ironisch - dus neem het niet te serieus. Ik gebruik het om een sterke vrouw te beschrijven die een eigen identiteit heeft en zelfverzekerd is. Ze heeft er geen moeite mee om hem ‘ruimte’ te geven, omdat ze zelf graag ruimte neemt. Ze is duidelijk in wat ze wil en in wat ze niet pikt. Bij het minste of geringste gebrek aan respect is ze weg, en dit maakt haar niet minder opwindend voor een man, integendeel. Zíj is de vrouw met wie hij wil trouwen.
We hebben allemaal het sprookje van Assepoester gelezen. We kennen de reclames waarin de vrouw haar glinsterende blingbling krijgt. We zijn naar bruiloften geweest met tien bruidsmeisjes die eruitzagen als feeën. Dan maakt de fotograaf een foto van alle bruidsmeisjes om de bruid heen. Ze buigen zich over haar linkerhand en kijken bewonderend naar de gigantische diamant. Daarna gooit de bruid haar boeket de zaal in en vertrappen alle wannabe-echtgenotes elkaar om het op te vangen, opdat iemands kleine neefje met beugel een kousenband om haar been kan schuiven. Zo reageren vrouwen alleen al op het idee van trouwen. Mannen zien dit. Ze zien vrouwen zich gedragen alsof het huwelijk de hemel op aarde is en ze onthouden het. Het bevestigt alleen maar wat hij altijd al wist: trouwen wil niet per se zeggen dat ze verliefd op hem is. Sommige mannen hebben het gevoel dat de vrouw verliefd is op de bruiloft of op de status die trouwen geeft. Hijzelf is er alleen om een vacature te vervullen.
Dit alles heeft invloed op hoe mannen in relaties stappen. Ze vermijden vrouwen van wie ze vermoeden dat ze een relatie nodig hebben om zich compleet te voelen, omdat ze dan het gevoel krijgen dat ze puur een functie vervullen. Voor een man staat een hulpbehoevende vrouw gelijk aan een valstrik, omdat ze niet van hem houdt om wie hij is. In werkelijkheid zijn mannen niet bang om zich te binden. Ze hebben net zoveel behoefte aan liefde en trouwen als vrouwen.
Wil een man trouwplannen krijgen, dan moet hij denken dat het hem geweldig lijkt om met haar getrouwd te zijn. Dat gebeurt niet als een vrouw de conventionele raad opvolgt en de zaak forceert: ‘Ik moet weten waar ik aan toe ben. Ik wil geen tijd verspillen.’ Vrouwen zeggen dat soort dingen zonder erbij na te denken. Een vrouw denkt misschien dat ze tijd bespaart, maar ze beseft niet dat ze hem net van gedachten heeft doen veranderen. Als een vrouw doet alsof ze ‘recht’ heeft op een relatie, een belofte of een huwelijk, jaagt ze hem in draf de andere kant uit.
Daarom heb ik dit boek geschreven.
In de hoofdstukken die je hierna gaat lezen leer je om van aanpak te veranderen. Je leert begrijpen waarom hij zich af moet vragen waarom jij je niet gedraagt alsof je wanhopig graag wilt trouwen, net als al die andere vrouwen die hij heeft gekend. Als jij anders overkomt, doordat je niet gearmd met een huwelijksplanner naar hem toe komt, krijg je meer aanzoeken dan je aankunt.
Je leert ook begrijpen hoe mannen écht denken. Wat hun daden echt duidelijk maken. Hoe hij verwacht dat je reageert en hoe je in plaats daarvan zou moeten reageren. En niet al die oude onzin die je in andere relatieboeken kunt vinden. Je leert alles wat mannen weten, wat bitches weten - maar wat lieve vrouwen nog moeten leren.
De inhoud van mijn boek is niet zozeer gebaseerd op wat ik vind, maar op de informatie die ik heb verzameld gedurende de honderden uren dat ik mannen interviewde, die ervoor gingen zitten en openlijk met me praatten. Ze vertelden me waardoor ze verliefd worden op een vrouw en haar een aanzoek doen.
In de hierna volgende hoofdstukken lees je waarom een al te idolate houding om te laten merken ‘hoeveel je om hem geeft’ vaak het soort gedrag is dat hem doet beslissen dat jij niet interessant genoeg bent om op te jagen. Te veel toegeven brengt je niet de liefde en aandacht waar je zoveel behoefte aan hebt. Maar met een eigen leven, ambities en een ruggengraat krijg je dat wel.
Dat wil nog niet zeggen dat dit boek alleen is bedoeld voor vrouwen die willen trouwen. Misschien ben je al getrouwd en kan je huwelijk wel een duwtje in de rug gebruiken. Misschien blijf je liever single. Dit boek gaat over de vraag hoe je zijn hart verovert, zodat jij het resultaat kunt kiezen dat jij wilt.
Weg dus met die roze bril. Gooi ’m in de vuilnisbak. Hoogste tijd om je af te vragen of hij wel echt goed genoeg is voor jóú. Je verwerft dat speciale je-ne-sais-quoi, waardoor je steeds het gevoel hebt dat je de boel in de hand hebt. En je leert hoe je hem het gevoel geeft dat jij die ene bijzondere vrouw bent zonder wie híj niet kan leven.
Schenk jezelf een glas wijn in, of een kopje thee. Schop je schoenen uit en ga er goed voor zitten, want het is tijd voor een gesprek van vrouw tot vrouw. En wees gewaarschuwd: dit is geen boek dat je het kind in jezelf laat vertroetelen.

19-07-2010, 15:51


'n bitch trouwen? .... never ever

19-07-2010, 15:51
het zal toch niet

19-07-2010, 15:52

Citaat door Disser:
'n bitch trouwen? .... never ever


19-07-2010, 16:14



Citaat door tijdbom:
Heb jij dit boek gelezen en zoja, wat vond jij er persoonlijk van?
Boek is besteld

ik vond het interressant...ik heb het toegepast. En nu moet zijn familie maagtabletten slikken en hij is als was in mijn handen

19-07-2010, 16:15
vervolg op " De ideale vrouw is een bitch". heel veel herkenbare dingen.

19-07-2010, 16:23

Citaat door salima85:
ik vond het interressant...ik heb het toegepast. En nu moet zijn familie maagtabletten slikken en hij is als was in mijn handen





zal ik hem een boek sturen zodat hij geen was meer in jou handen is, maar dat je te maken gaat krijgen met een echte man

ff on topic

ik heb het stukje doorgenomen, en er kwamen een aantal hele belangrijke elementen naar voren, waar ik je zeer zeker gelijk in ga geven hoe een vrouw zich zou moeten gedragen, heb het boek niet gelezen

maar wat vast staat voor mij is de meest aantrekkelijke vrouwen zijn de vrouwen die zoals jij ze noemt bitch zijn..

19-07-2010, 16:27
een bitch kan ook gewoon gehoorzaam zijn, het gaat meer om een aantal andere trekjes die haar aantrekkelijk maken

19-07-2010, 16:28
het staat allang vast of je gaat trouwen en met wie daar kan zo een boek niks aan veranderen.

19-07-2010, 16:31
Hm ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Hoe afstandelijker vrouwen zijn en hoe meer ze bezig zijn met een eigen leven hoe meer de man haar aandacht wil. Aan de andere kant denk ik dat er ook zat mannen zijn die dat helemaal niet willen. het is gewoon verschillend. En ik vind niet dat je je zo moet gaan opstellen omdat een aantal mannen dat nou eenmaal het leukst vinden.

19-07-2010, 16:36

Citaat door tijdbom:
ik zit toevallig in hetzelfde schuitje normaliter maak ik me er niet druk om maar nu zit ik toch wel in de douche met mijn telefoon
en als ik een nokiatune bij vrienden hoor hoopte ik dat zij dat was
ik ga een radicale stap ondernemen of het nmr verwijderen


Ik denk dat assertief zijn een goed iets kan zijn. En dat een vrouw pas interessant is als ze hard 2 get is weten we al eeuwen.
Maar ik denk dat buiten dat een onafhankelijke vrouw, zelfs al heeft een bepaalde nederigheid naar haar man toe, of de verzorgende taak enz, toch het leukst zal zijn. mannen zijn niet gemaakt om te verzorgen, en een afhankelijke vrouw moet je alles voor regelen smeekt constant om aandacht. Dat lijkt me niet aantrekkelijk.

Maar dat maakt het nog niet iets slechts, dus waarom gelijk nummer verwijderen?? misschien is zij wel de vrouw voor jou. Een sterke vrouw zal ook kinderen goed kunnen opvoeden. Zal niet over zich heen lopen als de zoon of dochter een grote bek geeft bijvoorbeeld. Dat kan ook van pas komen

19-07-2010, 16:39
zelfstandig, sterk in haar schoenen staat, precies weet wat ze wil.
compleet van haarzelf i.c.m. haar geloof(1ste plek)

en dat word dan bitch genoemd in deze topic maar in mijn woorden is het gewoon de zelfstandige vrouw.

en ik heb het niet over die rotzooi aspecten die bij een gewoonlijke bitch voorkomen

19-07-2010, 22:38


Hoe heet dit boek ?

19-07-2010, 22:44

Citaat door Contigo020:
Hoe heet dit boek ?

Waarom mannen een bitch trouwen!

19-07-2010, 22:49

Citaat door salima85:
Waarom mannen een bitch trouwen!


Bedankt, lijkt mij een goed boek.

Pagina's : [1] 2